Tema: Re: Geras savaitgalis
Autorius: abc
Data: 2013-05-24 04:11:35
On 23/05/13 08:46, RaR wrote:

> [...]
> neįsipareigojęs jos supirkinėti už tam tikrą rezervų vienetą. Kai
> nepilno padengimo valiutos rezervai senka, CB stengiasi juos taupyti,
> užkeldamas jų kainą ir taip mušdamas savo valiutos kainą. Kai yra didelė
> CB leidžiamos valiutos paklausa, CB gali nuspręsti kad rezervų jam
> pakanka, ir didinti savos valiutos kainą, pardavinėdamas ją už brangiau
> (už didesnį rezervų vienetų skaičių). Aišku, gali ir neleisti kilti savo
> valiutos kursui ir turtėti šalis gyventojams, be apribojimų kaupdamas
> rezervus, kaip tai daro Kinija ar ilgą laiką darė Japonija.

Ačiū už pastangas, bet nereikia čia taip detaliai aiškinti, tas
mechanizmas man yra žinomas. Tai vistik sutinki, kad rezervai gali
išsekti? Kaip manai, kiek ilgai pati Lietuva išsilaikytų, jeigu neturėtų
priėjimo prie tarptautinių rinkų?

Atsakyk tu man į vieną klausimą: kodėl EUR/LTL 1999 m. nustatyta kaina
3.45 2013ais yra teisinga, o ne 2, arba ne 4.6?

> Ne pats kursas, o jo pokytis per kažkurį laikotarpį. Negi teigsi, kad
> litas kažkuo geresnis ar blogesnis už jeną vien dėl to, kad vieno už
> dolerį reikia atiduoti 3, o kito - 100? bet jau aiškinau, kad jei ilgą
> laikotarpį vienos valiutos kursas tik kris kitos atžvilgiu, visi pradės
> jos atsikratinėti.

> Ko nepavyks padaryti? Bet kuris CB gali laisvai keisti savo valiutos
> kiekį, o tuo pačiu ir kursą. Numušti (prispausdinti pinigų) - niekam ne
> problema, o kad pakelti (išimti iš rinkos) reikia turėti pakankamai
> rezervų, bet visos tvirtos valiutos jų turi.

Labai gerai, kad tu toks fanatikas. Važiuoja jenos namo, važiuoja.
Raliuoja akcijos, raliuoja. Bet čia galima gerai pasipelnyti. Buvo toks
Greenspano PUTas. Buvo avigalvio Bernarkės PUTas. Dabar yra Kurodos
"Shock and Awe". Pinigai be rizikos. Įsivaizduok, kaip smagu: japonai
barškina sau jenas, jena krenta, tuo pačiu įmonių kapitalizacija kyla
(kompensuodama jenos kritimą - vadinasi, jokio tolko realaus Japonijos
ūkiui nėr), bet jei tu gyveni už Japonijos ribų (mūsų atvejis) tai be
jokios rizikos užsipirkęs akcijų tiesiog sėdi ir lauki, kol jos dėdės
Kurodos dėka kyla savaime. Šiandien kaip tik spekuliantai nusprendė
išsicashinti - niekada nežinai kur augimas baigsis. Ir tai tik vienas
būdų, kaip praktiškai be rizikos pasipelnyt.

> Ką čia dar bandai pasakyti? Juk pinigų nemonopolinių nėra. Kaip ir nėra
> nemonopolinių iPhone. Vienintelis kitos prekės skirtumas nuo pinigų šiuo
> atžvilgiu tas, kad smarkiai padidinti
> iPhone kiekį rinkoje gamintojui kainuoja daug daugiau.

Nieko, atsakinėju į tavo beletristikas, ir tiek.

> Tikrai? Vėl iš kavos tirščių buri savo statistiką, nes oficiali
> "meluoja". Tavo žiniai 2011 m. vien į Vokietiją Lietuva eksportavo 2,5
> karto daugiau nei į Rusiją. Daugiau nei į Rusiją, eksportavo ir į
> Nyderlandus, Latviją, Lenkiją, Estiją, JK ir Prancūziją, o bendras
> eskportas į ES ir Rusiją tiesiog nesulyginamas - kelioliką kartų daugiau
> į ES. Štai nuoroda:
> http://www.ukmin.lt/uploads/documents/Eksportas/12.3.%20Eksportas%20grafi%C5%A1kai.pdf
> . Kas kitą importas, bet pagrinde - tai energetininiai ištekliai.

Objektyviam vaizdui išgauti lygint reikia EU vs OUTSIDE EU.

Nežinau kokius čia skaičius žiūri. Aš teikiau iš
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/lh.html

Export partners:
Russia 15.6%, Latvia 9.7%, Germany 8.9%, Poland 6.7%, Estonia 6.3%,
Netherlands 5.8%, Belarus 4.8% (2011)

Kadangi Latvija-Estija yra tik wannabe europiečiai, rimtomis tų rinkų
nelaikau. O bendrai tai nėra ko girtis eksportu į ES - jis yra rimtai
sukaustytas skolomis. Ir dar bus ilgai.

> Nepamiršk, kad žmonėms svarbu ir realus atlyginimų dydis, tad ilgam už
> grašius jų dirbti nepriversi, pats juk pabėgai kur daugiau moka...

Jei žmonėms svarbus būtų atlyginimų dydis, litas būtų įvertintas 4.5
EUR/LTL. Juk visi uždirbtų daugiau, ar ne taip? Nebe už grašius dirbtų?

