Tema: Re: Vel apie salies skola
Autorius: Vasaris
Data: 2011-10-03 22:09:41
"Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message news:j6cuif$chu$1@trimpas.omnitel.net...
> Šiaip jau kaip ir visus tašku RaR sudėliojo, neblabai ką teturiu pridurt.
>
> Gyveni abstrakcijų pasauly.

Pasakei ir šventa! :-)
su RaR geriau diskutuoti todėl, kad traukiant jį už liežuvio, įmanoma anksčiau ar vėliau ištraukti ką nors stulbinamo :-P

Aš galiu empatiškai nujausti pačio neapykantą abstrakcijomis, kurių buvo pilna bolševikiniu laikotarpiu ir kuriomis tikėtinai patį šėrė dieną naktį, įskaitant ir meną, kultūrą ir pan. iki koktumo. Užuojauta, nes man šito gero bemaž neteko, ir aš katapultavausi laiku į kitas sferas iš anų struktūrų, kurios jau galutinai byrėjo mano vaikystės/jaunystės metais.

Tačiau vertėtų suprasti, kad mano empatija šiuo aspektu nereiškia, kad aš turiu atsisakyti savo sisteminio mąstymo, kuriam būtinas gebėjimas abstrahuoti iki tol, kol nagrinėjamai temai bus pritaikytas pilnas ciklas: uncover-discover-discard.

> Viskas susiję. Taip, iš tikro viskas. Tik vat kiek įtakoj
> kiekvienas konkretus ryšys. Gal vat taip: studijuojant fiziką vienas dėstytojas liepė
> paskaičiuot, kiek sveria 1Kg masės geležinis rutulys, esantis ant jo stalo. Na imam
> ir skaičiuojam. Viskas įtakoja. Archimedo dėsnis (rutulys randasi ore), žemės
> sukimasis, Mėnulio trauka, Saulės trauka, planetų trauką... Ties kuria vieta mums
> jau visai nesvarbu ? Kas link ekonominių/ekologinių ryšių, tai čia dar sudėtingiau.

Galiu vėl tik pakartoti tą patį, ką sakiau - tai, kad jūs nuvertinate latentinį ryšį ir renkatės matyti viena, bet ne kita. Tai nėra nuodėmė, yda, trūkumas. Tai yra tiesiog pasirinkimas. Daugiau ar mažiau sąmoningas ar ne. Lūžis diskusijoje įvyksta tada, kada kažkuris oponentas pasako "Gerai, tarkime tu teisus - pabandome pasižiūrėti, kas iš tokios perspektyvos galėtų matytis, ar kas nors seka...".

Vėlgi, bandau spėti, kad taip yra dėl [išoriškai primestos] planinės ekonomikos randų, kurie dabar paliekami bendrai sąmonei - ekonominiu aspektu - laisvai rinkai, priimant poziciją, kad dėl sudėtingos sistemos emergentinio elgesio, ji susidoros fuzzy-logic/neuroninio tinklo principais su bet kokiu iššūkiu. Tame yra tiesos, bet niekada nereikia pamiršti, kad šitas milžinas yra molinėmis kojomis ir į kokius principus jis remiasi. Kadangi tie principai vis dėl to gerokai kertasi su bemaž kiekvieno hominido didesne ar mažesne latentine ambicija laikyti save xeno-huma'nistu, tai kaip rūšis susikuriam netikrąjį išpūstą ego, kad paslėpti tikrąjį, sužalotąjį, trapųjį rūšies ego. Vienas kelias veda link mažų vaikų tikėjimo, kad pienas auga parduotuvėse, kitas gi - prie dainuojančios širdies pamačius laisvus padarus dar žmogaus "neįsisavintuose" plotuose. Vėlgi - pasirinkimo klausimas.

> Kaip jau minėjau, yra skaitlingos visuomenės, kurios išvis nedalyvauja globalizacijoj,
> kapstosi savo smėlio dėžėj ir tiek.
> Nieko ten neranda/neužaugina, kad sudomintų
> kitus, nei jie klientai, nei jie tiekėjai, nei importuotojai.

Na jeigu jūs žmogiškumą redukuojate iki ekonominio vaidmens, tai nematau prasmės diskutuoti. Lygiai taip pat aš galėčiau sėkmingai redukuoti vyrą iki jo sėklidžių - jokios abstrakcijos, grynasis funkcionalumas! :-D