Tema: Re: Vel apie salies skola
Autorius: RaR
Data: 2011-10-03 10:42:57
> Vakariečiai nėra kalti. Kaip jie gali būti kalti, jeigu nėra "aukščiausiojo teismo"?
> Bet kad jie yra konformistai, dviveidžiai - tai dėl šito man abejonių nekyla.

Tai čia ne specifinis vakariečių, o visų žmonių bruožas.

> Tai vat kad negaliu. Nėra pasiūlos. Juos išstūmė "žolė". Viskas, kas parduotuvėje - plastikas. Dar keista, kad maistinga. Ir man bobutė jei dar gali užauginti ant mėšlo pomidorą, tai banano nemoka. Bet aš ne apie tai. Galiu susitaikyti su tuo, kad teks valgyti lokaliai gerai derantį maistą, jeigu kartu spręsis ir sisteminės ydos.

Tai Lietuvoje daug ko negali nusipirkti. Kai kam tiesiog per maža/skurdi
rinka. Jei parduotuvėse vien plastikas - keisk priusą į arklį ir žagrę
ir auginkis sau maistą, galiausiai pardavinėk jį kitiems. Kokios
problemos? Kodėl turi kitiems nurodinėti ką valgyti, kaip valgyti ir ar
valgyti apskritai?

> Ne tai kad negaliu, bet nenoriu. Bet tokiu atveju ir proporcingai nenoriu ar tiesiogiai, ar per valstybę, ar per bloką (ES), nė centu šelpti pigesnių veislių bananų augintojus ar jų teritorijas. Jeigu jų vaikai badauja - tegu jie tuos pigesnius bananus maitina jiems, o ne eksportuoja mums, kad įsigytų dar daugiau pesticidų, ŽU technikos ir dar labiau įsisuktų į ydingą ratą.

Bet tuomet atimsi bananą iš Lietuvos varguolio. O žinoti ekonomikos
pagrindus apie prekybos įtaką gerbūviui praverstų.

> Ta prasme pasmerksiu? Kai jau ir rašiau - čia patvorio reketas "pirk iš manęs objektą X, nes kitaip vat nušausiu šitą mielą kačiuką".
> Mano nuomonė tokia, kad žmogus yra pats savo problemų šaltinis. Ir nė kiekviena "šalis" turi būti išsivysčiusi (teritorija). Spalio mėn. pasaulio gyventojų skaičius viršys 7 mlrd. pagal indikatorių "grėsmė išnykimui" mano požiūris yra lygiai toks pats, kaip ir įvardinta prie rūšies kortelės - LC (Least Concern). Su tokia filosofija mums dar reikia pradėti rūpintis eskimų gyvenimo kokybe ir kaip "išvystyti" Antarktidą!

Tai aš prieš bet kokį reketą ir šelpimą. Lietuvos varguolis savanoriškai
perka pigų bananą ir taip duoda uždirbti bananų respublikos varguoliui.
Tuos mainus galima panaikinti tik prievarta, tuo pačiu iš Lietuvos
varguolio atimant bananą ir iš bananų respublikos varguolio atimant
uždarbį.

> MKN, nėra nieko baisiau, kaip "žalioji revoliucija" ir atitinkamos maisto technologijos. Po jos įvedimo badaujančių didėja ir tik didės. Jei ką ir galima pavadinti meškos paslauga, tai būtent ją.

Tai tu rimtai tiki, kad galima sustabdyti mokslo ir
technologijų plėtrą? Žmogaus technologinis vystymasis jau kurį laiką
praktiškai sudegina po savim tiltus, jam reikia ieškoti vis naujų
išteklių. Jis, kaip ir visa gyvoji ar negyvoji gamta negali
užsikonservuoti kažkokioje stabilioje būsenoje. Netgi kažkokiu būdu
sustabdžius tą plėtrą, greitai pradėtų trūkti vieno ar kito ištekliaus
ir prasidėtų žūtbūtinė kova dėl išlikimo. Ta kova niekada nenutrūkdavo,
žmonių, kaip ir kitų gyvūnų, visada prisidaugindavo tiek, kiek būdavo
išteklių, o dėl ribojančių visada vykdavo kova. Koks skirtumas, ar
žmonių dauginimąsi ribos maisto trūkumas, maro epidemijos, ar koks CO2
perteklius?

