Tema: Re: Ash turiu tai pamatyt
Autorius: Kantega
Data: 2009-02-06 00:25:50
> idomi jusu diskusija bet realybe tokia:
> anksciau: "kiek imam? 0.5? jo, jei ka nueisim dasipirksim" - baigiasi
> tuo kad "ai tingiu eit, uzteks"
> dabar: " kiek imam? 0.5? nee baik, o jei priktruks? a jo, imam 2 po 0.7"
> baigiasi "nu palauk dar, negi paliksim nesigerta?"

Geras požiūris, bet praktika iki šiol buvo tokia:
Taisyklė - "Kiek degtinės bepirktum, vistiek du kartus pardoškėn reiks eiti". Kiek teko vaikšioti antrą kartą, tai beveik visada įvykdavo konfliktai arba beveik konfliktai su kitais tokiais pačiais gerokai įkaušusiais vaikščiotojais.
Dabar vaikščiojimo antrą kartą paprasčiausiai nebus, net jei alkoholį ir atveš taksistas. Pasekmės manau atsispindės kriminalinėse suvestinėse.
Taip kad tikrai sumažės impulsyvaus neplanuoto buitinio alkoholizmo bei girtuoklių konfliktų viešojoj erdvėj ir tuo pačiu sistema tikrai nė trupučio nesutrukdys žmonėms, po sunkios darbo dienos norintiems išmaukti butelį-du-dėžę alaus.
Lietuva žiauriai prasigėrusi - tai faktas ir ribojimai tikrai reikalingi. Galbūt netgi tokie kaip Švedijoj. Kita vertus tokie ribojimai tikrai paveiks tik apatiniają viduriniosios klasės dalį - tai yra dažniausiai tuos miesto gyventojus, kurie dar sugeba pirkti patį pigiausią alkoholį parduotuvėse(dažniausiai kitų išlaidų sąskaita). Bet kam kas socialinėje hierarchijoje yra aukščiau už tokius asmenis, tie ribojimai yra minimalūs, nes tikrai niekas netrukdo užspirkti į priekį - tam kaip taisyklė reikia kad pilietis būtų normalus - dirbų, turėtų mašiną nuvažiuot iki pardoškės ir finansų atsargų įsigijimui. Bet draudimų tikslas ir nėra juos riboti. Tokie draudimai t.p. nepalies pačios apatiniosios klasės - dažniausiai kaimo gyventojo, geriančio pilstuką kaukolinį, bet jiems reikalingos kitos priemonės. Taigi, apribojimas skirtas aiškiai tikslinei grupei ir jos sukeltiems neigiamiems efektams apriboti, ir yra reikalingas.  Aš netgi sakyčiau kad prekiauti alkoholiu po 8-9-vėliausiai10 vakaro tikrai nėra prasmės.

Lino pavyzdys apie asmenį, 12 nakties užsimaniusį brangaus prancūziško vyno yra marginalinis, netgi jei tokių žmonių Lietuvoje ir atsirastų koks dešimt per vieną dieną, juos apriboti visuomenės gerovės labui nėra jokia klaida.