Tema: Re: Atlygimo mažinimas
Autorius: Laura
Data: 2009-01-23 19:13:21
Būtent.

Situacija:

Įmonė X. Prieš 5 metus, kai krizės nebuvo. Reikalai - biškį šūdini, gal net ne biškį (kam nepasitaiko). Valdžia sukviečia darbuotojus, sako: "chebra, klausykit, blogai pas mus. Tikimės, kad laikinai, nu bet daryt kažką reikia, taupyt. Turim du variantus: 1. sumažinti darbuotojų skaičių; 2. sumažinti laikinai algas. Ką darom? Gal kas kitų pasiūlymų turit?". Darbuotojai susirūpina, nu blia, gaila būtų, gera įmonė, o jei bankrotas, reikia gelbėt, nu... Davaj sako mažinkit algas, pasirašom. Visi pasirašo, kad algos mažinamos 20 proc. Visi dirba, aria juodai, niekam negaila pasilikt viršvalandžių, visi pilni idėjų, kaip čia reikalus pataisyt, vienu žodžiu, gražu žiūrėt, kaip žmonės stengiasi už mažesnę algą - traukia įmonę iš balos už ausų. Niekas neišeina iš darbo, nors padėtis rinkoje tam palanki. Po pusmečio padėtis įmonėje jau kardinaliai pasikeitus, verslas klesti, algos pakeliamos, išmokamos premijos. Visi laimingi, visi patenkinti, lojalumas įmonei maksimalus.

Ta pati įmonė X dabar. Krizė atėjo. Reikalai vėlgi truputį šūdini. valdžia sukviečia darbuotojus, sako: "chebra, girdėjot - krizė Lietuvoj. Bet krizė mum nebaisi!  Mes - super įmonė, visiem krizė, o mum ne, nes mes mokam taupyt! Nebijokit, viskas bus gerai! Beje, Jonai ir Petrai, ryt į darbą galit nebeateit, atleidžiam. Pasirašykit va prašymus, kad savo noru išeinat. Likusiems - algos nuo praeito mėnesio sumažintos 20 proc. Kam nepatinka - galit eit paskui Joną su Petru. Tai va, chebra, stengiamės stengiamės, dirbam dirbam, o tai liksit be darbo, bus jum!". Rezultate - geriausi darbuotojai išeina, randa kur, nesvarbu kad rinkoj padėtis tam nepalanki. Likę sėdi, keikia valdžią, apsimeta kad dirba. Darbo produktyvumas kritęs iki minimumo. Darbuotojų lojalumas nulinis - tik ras kur, iškart išeis.

Klausimas: kodėl krizė stukteli valdžiai per smegenis? Kokia nauda elgis pagal antrą modelį? Sutaupoma tai tiek pat, tik va prarandama daugiau.

Grįžtant prie temos - abiem atvejais veiksmai apiforminami teisėtai :)