Atvirkščiai - pastaruosius dešimtmečius pradėjo ryškėti tokios
tendencijos kurios turėtų tave džiuginti. Išsivysčiusių šalių
populiacijų augimas sustojo ar net mažėja, joms turint maisto ir
daugelio kitų išteklių perteklių. Žmonija pradeda numatyti
besibaigiančių išteklių problemas ir bando jas suvienytomis pastangomis
spręsti. To niekada istorijoje nedarė nė viena rūšis. Visi tiesiog
nekontroliuojamai daugindavosi tiek, kiek užtekdavo išteklių, o jiems
pritrūkus dėl jų aršiai kovodavo.

> [...]
>
> Ne. Užtektų jiems negaminti papildomo maisto, iki tiek, kad nekiltų noras turėti daug palikuonių. Nešelpti jų. Nesanuoti. Nenurašyti skolų.

Tai tu nori kad nebūtų gamtos dėsnių. O jie yra elementarūs - išlieka
tie, kurie sugeba pasidauginti. Jų palikuoniai paveldi šią savybę. Jei
tu savanoriškai apribosi savo išteklių vartojimą, juos vartos kiti. Kaip
rodo praktika, šiuo metu problema nyksta pačiu netikėčiausiu būdu -
žmonėms pasiekus tam tikrą sotumo lygį ir susikūrus daug žaislų, jie
tiesiog tingi ar neturi laiko daugintis.

Tad problemos (kol kas nesamos, o daugiau prognozuojamos) sprendimo
būdai, kaip jau rašiau, yra du: 1. Išnaikinti tuos alkanus ir
besidauginančius, ar prievarta sustabdyti jų dauginimąsi 2. Toliau
plėtoti technologijas sukuriant pakankamai išteklių ir pasotinant tuos
alkanus, tikintis, kad jų dauginimasis sulėtės. Kol kas einama pirmuoju
keliu ir jis pasiteisina, pakanka pažiūrėti kad ir į kokią Kiniją.

> Mokyti - taip. Rengti vizitus - taip. Sargius dalinti - taip. Įgalinti pačius susitvarkyti individas-individui - taip. Bet tik ne "valstybė" "valstybei" lygmeniu. Ir mano nuomone, čia viskas dar baltoje zonoje. Pilka zona būtų turintiems 2+ vaikus ir norintiems maisto siūlyti jį tik pakete su sterilizacija abiems tėvams. Juoda zona būtų - prievarta, kurią įvardini žemiau.

Bet kad viskas vyksta savaime ir be tų tavo drakoniškų priemonių. Jau
čia samprotavau, kad kylant medicinos lygiui žmogaus dauginimasis vis
labiau nuo jos priklauso, tokių visuomenių vaisingumas vis mažėja ir jis
drastiškai mažės ateityje. Turint omeny dar visą išsivysčiusių šalių
socialinių veiksnių paketą, dėl kurio didelių problemų su vaisingumu
neturinčios poros turi 1-2 vaikus, akivaizdu, kad tokių visuomenių
problema vis labiau tampa ne jų skaičiaus didėjimas, o mažėjimas. Tik
gali būti, kad kai kurioms skaitlingoms visuomenėms nepakankamai
stipriai artėjant prie tokios būsenos, teks nors kuriam laikui nuo jų
atsiverti geležinėmis sienomis. Bet vėlgi kol kas tokios aštrios
problemos nėra. O reikalui esant išsivysčiusios visuomenės tą pajėgios
padaryti.

> Ir prie viso šito paketo dar nustoti tas valstybes išnaudoti kaip išteklių kolonijas.

