Tema: Re: apie piktuosius gmo
Autorius: Dautarte
Data: 2009-11-04 17:48:43
Tiesa sakant, asmeniskai manau, kad ta pagalba Afrikai ar kitiems
badaujantiems, tai yra tik grazus zodeliai, po kuriais (kaip ir visada) yra
paslepti pinigai ir valdzia. Ka jus manote, kad kai visoje Afrikoje augs
modifikuoti javai, tai zmones ten staiga prades valgyti ka nori ir kiek
nori, gyventi rumuose ir dar kiekvienas tures nuosava jachta? Nesamone.
Civilizuotam pasauliui labai apsimoka ir patogu tureti pigios darbo jegos
saltini, juk patys Afrikos gyventojai nieko negali padaryti. Kazkaip niekas
nepagalvoja apie tai, kodel Afrika - turtingiuasias kontinentas Zemeje,
kuriame yra visko - ir aukso, ir naftos, ir almazu ir dar velnias zino ko,
mirsta is bado ir nuo paprasciausiu ligu? (retorinis aisku klausymas)

Be to kodel kalbedami apie GMO itaka sveikatai, dirvoms ir t.t. mes
negalvojame apie tai, kad is tokiu modifikuotu augalu negalima savarankiskai
isauginti seklu?
Dabar juk yra paparasta - seja ukininkas javus, nuima derliu, grudus
parduoda, bet palieka sau maisa seklu kitiems metams seti, kitais metais vel
tas pats - derliu parduoda, bet palieka maisa. Taip zmones gyvena jau
tukstantmecius ir viskas veikia.
Ateina GMO era. Ukininkas nusiperka modifikuotas seklas (galvoja sau:
"Durniai tie gamintojai, tokias super seklas taip pigiai parduoda..."),
gauna super hiper derliu (valio!! laimejau aukso puoda!), bet negali sau
palikti maiso ir kitais metais vel turi nusipirkti is seklu gamintojo nauju
seklu. Po keliu/keliolikos/keliasdesimties metu, kai jau visur bus tik
modifikuoti javai, o senos t.y. normalios veisles seniai dings, seklu
gamintojai (kodel "staiga" paaiskeja, kad yra vos tik kelios firmos keliu
zmoniu rankose?) uzkelia kainas sekloms. Ir dabar ukininkas jau negalvoja
apie aukso puoda, o vel grizta prie seimos pramaitinimo problemos, tik
skirtumas dabar toks, kad jis jau neturi alternatyvos - jis privalo
kiekvienais metais pirkti seklas... Tai ir yra tas pasodinimas ant adatos...

Be to nuo genetiskai modifikuotu javu ar kukuruzu iki genetiskai modifikuotu
zmoniu tikrai labai trumpas kelias. Kas nenoretu vaiko su pvz. Einsteino, Da
Vincio ir dar kokio Placido Domingo genais, bei kad niekada nesusirgtu kokiu
veziu ar dar kokia liga? (velgi retorinis klausymas)

Mokslas yra gerai, isradymai yra gerai, bet atsargiai su tuo reikia ir
tikrai negalima visko priimti uz gryna piniga. Geru pavyzdziu yra pvz.
fluoro kelias i dantu pastas ir vandeni... :(