Tema: Re: Kaip nereiktu rengtis ...
Autorius: Žvilgsnis
Data: 2011-07-08 00:33:20

> Ir kuo čia dėtos elementariosios dalelės?

Apie vadinamųjų tiksliųjų mokslų tikslumą :) Yra hipotezės apie vienų ar
kitų dalelių egzistavimą ir jų savybes, bet jų egzistavimą / savybes dar
reikia įrodyti.

> Na, tai valio. Fizika šitoje srityje bėdų neturi. Psichologija — turi.

Turi ir fizika :) Kas darė laborus univere, turėtų prisiminti kvadratinius
nuokrypius, rezultatų išsibarstymus ir kitus mielus dalykus :) Gal net
„Čiapajevo konstantas“ :DDD (na, pastarasios jau nemokslinis dalykas :) )
Matyt, visi mokslai, kur taikomi eksperimentai turi savų metodologijos
tikslumo / ribotumo problemų.

> Nesupratau, ką norėjai pasakyti. Ir, teneįsižeidžia humanitarai,
> „all science is either physics or stamp collecting“.

Aš irgi nesupratau, ką nori tuo sakiniu įrodyt. Manau, čia jau tikrai
tikslumu, moksliškumu ir pagrįstumu nė nekvepia :)

Pasakiau, kad grindžiant savo teiginius / nuomonę ir stengiantis pateikti ir
nuvertinti psichologijos / sociologijos kaip lygiavertės „subjektyvioms
nuomonėms“, ta nuomonė pagrįstesnė / kvalifikuotesnė netampa.

> Ir ką dar be sveiko proto pasiūlysi sociologams ir psichologams?

Tempi į pievas - sveikas protas“ nėra nei metodas, nei kas psichologijoje.
Ar teigi, kad psichologija ir jos tyrimai yra „grindžiami“ „sveiko proto“
kriterijumi / metodu? Jis gali nebent būti tyrimo objektu.

> Aš jau minėjau (tik praignoravai), kad abejonių kelia pats NHST naudojimas
> psichologijoje, o kreiva statistikos panaudojimo istorija
> patikimumo nedidina.

Pasiskaityk dar kartą :) Tai vienas iš metodų rezultatams vertinti
(http://theoryandscience.icaap.org/content/vol4.1/02_denis.html), galima juo
ir jo tikslumu abejot ir t.t., bet tai įrankio problema, ir pati mokslo šaka
dėl to nesugrius. Jei „sveiko proto metodas“ būtų patikimesnis, tai jį
naudotume moksle, ar ne? :) Taigi, turim „sveiko proto“ burbulą, kurio
niekaip net nebandoma nuosekliai pagrįsti.

> Nors kai kurių dalykų priežastys nėra aiškios, bet
> dėsningumai yra nustatyti pakankamai tiksliai. Gal mes ir nežinom
> kokia iš tiesų gravitacijos prigimtis, bet galim pasiųsti kosminį aparatą
> į už milijonų km esančią planetą, nes pakankamai gerai žinom
> dėsnius pagal kuriuos juda dangaus kūnai.

Ir koreguoti jo kursą :) - kas yra tiek žinių, tiek įgyvendinimo problema. O
kad „sugebam“ pritaikyti tas žinias praktiškai, tai apie tai ir kalba. Ir
jos taikomos, kiek tikslios ar netikslios būtų vienos ar kitos mokslo šakos.
Tiesiog reikia adekvačiai vertinti realų ir neišpūstą problemų / ribotumo
mastą. O problemų yra daugelyje mokslų, ypač su eksperimentais.

> Dar kartelį — fizikos eksperimentai ir psichologijos eksperimentai bendrą
> turi tik pavadinimą.

.... ir specializuotas psichologijos laboratorijas :)

> Jei kalbam apie įtakos didumą, tai siūlau pradžiai pamąstyti
> apie fizikos ir psichologijos kaip mokslų skirtumą, apie šių mokslų
> objektų skirtumus, apie prieinamos metodologijos skirtumus ir apie tai
> kas iš to seka.

Bla bla bla... ne pamąstyti kviesti, o prašom, gražiai išdėstyti ir
argumentuoti savo dėstomus teiginius, jei norite kažką teigti tuo kvietimu.
Psichofiziologija ir pojūčiai turi bendro ir su fizika, ir chemija,
elektronika su neurotinklais... Todėl šie apibendrinimai apie psichologiją
yra netikslūs.

> Oi varge, tai tu net nesupratai ką aš noriu pasakyti…
> Man pačiam yra tekę būti mokslininku, tai labai atsiprašau, bet kažką apie
> mokslą suprantu.

Telieka tai parodyti nuosekliai pagrindžiant savo teiginius :)

> Tiesiog psichologija, kaip mokslas turi didelių didelių problemų ir
> kol pasieks (jei pasieks) bet Niutono dėsnių tikslumą…
> Ji, kaip mokslas, dar ilgai ilgai (iki „niekada“) tau negalės atsakyti,
> kaip rengtis tinka, o kaip ne.

Taip, visiškai sutinku, kad ji toli gražu nėra tokia išsivysčiusi kaip
fizikos mokslas ir panašiai „sveikas protas“ savo pagrįstumu neprilygsta
aiškindamas psichologinius / socialinius reiškinius. Jei „sveikas protas“
tėra nuovoka, iš kurios nereikalaujama nuoseklaus mokslinio pagrindimo. Jei
jau patobulinsim tokiu pagrindimu, tai jau nebebus „sveikas protas“ :) Dėl
aprangos, tai jau reakcija grupėje jau yra šiokie duomenys „kaip rengtis
tinka“ (tik iš tiesų reikėtų geriau suformuluot uždavinį ir eksperimentą
psichologijos mokslo rėmuose). Ir, beje, reikia skirti psichologiją nuo
etikos / moralės :)