Tema: Re: Vel apie salies skola
Autorius: Vasaris
Data: 2011-09-30 23:34:38
"Laimis" <wiela@centras.lt> wrote in message news:j658a4$j0j$2@trimpas.omnitel.net...
> Vasaris rašė:
>
> Tai prie langelio dauguma išmuštruoti, pagal procedūras, elgesio
> standartus...

Nesiimu vertinti, tiesiog elgesys neužkliuvo.

> O už fasado?
> Konkretus pavyzdys, vasarą nuskambėjęs ir dar tokia polinksme gaida...
> Kai tik higienos centras, ar kas ten matuoja oro taršą, stebi stoties
> duomenis, taip užterštumas nuo pat ankstyvaus ryto spėriai užkyla ir
> viršija normas; savivaldybė atsiunčia porą gazelkų kvartalėlį palaistyt
> ir problema operatyviai „išnyksta“ (taip ir buvo išsiaiškinta, nes
> visuminei oro dalelių taršai tokie staigūs kitimai nebūdingi).
> „Problema“, kuri ir sprendžiama atitinkamai.

Aš to nelaikau cinizmu. Aš tą laikau impotencija, neretai intelekto. O impotencija - tiesiog liga, yda. Gydytina, bet ne mirtina. Galiausiai - jeigu skaitai tai ultra-cinizmu, kurį reikia grūsti lauk - atsisėsk ant to laistytino šaligatvio ir neleisk atlikti procedūros ir dar draugų atsivesk pulką.

> Jei tai nesuvokiama, kaip rimta problema ir valdininkams neužtenka
> valios/kiaušų/smegenų įvesti transporto srautų ribojimo, pasirūpinti
> viso miesto gatvių laistymu ar galų gale problemą eskaluoti, tai
> toks jos sprendimas tiesiog puikiai atspindindi visuomenės sąmoningumą
> ir pasirengimą ekologijai...

Manau, kad konkrečiai tavo mąstymo ciklinė skylė yra ta, kaip tu suvoki "visuomenę". Jeigu visuomenę suvoksi akademinėmis kategorijomis, ji visada ir liks anonimiška, bei visiškai kūdikio stadijoje be jokio sąmoningumo. Bet jeigu ją suvoksi kaip dalį savęs, manęs, ar kito artimo savo, tai situacija pradės keistis ir dargi sparčiai.

Aš netgi galėčiau daryti toli siekiančią išvadą, kad individas, kuris visuomenę suvokia kaip masę anonimų kažkur kitur su kitokiu nei jo elgesiu, o ne kaip dalį savęs, operuoja maksimomis, o tai neretai indikuoja [piktybinį] narciziškumą, kas savaime pagal savo apibrėžimą reiškia visuomenės idėjos atmetimą.