Tema: Re: mokslas
Autorius: Dex
Data: 2009-04-22 22:51:10
Doc wrote:

> Tai kad kalba eina ne apie faktus, o apie tavo paties padarytas subjektyvias isvadas (kadangi man paziurejus i zmogaus pakausi jis atsisuko, reiskia ji atsisukti priverte mano zvilgsnis), kurios priestarauja labai lengvai patikrinamiems faktams (neimanoma neziurint i zmogu pasakyti ziuri jis i tave ar ne) bei kitoms jau anksciau patikrintoms zinioms apie pasauli.

> [...]

Labai viskas teisingai, bet kas cia per faktas?
"(neimanoma neziurint i zmogu pasakyti ziuri jis i tave ar ne)"

Mes gi kalbam apie zmogaus galimybes. Reiskia, kad gali buti, kad kazkam
imanoma, o kazkam ne. Todel toks vienareiksmiskas teigimas yra
neteisingas pats is saves.
O gal tada problema ne moksle, o eksperimentu organizavime?

Is kitos puses pamascius, patikslinu. Jei tie zmones ir atsisukdavo, tai
jokiu budu as neteigiu, kad jie zinojo, jog as i juos ziuriu. (todel
netgi galeciau nesikabinti prie paties parasyto teiginio)Tiesiog kazkas
juos priversdavo atsisukti. Taigi, koks galetu buti eksperimentas, kad
jau galetumem teigti, kad mokslas irode, kad to nera.
Juk tokiais subtiliais atvejais viskas priklauso nuo eksprerimento
organizavimo, ar ne taip?

Turiu ideja, uzsidedu kepuraite, itaisau kamera, ir stengiuosi pries
paziuredamas akimis pasukti galva taip, kad kamera butu nukreipta mano
zvilgsnio kryptim. Ir viska filmuojam. Esu tikras, jei padarysiu tai
pats, greiciausiai suveiks. Bet jei dar mane filmuos 5 kameros, kad as
kazko nesumaklinciau, speju, nesigaus. Kokie pasiulymai?