O konkrečiai, be lozungų, galima apie tas išteklių kolonijas? Ar tai
Rusija bei arabų karalystės, tarpstančios iš naftos eksporto? Ar tai
Kinija bei Indija, kurių gyventojai sunkiai dirba, norėdami pasiekti
vakarietišką gyvenimo lygį? Bet tas vadinamasis jų išnaudojimas mažėja
su kiekvienais to sunkaus darbo metais, nes vis labiau turtėjant jų
darbas darosi vis brangesnis. O gal tai Afrikos valstybės, kuriose
vyksta permanentiniai genčių karai, ir kurias vakarams reikia pastoviai
dašerti, o mainas turint galimybę nusipirkti keletą tonų pigių bananų?

> [...]
>
> Va, va. Pagaliau jūs, labai per aplinkui, tolimai, užgriebiate problemos esmę ir pradedate kastis link priežasčių. T.y. prievarta yra įkalkuliuota į sistemos egzistavimo prielaidas. Jeigu ją pateisiname, tada nėra prasmės diskutuoti. Juk visuomenė nebediskutuoja dėl penitenciarinės sistemos egzistavimo fakto?! Tiesiog ją palaiko, su minimaliomis proaktyviomis priemonėmis, kad neatrodyti konformistiškai. Esant tokioms aplinkybėms, retorinis klausimas, bet vis vien - kokią suknistą teisę "vakariečiai" turi kištis į kitų valstybių gyvenimą, kol pas juos kalėjime sėdi nors vienas kalinys?

Į kokios dar sistemos egzistavimą? Kova dėl būvio yra natūrali gamtos
būsena, ta kova nesustoja nė minutei. Dabartinis žmogus - tai gamtoje
neregėtas reiškinys, kai stipresnis kartas nuo karto savanoriškai padeda
visiškai svetimoms silpnesnėms būtybėms - tiek savo rūšies, tiek kitų
rūšių.

> RaR, pardon, bet tai gryni makaronai. Jūs šnekate taip, kad išsivysčiusios šalys esą neturi jokių saitų su neišsivysčiusiomis, kurios daugiau teršia. Bet taip nėra. Visi juk puikiai supranta, kad kokioj Kinijoj ar Indijoj ekologinės normos gerokai žemesnės, jų gal visai nėra ir "išsivystę" su malonumu perka ten pagamintą produkciją. Kitaip sakant, daugiau ar mažiau sąmoningai ar ne, "išsivysčiusios" šalies piliečiai renkasi ne-žalią produktą, o teršimu paremtą piguvą.

Apie tai jau diskutavau. Perka pigesnę produkciją dėl to, kad tokie
ekonomikos dėsniai. Kuo laisvesnė bus prekyba, tuo greičiau praturtės
skurdesnės šalys ir tuo labiau jos visu kuo taps panašesnės į tas
turtingąsias. Ir išsivysčiusios šalys dažnai trukdo tam procesui ne
noriai pirkdamos tą produkciją, o visiškai priešingu būdu - įsivesdamos
muitus irt kitus apribojimus, taip trukdydamos savo gyventojams tą
produkciją pirkti.

O labiau teršia aplinką, žemesnės ekologinės normos dėl vienos
priežasties - kadangi jie yra dar alkani ir noras prikimšti skrandį yra
didesnis už norą švariai gyventi. Tai praėjo ir vakarų valstybės,
prikimšę skrandį tai pakeis ir kinai. Ir tai po truputį jau pradeda daryti.

> [...]
> :-|||||||||
> Klaiku. Čia jau nebe egocentrizmas. Čia egomanija. Piktybinis narcizizmas. Viskas juodai ar baltai, be pustonių.
>
> RaR, visiškai nieko asmeniško, bet aš nuoširdžiai viliuosi, kad jūs esate izoliuotas ir nekenksmingas pilietis, kuris nedirba nei valstybinėje, nei edukacinėje sistemoje, nevadovauja, kad nuo jūsų nepriklauso kitų žmonių ar sistemų likimai, pagaulūs protai. Aš nieko prieš jūsų įžvalgas ir ekonomikoje ir finansuose, bet, dėl dievo meilės, prašau pastaruosiuose nejungti ekologijos, biologijos ir pan.

