Tema: Re: Å
Autorius: RaR
Data: 2016-12-21 16:10:54
Sutikčiau, kad Sirija, nors ten buvo tam tikrų komunistinių elementų,
buvo viena pažangesnių arabų šalių. Asadas gan išsilavinęs,
pasaulietiškų pažiūrų, žmona, atrodo, prancūzė. Tik, kiek suprantu, jis
jau negrįžtamai susimovė daugumos akyse, be to, manau, kad tame regione
tiek daug senų ir naujų problemų, kad grįžti prie to kas buvo jis nebegali.

Dėl tų arabų pavasarių. Žinai, jau seniai laukiau kad ten kažkas
panašaus bus - šitas regionas tarsi užsikonservavo savo visuomeniu -
politiniu išsivystymu. Pagalvodavau negi tos diktatūros žlugs tik kai
praeis naftos amžius - tada turės pragyvenimui užsidirbti kažką kurdami
ir prisireiks modernizacijos. Aš irgi apsidžiaugiau, kai visa tai
prasidėjo, tuo labiau kad pirmųjų lyderių siekiai buvo lyg ir
demokratiniai. Bet taip jau įvyko, kad visa tai sutapo su islamiškojo
fundamentalizmo plitimu ir pastarasis paėmė viršų. Čia jau
retrospektyviai žiūrint matai, kad gal išskyrus tik kokį Tunisą (nors
teroristai ir ten prasisuko) - tas pat arba dar blogiau nei buvo. Bet
tuo metu niekas nežinojo į ką viskas išvirs, be to ir tų bruzdėjimų
užkirsti niekas negalėjo.

Dėl Vakarų ir pabėgėlių - visada buvau tos nuomonės, kad negalima jų
tiek daug įsileisti. Ir Merkel politika jų atžvilgiu, deja, manau labai
pakenkė tiek saugumui, tiek pačios ES ateičiai, tiek ir pačiai sau.
Prisimenu, kaip prieš įstojant į ES ir Šengeno erdvę rūpinosi kaip
užtikrinti mūsų rytinių sienų saugumą - kad bet kas nepatektų į bendrą
erdvę. Bet kai Orbanas pradėjo tverti tvorą, buvo baisiausiai užsipultas
ES lyderių, lyg darantis nusikaltimą. O Merkel sprendimas nepaisyti ES
taisyklių registruotis šalyje, į kurią pirmiausia pateko pabėgėlis, buvo
grubus vienašališkas ES teisės nepaisymas. Aš nematau nieko bloga
liberaliuose ir demokratiniuose Europos principuose, paprasčiausiai
reikia kontroliuoti savo sienas. Bet čia dar gal suveikė ir tokie
primityvūs matematiniai išskaičiavimai dėl demografinės padėties
gerinimo ir pan.