Tema: Re: Kodel Lietuvai nereikia TVF?
Autorius: RaR
Data: 2010-01-19 20:54:04
TVF šiaip nereikalauja privatizuoti konkrečių įmonių, o tik rekomenduoja. Privatizacija - ne tik ekonominės politikos sprendimas, bet ir greiti pinigai, padedantys subalansuoti biudžetą. Vandens tiekimo kompanijos privatizuotos daug kur. Tas atvejis buvo Bolivijoje. Ten ne TVF, o Pasaulio Bankas, kurio paskolomis rėmėsi Bolivija, pareikalavo privatizuoti vieno miesto vandens tiekimo įmonę. Argumentai buvo tokie, kad ji valdoma neefektyviai, reikalauja modernizacijos, subsidijuojama, bet iš to daugiausia laimi įmonės ir vidutinis sluoksnis, o dauguma vargingųjų prie vandentiekio sistemos net neprijungti. Buvo pasirašyta sutartis su vieninteliu konkurse dalyvavusiu konsorciumu, kuris, norėdamas greitai modernizuoti ir išplėsti tinklą (kas be ko, buvo ir pelno siekis), neatsižvelgdamas į gyventojų pajamas, staigiai pakėlė kainas, t.y. daugiau nei 30 proc - iki 20 dol. per mėnesį (tuo tarpu dažno iš naujų vartotojų pajamos buvo 100 dol. per mėnesį). Aišku, tai neatrodo labai ispūdingai lyginant su pas mus neseniai pakeltomis šildymo kainomis, bet ten žmonės karštesni ir žymiai energingiau gina savo teises. Nepasitenkinimas virto į masinius neramumus, galiausiai sutartį pasirašę politikai stojo protestantų pusėn ir sutartis buvo anuliuota. JAV kompanija Bechtel iki šiol reikalauja kompensacijos.