Tema: Re: siandienines Tv3 Zinios
Autorius: Bronco
Data: 2016-12-21 00:39:42
On 2016-12-20 16:14, Trolis wrote:
> Todėl sunku spręsti ar tai yra teroro aktas ir ar galima jį pateisinti
> ir turbūt dėl to jis nėra skaitomas teroro aktu.

Pasiklydai savo apmąstymuose. Pamiršk "teroristinį aktą", nes tai
visiškai ne iš tos operos. Kalba eina apie "karo veiksmus", o karo ir
karo veiksmų uždrausti net tarptautinės teisės mechanizmais neįmanoma.
Tiesiog karas turi būti vykdomas pagal tam tikras taisykles, kurias
formuluoja tarptautinė teisė. Jei toms taisyklėms nusižengiama, yra
šansų, jog atskiri veiksmai bus pripažinti "karo nusikaltimu".

> Aš pats, asmeniškai, tikrai to nevadinčiau genocidu ir jeigu reiktų
> spręsti ar tai gali pateisinti ar ne - nežinočiau. Tų dienų kontekste
> tikrai trūksta mums visiems informacijos kaip tą daryti, o
> šiandieniniame kontekste - tai būtų neatleistina.

Genocido sąvoka yra įteisinta jau po Antrojo pasaulinio karo Ženevos
konvencijoje. Svarbu suvokti, jog bet koks civilių žudymas karo metu
neturi nieko bendro su genocidu. Šiaip, tingiu daug rašyti, jei kam
įdomu, patys paskaitykite Konvenciją ir sužinosite, kokie požymiai
privalomi, norint pripažinti vieną ar kitą civilių grupių žudymą genocidu.

> Beje - ar tik ne po karo buvo nuspręstas, kad atominių ginklų
> reglamentas ir pradėtos nustatyti šiuolaikinio karo taisyklės?

Iš esmės taip, po karo. Bent jau dabartinėje apimtyje.

> Ir ar
> galima teisti pagal tas taisykles, kurios negaliojo tą dieną?

Genocido atveju galima.