Tema: Re: kontrabandai ir korupcija - ne!
Autorius: Arvis
Data: 2011-01-06 21:48:41
"Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> parašė naujienų pranešime:ig4nrn$1vk$1@trimpas.omnitel.net...
> Duru nerakinimas - kitas niuansas. Senobiniuose kaimuose nebuvo prasmės rakint -
> visi visus pažįsta, viską apie kitus žino, prisidirbsi - nebus kur dėtis. Prieš keliasdešimt
> metų tai dar galiojo ir Lt kaime (tuomet "kolūkiniame"). Kitas labai svarbus niansas:
> kai visi biedni ubagai nėra ko ti plėšikaut kaimuose, seną fufaikė ne itin vertingas
> grobis, kaip ir kokis stiklainis uogienės.

Ar bent išvis esi buvęs kaime, ir visai nesvarbu - prieš kokius 30m ar dabar? Ne pravažiuodamas, bet vaikščiodamas ir bendraudamas su žmonėmis. Manau, kad ne, nes žodis "kaimas" tau tik su ubagais ir asocialiais asmenimis asocijuojasi. Buvo ir anuomet kaime visokių žmonių, kaip, beje ir mieste: ir idiotų, ir ubagų, ir pasiturinčių bei labai gražiai besitvarkančių, ir labai nuoširdžių ir racionaliai mąstančių.

>Vienok vargu ar visuomenė norėtų grįžti
> prie visuotinės ubagystės vardan sumažėjusio plėšikavimo. Nu ir dar musie paskutinis
> niansas: totalitariniuose režimuose visad mažiau smulkių nusikaltimų, kai visi visus
> seka ir policija daužo visus įtartinus natūraliai sumažėja nusiklastamumas. Bet vėlgi
> vargu ar visuomenė norėtų vėl tapti beteise policijos ir biurokratų auka.

Labai gražūs žodžiai. Tinka ir nūdienai. Ypač paskutinis teiginys.

>Dalis
> runkelių be abejo norėtų, bet jie - marginalai, jų įtaka visuomenėj maža ir mažėja,
> tik klyksmo daug, daugiau nieko.

Gal būtų galima "runkelio" identifikavimo technologiją paviešinti. Nes jau pasimečiau - tarybų valdžios sugrįžimo dar nenoriu, bet yra daug dalykų šiandienoje, į kuriuos esu linkęs žiūrėti kritiškai. Tai jau esu runkelis, ar dar ne?

Už viską reikia mokėti, už materialinę gerovę
> bei laisvę - irgi.

Čia jau ir Karlas geriau nepasakytų.