Tema: Re: apie piktuosius gmo
Autorius: Ruta
Data: 2009-10-23 16:54:17
Toxis@ze_yvil_place schrieb:

> hm, butu _tikrai_ idomu gaut kokiu nors shaltiniu, nes mano surasta medzhiaga tokiu duomenu neduoda - (ash nesiginchiju, kad monokulturu kultyvavimas yra blogai ir kad sejomaina yra privaloma..
>
> mano shaltiniai teigia, kad didzhiausias erozijos kaltininkas yra butent baisiniai sejami laukai, kurie yra tokio dydzhio butent del to, kad zheme nederlinga,
  didele dalis derliaus zhusta ir pan. taigi genetishkai modifikuotu ir
pritaikytu augti butent tokiomis salygomis javu naudojimas tuose regionuose
  ne tik kad duotu daugiau maisto ir leistu ishgyventi didesniam kiekiui
zhmoniu,

Na, dabar tikrai neturiu nei laiko, nei ypatingo intereso gilintis ir
vėl ieškoti - kaip jau minėjau, tai daugiau per eilę metų "prie progos"
surankioti trupiniai, specialiai nesigilinat į šitą temą.

Kad _dabar_ didelė dalis derliaus žūsta, ir būtent nuo sausros - tai
tikra tiesa. Su kuo nesutinku, tai kad GMO yra (kaip nekurie teigia)
_vienintelis_ kelias problemai išspręsti. Ir - ką laikau labai abejotinu
teiginiu - kad

  bet ir asumazhintu sejamus plotus, ko pasekoje atsigautu dirva...

Nes - grįžkim į Lietuvą, ir įsivaizduokim Lietuvos valstietį. Jis sėja
javus X ir verčiasi kūlio, kad pragyventų. Ateina firmos atstovas, ir
pasiūlo jam pirkti ir auginti javus XY, kurie duosią dvigubą derlių.
Valio, valstietis juos nusiperka ir užaugina, gauna dvigubą derlių ir
dabar ne tik pragyvena, bet jau gali pasistatyti naują namą. Tada vėl
ateina firmos atstovas ir pasiūlo nusipirkti javus XY2, kurie bus dar
derlingesni. Tiesa, kadangi žemė jau šiek tiek nualinta, jiems reikės
papildomų trąšų Z, kurias jis, žinoma, irgi gali pasiūlyti. Tiesa, patys
jie prekiauja tik sėklomis, bet va jis gali parekomenduoti....
Valstietis viską apskaičiuoja ir mato, kad pasisėjęs javus XY2, tegu net
ir patręšęs brangiomis trąšomis Z (bet, kadangi jis lietuvis, tai šito
labai neskaičiuoja, ai, gal ir nereikės, ai, gal gaus kalvarijų turguj
pigiau ;) ) jis galės ne tik padoriai pragyventi, bet dar ir nuvažiuoti
paatostogauti į Havajus.

Ir dabar man sakyk - tu gali ramia sąžine teigti, kad tas valstietis,
išgirdęs, jog dirva eroduoja ir reikėtų dalį lauko geriau užsodinti
mišku (tada jis į Havajus nebegalėtų nuvažiuoti) sakys - o, tikrai, taip
ir padarysiu? O ar ne labiau tikėtina, kad jis sakys - ką čia tie
durniai man aiškina? Kur kas eroduoja? Neiko nematau, nieko nežinau,
noriu į Havajus.

Čia aš, žinoma, hipertrofavau, bet esmė tai tokia. O gal tu galvoji, kad
Afrikoj žmonės tuo klausimu kitokie?