Tema: Re: Kodel Lietuvai nereikia TVF?
Autorius: Doc
Data: 2010-01-22 23:31:47
"RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:hjd1n2$4j9$1@trimpas.omnitel.net...

> Teisingai, tą aš ir teigiu.

Labai malonu, reiškia sutinki, kad grasinant fiziniu susidorojimu reikalauti
grąžinti skolą iš žmogaus, kuris nesiskolino, yra lygiai tas pats kas
grasinant fiziniu susidorojimu reikalauti, kad jis dirbtų pas tave
plantacijoj.

>Tai, kas yra teisinga, kas ne - nustato pati visuomenė.

Nežinau ką turi omeny sakydamas "visuomenė", spėju, kad "dauguma" (jei spėju
neteisingai - pataisyk). Galiu iš bėdos sutikti, kad (kartais) dauguma
nustato kas yra teisėta, tačiau niekaip nenustato kas yra teisinga.

Jei jau kalbėti apie teisingumą, tai jis turi prasmę tik tada, jei jis yra
universalus. Absurdiška būtų teigti, kad yra teisinga versti dirbti
plantacijose tamsios odos žmones, tačiau neteisinga versti dirbti
šviesiaodžius, nes ir tie, ir tie, yra žmonės, todėl turi žmonių teises. Su
teise skolintis kitų vardu yra lygiai tas pats, nors to, skirtingai nuo
vergovės, dauguma dar nesupranta.

> Dabar dėl mokesčių dydžių, apie progresinius ir turto mokesčius, aplamai
> privačios nuosavybės fetišizavimą. Čia moraliniai argumentai prieš juos
> man atrodo nerimti. Visų pirma lėšos uždirbamos naudojantis ta pačia
> visuomene ir tai pačiai visuomenei garantuojant galimybę tai daryti, jai
> ginant teisę į nuosavybę. Antra, jei skurstančiųjų ir badaujančių daugumai
> žmonių gaila, tai labai retas žmogus gailėsis tų žmonių, kurie dėl
> mokesčių turės ne 10 kartų daugiau už juos, o tik kokius 2.

Moraliniai argumentai dar ir kaip rimti. Šiandien (absoliuti) dauguma žmonių
jau nebeimtų į rankas ginklo ir neitų patys plėšti už jį turtingesnio ne dėl
to, kad bijotų bausmės, o dėl to, kad suvokia, kad tai yra amoralu. Visa
bėda, kad ta pati dauguma šiandien dar sąmoningai nesuvokia, kad būtent tą
ir daro balsuodama už politikus, kurie žada labiau apmokestinti turtingus ir
duoti pinigų neturtingiems ar pasiskolinti ir duoti tiems, kam neva
labiausiai reikia, ir nesupranta, kad politikai, nepriklausomai nuo to ką
sako žodžiais, veiksmais beveik visada daro lygiai priešingai (tą labai
gerai yra išaiškinęs David D. Friedman savo knygoje "The Machinery of
Freedom"). Yra tik laiko klausimas, kada supras.

> Taigi, mokesčius ir nuosavybės saugojimą, manau, daugiausia lemia
> efektyvumo kriterijai.

Teisingumas ir efektyvumas yra dvi to paties medalio pusės. Vergovės neliko
todėl, kad turėti vergus yra ir neteisinga, ir neefektyvu. Kai reikšmingas
žmonių kiekis tą suprato ir kai nustojo socializuoti vergų gaudymo ir
išlaikymo kaštus, vergų darbas pradėjo kainuoti daugiau nei laisvai samdomų
darbuotojų ir vergovės nebeliko (apie ką gerai yra parašęs tiek Gordon
Tullok http://mises.org/journals/lar/pdfs/3_2/3_2_1.pdf, tiek Mark Thornton
http://mises.org/journals/rae/pdf/R72_2.PDF). Su kitom archaiškom nelaimėm
yra lygiai tas pats ir jos išnyks analogišku principu.

--
Doc