> Kadangi lito santykis su euru fiksuotas, jam neturi įtakos rinka dėl to,
> kad jis padengtas euriniais rezervais 100%, tad jo kursas kitų valiutų
> atžvilgiu kinta lygiai taip pat, kaip ir euro.

Vėl tu savo demagogijas su tais rezervais pradedi varyt.

> O ko tu verki kaip kas išleido kapitalą. Tas, kurį skolinasi valdžia, ir
> taip aišku kad bus išleidžiamas pagal valdžios sugedimo-kvailumo lygį.
> Kaip išleido privatus sektorius irgi nesijaudink - tai jau to
> investuotojo problema.

Nesutinku: privačių investuotojų skolos irgi įtakoja valiutos kursą.
Aš neverkiu dėl kapitalo. Man juokinga, kai žmogus išleidžia viską
spalvotiems triusikams, ir po to virkauja, kad neturi ko pavalgyt.

> Na tai siūlei numušinėti valiutos kursą ir taip piginti darbo jėgą, o
> tai tolygu spausdinti pinigus ir taip skiedžiant juos atiminėti iš žmonių.

Jau minėjau, kad fiksuotas kursas yra prieš rinkos sąlygas. Nors
disbalansai gali trukti ilgai, bet galiausiai rinkos pačios nusprendžia,
kada juos reikia panaikinti.

> Man atrodo didesnė problema ne kultūra, o technologijos, dažnai net
> skatinama technofobija ir tamsumas.

Iš kur tos technologijos bus, jei čia net juodulys negali atvažiuoti į
svečius?

http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/aktualijos/tamsiaodi-tunisieti-vilniuje-pribloske-lietuviu-neapykanta.htm

Manai, tiems vaikams rūpi technologijos? Kas čia per beždžionių šalis?

> Na tai rūpinkis tais vaikais, siųsk jiems pinigus. Daug pasaulyje yra
> problemų, dėl jų paverkti kiekvienas moka, bet va išspręsti jas
> sudėtingiau. O šiaip kas geriau - ar užsienyje kalti pinigus ir jais
> išlaikyti šeimą, ar sėdėti be darbo iš pašalpos, gerti pilstuką, ir taip
> rodyti tiems vaikams degradavimo pavyzdį?

Tai aš siūlau konkrečius sprendimus, o tu čia mėgini mane piešti kaip
kokį velnią pinigų atiminėtoją. Nors iš tiesų aš sakau: a) reikia turėti
REALIĄ ūkio strategiją b) ją vykdant nebijoti judinti kurso

> Puiku, ir pats kas dieną girdžiu kad eksportas didėja.

Prie ko čia eksportas? Turėjau omenyje privačių asmenų perlaidas:
valiutos nutekėjimas auga, o įtekėjimas toks pat.

> Na ir kuo blogai kad tos dėžutės pastatytos? Bent jau už šildymą kelis
> kartus pigiau moka nei senuose blokiniuose. Aš visom keturiom, kad visi
> blokiniai būtų pakeisti tomis dėžutėmis.

Niekur ypatingai dėžučių statymo/pirkimo neišskyriau (akcentavau žmonių
požiūrį į pinigus), bet kuo blokiniai namai yra geresni, nei
Perkūnkiemiai, arba tie baisūs griozdai pagal lietuviškų architektų
supratimą kurpti?

> Kai niekas neduos, reikės užsidirbti. Ko neužsidirbsi - to neturėsi.
> Nematau čia dėl ko verkti. Jeigu žmonės sugebės, tai ir užsidirbs, jei
> nesugebės - skurs.

Tai kai valiuta nuvertės, neverksi? Juk taip priešinies. Pats sau
prieštarauji.

> Taip, tai yra dalybos. Ar dovanai - tai jau kitas klausimas, nes tas
> sukauptas rezervas, kurio dėka galima daryti revalvaciją, kažkada buvo
> "nusuktas" nuo tų pačių šalis dirbančiųjų. Neuždirbo gi jo premjeras ar
> ministras.

O kodėl tada nerevalvuojam? Visiems smagiau - uždirbs daugiau :)

> Na tai pats pasidomėk, kas įeina į infliacijos lygio skaičiuoklę

Aš žinau kiek man reikia, bet man šiaip smalsu patapo kokie ten
makaronai sulipdyti. Neturiu laiko tokioms nesąmonėms kapstinėti.

> Nei pervertintas nei neįvertintas. Esant fiksuotam kursui ir pilnam
> rezervui, keičiasi jo kiekis rinkoje. Apie Lietuvos ekonomikos būklę
> gali spręsti ne iš lito kurso, o iš jo kiekio rinkoje. Jeigu lietuviai
> uždirba (gauna) daug eurų, keičia juos į litus. Kadangi niekas to
> keitimo nestabdo ir jų kainos nekelia, tiesiog didėja jų kiekis. Taigi,
> daugiau užsidirbęs eurų ir išsikeitęs į litus, tu turi ne ta patį litų
> kiekį, kuris vertas daugiau eurų, o tiesiog daugiau litų, kurie sumoje
> verti daugiau eurų. Vykstant atvirkštiniams procesams - viskas atvirkščiai.

Žinojau, kad taip atsakysi. Tada konkrečiau: paskaičiuok man, prašau, ar
šiai dienai litas yra pervertintas, ar neįvertintas.