Tema: Re: apie piktuosius gmo
Autorius: Ruta
Data: 2009-11-06 15:17:42
Toxis@ze_yvil_place schrieb:
> gerai, jau pagaliau daejom iki to, kad genetishkai modifikuoti javai _yra derlingesni_ ir padetu afrikos zhmonems, dabar pasirodo jie yra blogi, nes skatina besotishkuma:) Chia kaip ir msg kaltas del pasaulinio antsvorio;)

> 1) kaip supratau nelabai suvokiam temos - mes kalbam apie tai, kaip zhmonems _nemirt_ish_bado_ o ne kaip nuskrist uzh grudus i havajus.

Havajai buvo hiperbolizacija žmonių mastysenai pailiustruoti.

> 2) Jei jau afrikos zhmones tiek prakus, kad tures perteklinius javu derlius (nemanai, kad tai yra gerai? kai zhmones nebejauchia nepritekliaus?)Manau, kad gerai, bet nemanau, kad GMO jiems tai padaryti padės.

  - jei atsiras problema del nekontroliuojamu sejimu - visada yra
kvotos. Kazhkodel lietuvaichiai ukininkai dar neishgrezhe pilnai karviu,
  net nepasiekia kvotos kiekio, nors gali grezht ir vazhiuot i havajus..
oh wait...

Aha, kvotos...

> 3) Ar jauti skirtuma, kai zhmones kerta ir seja baisinius plotus, kad ishsimaitin - tada kaipir vienodai shviechia ar kenchia zheme ar ne,
  jei alternatyva yra virt akmenu sriuba - zhmones kankins zheme kad
prasimaitint.

Tai taip. Kerta ir sėja. Bet neieško, kaip sureguliuoti vandens tiekimą
ir t.t. Esmė tame, kad vieno tokio sprendimo visam pasauliui, kaip kad
skelbia GMO pranašai, nėra - reikia imtis konkrečių priemonių,
priklausomai nuo vietinės situacijos. Kartais užtenka ne GMO, o tik
papildomų nemokamų kauptukų ir parodyti, kad be sojos dar auga ir
baklažanai... Neseniai kaip tik mačiau vieną laidą apie kažkokią Afrikos
vietovę, kur būtent taip (išdalinant kaimiečiams nemokamus įrankius -
pačius paprasčiausius, jokių technologijų)ir baklažanų, pomidorų ir dar
kažko ten sėklų (pačių paprasčiausių beje), o svarbiausia, parodžius
moterims, kaip reikia juos auginti - bado kaime nebeliko. Aaa, tiesa,
ten tik moterys darže dirbo, vyram mat toks darbas per prastas... Jie
juk vyrai jų užsiėmimas su automatais bastytis... Kad kaimas nebadautų,
tikriausiai.

  Kai, jeigu ateitu klausimas iki pelno, ar nemanai, kad zhmones pradetu
skaiciuot kas geriau,
  ar toliau alint ir gaut trupinius, ar pailkt dirvonuot, uzhsodint
kazhkuo kitu,,
  ar dar kazhkaip kelt derlinguma vardan didesniu pelnu, ar, pakankamai
gavus pelnu, del ekologijos.
  Juk sunku uzhsiimt ekologija kai tavo skrandi uzpildo tik vakarykshte
akmenu sriuba...

Žiūrėdama į Europos patirtį, netikiu žmonių noru imtis ekologijos, jeigu
jų nepriverčia labai tiesiogiai (išimtys, žinoma, patvirtina taisyklę,
bet tam reikia didelio išprusimo ir atsakomybės jausmo): pvz., kai iš
šiukšlyno panosėj nuolat smirda ar ežere žuvų nebelieka. Tereikia
pažiūrėti į JAV - nori pasakyti, kad ten tik akmenų sriubą visi valgo? O
ekologiniu požiūriu vieni didžiausių teršėjų pasaulyje... Ir, beje, GMO
augintojų...