Tema: Re: Geras savaitgalis
Autorius: abc
Data: 2013-04-24 03:30:18
On 19/04/13 08:14, RaR wrote:

> Kuo susiję palūkanos ir valiutos kurso numušinėjimas su tikslu atpiginti
> šalies darbo jėgą? Palūkanos mokamos ne tik už paskolintus pinigus, bet
> ir už kitas skolintas gėrybes, dėl jų nei pinigų, nei kitų gėrybių vertė
> nesikeičia.

Kodėl staiga imi akcentuoti palūkanas? Aš tik pasakiau, kad nežinai
pinigų istorijos, jei apie jaučio ragų manipuliacijas prašnekai, ir tiek.

> Kur aš teigiau, kad man patinka didelė bedarbystė? Aš tik teigiu, kad
> mano, o ir, įsitikinęs, absoliučios daugumos žmonių siekis yra ne
> galimybė kažką dirbti, o gerai gyventi. Pasirinkime darbas be užmokesčio

Vat vat....ne DIRBTI, bet GYVENTI. Gyventi labai daug žmonių nori
GYVENTI už svetimus pinigus :) Ko čia nenorėti?

> [...]
> pridėtinę vertę generuojančių darbo vietų kūrimą; gero išsilavinimo,
> ypač techninio, prieinamumą kuo didesnei gyventojų daliai; kuo aiškesnių
> ir paprastesnių verslo taisyklių kūrimą, biurokratinių apribojimų
> mažinimą ir privačios iniciatyvos skatinimą; palankios technologijoms,
> ypač naujoms ir pažangioms, visuomenės nuomonės formavimą, žmonių
> ekonominį ir techninį švietimą; geros infrastruktūros kūrimą ir
> palaikymą. Tai mano, nuomone, ir yra sritys, kuriose valdžia turėtų
> dirbti. Valiutos kursui numušinėti daug smegenų nereikia, tik paprastai

Jūs kalbate tariamąja nuosaka. Ji taip toli - kažkur kosmose. Gražu, bet
abejoju, ar bus įgyvendinta.

Viskas planetoje žemėje juda (jeigu nejuda - tai biurokratų kaltė), ir
rinka nustato visa ko kainą. Įskaitant ir litą. Ir tai yra labai
normalu. Tai, kad Jūs nematot judėjimo, dar nereiškia, kad litas kasdien
rinkose nėra vertinamas. Kursas kasdien tai kyla, tai smunka. Ir tai yra
normalu. Ir labai normalu yra kursą pamušti esant tinkamoms aplinkybėms,
jei jis yra dirbtinai aukštai laikomas.

> Nematau nieko blogo, kai į Lietuvą ateina daug kapitalo. Tiesą sakant,
> jo reikėtų žymiai daugiau.

o kam konkrečiai Lietuvai reikia daugiau kapitalo, Tamstos nuomone?

> [...]
> kažkokių aukštesnio lygio paslaugų teikimą. Bet netgi jei kapitalas
> panaudojamas prekybos centrų ar gyvenamojo būsto statybai, už jį paskui
> turi atidirbti, ir tada jau reikia kažką gaminti, parduoti užsieniui.
> Labai mažą teigiamą ilgalaikį poveikį turi negrąžinamos pajamos, pvz. ES
> parama, nes jos nereikia grąžinti, taigi ir atidirbti, kažką parduoti.
> Ją tuo metu panaudoji, turtingesniu pabūni, o toliau lieka viskas kaip
> buvę. O jei valdžia už tuos pinigus pristato kokių didžiulių sporto
> rūmų, žiūrėk, jie dar ir į pastovų nuostolį išvirsta, jei patys

Taip išeina, kad skolintis žvėriškus kiekius yra ok, o spausdintis
pinigus - niu niu niu...? Aš suprantu tą teorinį produktyvumo variklį,
kurį pateikėt, bet "be careful what you wish for". Yra Lietuvoje berods
2 išlaikytiniai 1 dirbančiąjam, ir situacija tik blogėja visom prasmėm
(demografine, mokestine, skolų, asmeninės degradacijos).

