Tema: Re: Apie velikus
Autorius: Linas Petkevičius
Data: 2010-04-20 14:45:19
Prašau, per viena prizme - rizikos valdyma (RV) ir administravima.

1. Pereja - technologiju susikirtimo vieta.  Tokios vietos visada buvo ir 
bus padidintos rizikos zonos. Yra posakis, kad laivai dazniausiai duzta ne 
jurose, o į krantus. Todel net pats moderniausias laivas svartuojamas su 
locmano pagalba. Gelezinkelis/kelias, perėja/kelias - butent tokios zonos. 
Todel taisykles nustatomos taip, kad procese dalyvaujantys objektai butu 
valdomi maksimaliai saugiai, kiek tai leidzia ju vartojimo budas. Pestysis 
einantis per gatve yra lengviau valdomas nei begantis, automobilis letai 
vaziuojantis per pervaza taip pat, dviratininkas varydamasis dvirati per 
pereja taip pat yra stabilesnis bei labiau kontroliuoja situacija. Kodel 
automobilio nereikia stumtis per pervaza? Todel, kad tai nera jo iprastinis 
naudojimo budas ir vel pagal ta pacia RV teorija, tai jau rizikingesnis 
veiksmas. Dviracio stumimas yra jo naudojimo dalis ir iprasta procedura.

2. Kai susikerta drambliu ir skruzdziu srautai, kad ir kaip atrodytu 
neteisinga, taciau pagal ta pacia RV valdymo teorija uz tai, kad srautai 
prasilenktu be zalos abiem pusems protingiausia ir saziningiausia didziaja 
dali atsakomybes susijusia su aktyviais veiksmais uzdeti ant skruzdeliu. 
Argumentas labai paprastas. Jeigu mes ivesime taisykle, kad neleistinas 
zingsnis į shona yra baisus nusizengimas (nes nuo to zhus 10.000 
skruzdeliu), ta pati turesime taikyt ir skruzdelems, nors ekonomiskai tai 
nepagrista. Todel taisykles rasomos skruzdelems - kaip joms elgtis, kad 
vienam drambliui netycia vos vos suklydus nebutu padaryta nepataisoma zala. 
Todel skruzdele eidama per drambliu kelia turi imtis visu imanomu saugumo 
priemoniu.

3. Judejimas per technologiju susikirtimo vieta turi buti kiek imanoma 
tolygesnis. Tai apima tiek absoliutine greicio reiksme (bet kuriame perejos 
taske judancio objekto greitis turi buti vienodas), tiek ir santykine su 
kitais objektais (visi dalyviai turi judeti kiek imanoma vienodesniu 
greiciu). Bet kokie pasiketimai sraute - padidejusi rizika. Tarp pesciuju 
manevruojantis dviratis - padidejusi rizika. Dviratis, kuris ivaziuodamas i 
gatve juda su pagreiciu ir kita kelio puse pasiekia greiciau nei atrodo tuo 
momentu kai jis ivaziuoja i kelia - irgi padidejusi rizika.

4. Law enforcement (nezinau kaip vercias) problemos. Kad ir kokioje 15 m. 
plocio gatveje nutrenkiamas dviratininkas, praktiskai jau bebaigiantis 
pervaziuoti gatve. Nera budo nustatyti ar jis buvo sustojes prie perejos ar 
jau atvaziavo nemazu greiciu ir nesustojo apsizvalgyti.


5.

Toliau tingiu,. Manau, kad ir tiek jau tau uzteks prisipist ir dar karta 
sitikiti, kad tavo briedas teisingas.



"KEdas" <non@[[trinti]]katalogai.net> wrote in message 
news:hqk1td$tqr$3@trimpas.omnitel.net...
> Linas Petkevičius rašė:
>> Tau pades protingas paaiskinimas?
>
> Tu bent pabandyk!a