Tema: Re: naminis jogurtas
Autorius: Ruta
Data: 2012-03-17 13:08:29
Dėl bakterijų preparatų nežinau, nes neįsivaizduoju, kokiu būdu jos ten
paruoštos, čia aš jau kiek įtari... Nors, logiškai mąstant, sausos
mielės irgi veikia, tai gal pabandyti ir verta, jei yra noro.

Dėl "šviežio pieno", tai jei turi galvoj nepasterizuotą - tai praktiškai
tik kai kuriose bio-parduotuvėse ir tai ne visose, griečiausiai gausi
"vietinėse", kur prie ūkių, užsiimančių pienininkyste ("Hofladen"). Ir
taip, tai vadinasi "Vorzugsmilch" ir yra visiškai neapdorotas (tik
atšaldytas) pienas. Kadangi gauti leidimą prekiauti tokiu pienu
pakankamai sudėtinga, o pardavimai riboti (visų pirma dėl labai trumpo
galiojimo laiko ir brangaus vežimo ir laikymo), tai ir pardavinėjančių
mažai. Bet, kaip jau pirma rašiau, mano manymu tai visai nereikalinga,
pieno pasterizacijos baidytis jokios prasmės nėra (pasterizuojant pienas
pakaitinamas iki rodos, 67 °C ir nebepamenu kiek laiko, keliolika
sekundžių, bet kokiu atveju pieno cukrus nepakinta visai, o baltymai -
minimaliai).

Su "normaliu parduotuviniu" pienu yra kita bėda, pastaruoju metu vis
daugiau gamintojų (praktiškai jau visi didieji) nuo pasterizavimo
pereina prie kažkokios kitos technologijos ir deklaruoja ta pieną kaip
"ilgiau besilaikantį šviežią pieną". Nu jie ten irgi su temperatūrom ir
mikrobiologiniais filtrais kažkaip žaidžia, bet kaip konkrečiai, čia jau
nežinau, o perkaitintas pienas man asmeniškai neskanus :).

Su homogenizacija tai kitas dalykas. Šiaip jau tas homogenizavimas nieko
stebuklingo, tiesiog mechaniškai (aukštas slėgis + purkštukai) piene
esantys riebalai (kurie ten "plaukioja" gana dideliais "lašais", todėl
ir paskui nusėda grietinėlės pavidalu) suskaidomi į mažus lašelius.
Bakterijom tai giliai p..., nes joms pagrindinis maistas - cukrus, bet
alternatyvūs medikai aiškina, kad mažesni riebalų lašeliai kitaip
įsisavinami (t.y,. eina kiaurai į kraują, vietoj to, kad pirma
virškinimo sekretų būtų suskaidomi) ir tai negerai - na, čia aš taip
"ūkiškai" išsireiškiau. Atsimenant, kaip mes čia kažkada kalbėjom apie
veršienos skirtumą su jautiena ir apie tai man toks aiškinimas neatrodo
visiškai nesąmoningas. Bet jogurtas tai gaunasi iš homogenizuoto pieno
be problemų.