Tema: Re: Duonkepė x
Autorius: Dautarte
Data: 2011-01-12 22:45:20
Na cia tai jau nesutiksiu su nuomone, kad galime pamirsti apie sena, gera
duona, jei neturime po ranka bobutes, kuri turi laiko ir puse dienos gali
sokti su bugnais aplink duona... Sutiksiu tik su vienu dalyku - duona is
tikros krosnies yra kitokia ir skanesne negu duona is orkaites. Apie
duonkepe nieko nepasakysiu, nes neturiu - man uztenka orkaites.

Netiesa, kad sausas raugas yra netikras. Tikras jis (nebent gamintojas
apgauna, bet sito negalime zinoti). Raugo dziovinimas - tai gerai ir seniai
zinomas vienas is raugo "kosnservavimo" budu. Savo akimis pas mociute
maciau, kaip ji dziovino (cia bus pries kokius 25 metu). Raugas tiesiog
plonu sluoksniu tepamas ant pvz. skardos ir dziovinamas sausoje patalpoje.
Po to galima laikyti, kad ir spinteleje. Norint panaudoti buvo maisomas su
siltu vandeniu ir miltais, o po vienos ar dveju dienu (priklausomai kokios
duonos reikejo ar pan. nepamenu) buvo tas "pagrandukas". Antras dalykas,
jokio ten vargo nera rauga nuo nulio isauginti - juk reikia tik kasdien
dadeti miltu, ipilti vandens ir pamaisyti, jis pats auga, svarbu, kad silta
butu ir svaru.
Kaime teta iki siol kepa duona krosnyje, o mama mieste orkaiteje. Ir viena
iseina skani, ir kita. Tetos duona turi subtilesni ir turtingesni aromata,
mamos duona paprastesne, bet tai pat skani.

Tiems, kuriems idomu apie duona nuo nulio orkaiteje, rekomenduoju vieno
vyruko tinklarasti. Ten yra apie viska - ir apie raugo auginima, ir
salyklus, ir technologijas. Zodziu labai geras resursas:
http://crucide.livejournal.com/

"shadow" <shadow_in_the@shade.com> wrote in message
| "ALORA" > parašė >o kodėl taip madinga pirkti duonkepę, o ne duoną? Kuo
tokia duona geresnė?

| na pagaliau!
| Kazkas isdriso pasakyti-'Karalius nuogas!!!'
| Dabar busi apsaukta neismanele,nes juk tai taip MADINGA. :)
| Deja,tikros duonos siuo zaisliuku neiskepsi.
| Galima apeliuoti i 'be xemijos',taciau...sausos mieles,sausas raugas-tai
jau ne naturalus produktai,jau nekalbant apie kitu ingredientu grynuma.
| Juolab,kad silta duona zalinga virskinimo sistemai,ypac vaiku. Tai jau
zinojo musu proseneliai..
| Pasiklausinekit mociuciu,jos papasakos ko reikia,norint namie issikepti
tikra duona.
| Visu pirma-duonkepe KROSNIS,nes reikalinga itin auksta t.
| Po to-raugas,dar vadinamas pagranduku.Jis turi buti gyvas. Dalimi
apraugiama duonos tesla,o likutis rupestingai saugomas mediniame
kubile,siltoje vietoje,nuolat 'maitinant'. Numirus pagrandukui,seimininke
turedavo sugaisti daug brangaus laiko,kol 'uzsiaugindavo' nauja,o seimyna
tuo metu budavo be duonos. Skolintis is kaimynes ne kiekviena isdrisdavo,nes
kaip mat visas kaimas zinos kokia ji netikusi. Be to,pats kepimo procesas
uzimdavo kone visa diena,priklausomai nuo seimynos gausos...
| Visa tai ivertinus,geriau jau pirkti parduotuvej. O tiems,kam
alergija-siulyciau susirasti bobulytes,kurios vis dar tuo uzsiima (tikrai
zinau,kad tokiu yra). Juolab,jog tikra namine duona ilgai neziedeja,tad
isigijus kelis tikrus kepalus-turetu uztekt ilgam