Tema: Re: Å
Autorius: RaR
Data: 2016-12-21 09:07:16
"o ne tai ka amerikonai noretu."

Drįsčiau nesutikti, kad amerikonai ten kažką labai nori daryti, greičiau
priversti. Gal nebent po 9/11 Sadamą nuvertė daugiau iš poreikio kažkam
ten atkeršyti. O šiaip daugumoje daro tai, ką labai daug kas nori kad
būtų padaryta, bet padaryti nėra kam. Apie Artimuosius Rytus iš viso
nėra ko kalbėti - ten daugiau niekieno rankos nedaeina, tik Izraelis
kartais pabombina kai iškyla reali grėsmė jo egzistavimui. O bardakas
didžiulis - pilna diktatorių, vieni stengiasi užgrobti kitų teritorijas,
kuria masinius naikinimo ginklus, neišspręsti nacionaliniai klausimai
(~40 mln kurdų tauta neturi savo valstybės), mirtina tarpreliginė ir
islamo srovių priešprieša. Jeigu nebūtų kažkokios didelės prigesinančios
jėgos, ten kiltų visiškas chaosas. Iš dalies jis padidėjo ir dėl Obamos
neryžtingumo, kas leido į regioną įeiti dar vienai šaliai - Rusijai -
kuri neturi galios kažką iš esmės ten pakeisti, tik palaikyti gyvybę
vienam iš žaidėjų, kuris be jos jau būtų išnykęs.

Taigi, galima prisiminti ir Europą, kai Balkanuose vyko žiaurus karas,
vyko masinės žudynės, o pasiųsti europiečių ESBO daliniai tik pasyviai
viską stebėjo. Yra pasakojimų, kaip olandų bataljono kariai draugiškai
rūkė su serbais, kai šie netoliese skerdė bosnių moteris ir vaikus.
Galiausiai kai serbai Kosove skerdė albanus, visa Europos žiniasklaida
verkė ir politikai dejavo kaip baisu ir kad reikia ką nors daryti. JAV
laukė kol Europa pati susitvarkys, bet nieko nevyko. Galiausiai
prisivertė įsikišti, pabombino kelias gamyklas Belgrade ir viskas
greitai užsibaigė. Jeigu ne JAV, gal ir pas mus jau kabotų Putino
portretai ir gatvių pavadinimai vėl būtų ne tik lietuviškai, bet ir
rusiškai parašyti, nekalbant jau apie daugumą kitų postsovietinių šalių.

Čia galima pažiūrėti ir į Tolimuosius Rytus - pasitraukus JAV
neišvengiamai kiltų branduolinio ginklavimosi varžybos, bent jau
Japonija ir Pietų Korėja neabejotinai susikurtų jo arsenalą. Kinija jau,
tikriausiai, būtų panaudojusi jėgą prieš Vietnamą, Taivanį ar dar ką nors.

Taigi, nesant "pasaulio policininko", daugybė senų ir naujai iškilusių
regioninių galių pradėtų elgtis daug agresyviau, vėl bandytų perbraižyti
šalių sienas.