Jeigu geriau paanalizuosi mūsų diskusija, pamatysi, kad aš kaip tik
nesiūlau jokių drastiškų prievartinių būdu, nes manau, kad problemos po
truputį sprendžiasi. Kažkokią apokalipsę įžvelgi ir panikuoji tu, siūlai
visokias prievartines sterilizacijas ir pan.

> Vien jau tai, kad jūs matote tik du kelius (blogas ir geras) ir kad problemos yra tik besibystančiame pasaulyje, man akivaizdžiai indikuoja, kad jūs kaip minimum ribotai suvokiate pasaulį.

Aš mastau kokios yra realios galimybės. Šiuolaikiniame pasaulyje
problemos neįtikėtinai sprendžiasi savaime. Jeigu jos taip neišsispręs,
spręsis kaip visada.

> Pagaliau! Pagaliau! Valio!!! Perfrazuojame teisingai:
>
> "neracionaliai, nepagrįstai, beviltiškai, neatsakingai ir nepamatuotai tikintis kad Žemės aplinka tai atlaikys, kad pakaks jos išteklių."

Tik emocijos, nepagrįstos jokiais faktais. Kol kas problemos nėra.
Numanomos daugiau ar mažiau sprendžiamos. Tu gi, dar sočiai
tebegyvendamas ir turėdamas krūvą žaislų, jau numatai kad gali jų
pritrūkti ar jų gausėjimas sulėtėti. Ir dėl savo baimių siūlai prievarta
sterilizuoti žmones, turinčius daugiau nei du vaikus! Tai ir yra
tikrasis genocidinis mąstymas. Genocidas yra ne tada, kai perkandi
varžovui gerklę dėl duonos kąsnio - tai visiškai natūralu gamtoje, o
tada kai pradedi naikinti ar riboti kažkieno dauginimąsi,
užsitikrindamas gyvybinės erdvės perteklių šimtam,s metų į priekį.

> - tai yra pati pati baisiausia RELIGIJA pasaulyje. Tai religija, kad mums negalioja ekosistemų dėsniai, tvarumo pamatai, religija, kad žmogus, kaip padaras apskritai yra už dėsnių ribų, kad betikslis žmonių štampavimas iš maisto, kuris neturėjo augti, yra racionali veikla, kurią reikia ne tai kad tęsti, bet kad ją reikia didinti didesniais tempais, religija, kad augimas (nesvarbu ar javų t./ha, ar BVP) turi būti permanentinis ir siekiamybė.

Ką tai reiškia "maistas neturėjo augti"? Kada buvo padaryta ta kertinė
žmonijos nuodėmė? Trąšų ar pesticidų naudojimas, naujų veislių
sukūrimas, žagrės pagaminimas ar arklio prisijaukinimas, žmogaus smegenų
tūrio padidėjimas? Žmogaus smegenų dėka sukurtos technologijos yra
lygiai toks pats natūralus jo prisitaikymas kaip ir tigro nasrai, ilgas
atrajojančių gyvulių žarnynas su infuzorijų "samdiniais" skrandyje, ar
augalų įsisavinta viena pažangiausių iki šiol maisto gamybos
technologijų pasaulyje - fotosintezė.

> Jokia religija nenužudė tiek žmonių ir gyvų padarų, nesunaikino populiacijų, nesugriovė ekosistemų (tame tarpe ir miestų), kaip pastaroji. Mane čia Alvidon su žemėmis mala klijuodamas etiketes ir vadindamas religingu - bet jūs pasižiūrėkite į save!

Tai kokia ta mano religija - gal galima konkrečiau?

> Arba bus panaudotas trečias, ketvirtas, N-tas variantas.

Na, aš kalbu konkrečiai, jei kalbu apie n-tąjį variantą, tai jį ir aprašau.