Tema: Re: Kaip nereiktu rengtis ...
Autorius: Žvilgsnis
Data: 2011-07-08 13:38:17
> Įrodyti nieko nenoriu. Frazės autorius Ernestas Rezerfordas,
> tad moksliškumu truputį kvepia. Tikslumu irgi — fizikai turi ko
> gero geriausias sąlygas objektyviai patikrinti savo teorijas.
> O jo laikais kiti mokslai iš tiesų buvo daugiau mažiau „žiūriu
> ir aprašinėju“ stiliaus.

:))) Va tau ir nuoseklus teiginio pagrindimas :DDD

> Nieko negaliu padaryti, šie mokslai iki ausų subjektyvume.

Pirmiausia, tavo nuomonė yra jame, nes mokslas kaip ne kaip daugiau grindžia
ir pagrindžia išvadas nei pats :)))

> Jei taip sunku suprasti ką rašau, tai rašau, jog psichologija ir
> sociologija neturi objektyvaus metodo ir klausimas ar gali turėti.
> Laiką, masę, etc. mes matuojam balažinokiek ženklų po kablelio tikslumu.
> Kokiu tikslumu galim pamatuoti pyktį? Grožį? Pilietiškumą?

Aha, jau mačiau. Numetei frazę ir visas jos pagrindimas yra jos autorystė :)
Įspūdinga :)

> Šaka gal ir nesugrius. Bet matai, jei eini kasti griovio, kastuvas
> pasirodo sulūžęs, o be jo nieko daugiau neturi, tai nors čia tik
> įrankio problema, bet ji turi tiesioginę įtaką rezultatams.

Tiems, kas tanke: tai vienas iš metodų :)), o apie kitką pasiskaityk
nuorodoje.

> Ir duoda įrankius a) tiksliai įvertinti kiek reikia koreguoti,
> b) tiksliai tą padaryti. Beje, kursą koreguoti reikia ne dėl
> problemų su fizika, o dėl problemų su technologija.

Ir su ja :)

> Tai tu paimk ir įvertink psichologijos kaip mokslo tikslumą.

Vėjai :) Gali būti eksperimento rezultatų, naudojamo metodo ar pan.
tikslumas, bet ne mokslo kaip tokio apskritai.

> Irrrr? Homeopatai irgi turi laboratorijas, kas iš to?

Ryšys ir bendrumas su fizika.

> Jei tu galvoti nenori, aš už tave negalvosi. Kviečiu pamąstyti, nes
> tik tokiu būdu suprasi ką noriu pasakyti, nes to ką rašau neskaitai.
> Bent jau skirtumą tarp objektyvių ir subjektyvių dalykų.

Bla bla... negali nuosekliai argumentuoti, taip ir sakyk. O jei gali, tai ir
dėstyk.

> Žinoma, kad bet koks materialus pasaulis turi bendro ir su fizika ir su
> chemija. Kam čia įpainiojai elektronika su neurotinklais, tai nežinau.
> Gali sau smegenų veikimą nagrinėti cheminiu ir fizikiniu požiūriu,
> bet kas iš to? Mūsų supratimas apie smegenų veikimą yra apgailėtinas.

Ryšio pavyzdys.

> Gali paimti du lapus popieriaus ir ištirti, kad ant abiejų yra
> lygiai po x miligramų grafito, kurio izotopų C12 santykis su C13 yra y:z.
> Tik ar šitie duomenys leis pasakyti, ant kurio lapo buvo merginos
> portretas, o ant kurio tik šiaip linijų pribraižyta?

Ne į temą.

> Valio. Pagaliau sutarėm: psichologija mūsų tema pasakyti gali tiek,
> kiek ir „sveikas protas“. Pusę savaitės tą aiškinu.

T.y. „sveikas protas“ neprilygsta psichologijai / sociologijai ;-) Ir
išskaityk tu man šitaip :)

> Kai tik surasi būdą patobulinti — pasiūlyk psichologams ir sociologams,
> jie tave ant rankų nešios.

Ne į temą :)

> Tai pirmyn, netempk į pievas, formuluok uždavinį, siūlyk eksperimentą. Man
> labai įdomu, kaip tu bandysi objektyviai matuoti subjektyvų
> požiūrį, aplinką ir kultūrinį kontekstą.

Ne svarstyklėm, nors kažkodėl pavyzdyje siūlai taip daryti :) O diskusija
apie teiginių pagrįstumą, taigi metodologijos problemos yra ne į temą.

> Man labai smagu, kad mane laikydamas idiotu dar bandei diskutuoti,
> tai gal aš ir baigsiu.
> Subtiliai ir nelabai bandžiau vis užsiminti, kad psichologija yra
> neįgali atsakyti į klausimą kaip rengtis, pagaliau paminėti ir
> realesni kandidatai.

Bandai psichologiją / sociologiją prilyginti nuosekliai nepagrįstiems
„sveiko proto“ išvedžiojimams. Ir nepagrindei, kuo nuosekliai nepagrįsti
„sveiko proto“ išvedžiojimai būtų patikimesni ir geresni ;-)