> Na ir natūralu, kad pas mus daugiau prekybos centrų statoma nei gamyklų
> - kai iš ES pastoviai gauni neuždirbtų 10 milijardų, juos reikia kažkur
> išleisti - jie grįžta į užsienius mokant už įvežtas prekes.

Atleisk, jei nuskambės žiaurokai, bet jei Lietuvos snargliams dar
teberūpi kuo mandresniais skudurais pasidabinti, ar naujesne mašina
važinėtis, tai jau geriau tokio kapitalo išvis nebūtų - waste of space.
Žinau, kad neturiu teisės nurodinėti kaip kitiems gyventi, bet teisę į
nuomonę savo turiu. Ir ne aš vienas.

> Privatus sektorius atidavinėja. Pvz. žmonės pasiėmė paskolų, daugiausiai
> NT turtui pirkti, tad dabar atidavinėja, dar su palūkanomis. O kad
> turėtų ką atiduoti, reikia daugiau uždirbti nei vartoti. Jei valstybės
> skola nedidės, valdžia irgi atidavinės užsieniui bent palūkanas.

Nu ir zjb - turim mes krūvas visokių emigre, kurie atidirbinėja
užsieniuose tas palūkanas. Ir Lietuvai nuo to labai gerai? :) Jie ten
pamatys, kaip lengva gyventi (tiesa, iš pradžių bus sunku ir baisu), ir
negrįš. Nes Lietuva nekenčia lietuvių - iki tokio laipsnio, kad net
atiminėja Lietuvos pilietybes.

Bet kol privatus atidavinėja, tai valstybinis dvigubai-trigubai tiek
praskolina. Ir konkrečiai Tu ir aš nieko negalime padaryti. Tai kas čia
laimi?

> Na va, o nori, kad dar mažiau būtų mokama.

UAB Lietuva valiutos kursas su verslo/darbo santykiais mažai kuo
susijęs, bent jau mano galvoje. Viskas yra žmonėse - jei jie normalūs,
galima dirbti. O ar man mokės 1000 kupiūrų, ar 10 - man jokio skirtumo,
svarbu jų perkamoji galia. O perkamoji galia nuosaikiai (labai
populiarus žodis šiais laikais!) devalvavus galia nekris vietinėms prekėms.

> Tai kodėl nori kad kiti Lietuvoje dirbtų už dar mažiau nei dabar?

Todėl, kad noriu juos nubausti už tuos prekybcentrius, kurių prisistatė
pagal juokingas formules, dabar nežino kur dėti :) Čia pusiau juokauju.

> Kaip matau, esi prieš konfiskaciją, tad kodėl vieną iš jos būdų siūlai -
> valiutos devalvavimą, tuo būdu atimant dalį žmonių ir įmonių santaupų?

Kaip čia pasakius? Devalvacija yra kaip vintilis pertekliniam orui
išleisti. Tas oras turės išeiti pro kažkur, ir labai klysti jei manai
kitaip. Saikinga devalvacija/infliacija yra labai sveikas dalykas.
Nevadinu to konfiskacija. Konfiskacija yra kapitalo kontrolė, NT
mokesčiai (kai jau visus mokesčius esi sumokėjęs, moki antrus mokesčius
šiaip sau - nes kažkam susišvietė), hyperis - čia yra konfiskacija.

> [...]
> klestinčią Kiniją vis dar lenkia dvigubai. Aišku, prieš gerą šimtmetį
> jos pozicijos buvo ne ką blogesnės nei JAV, bet visokios populistinės
> politikos, diktatūros, beje, pastovūs valiutos kurso numušinėjimai,
> padarė savo. Beje JAV, be visų kitų skirtumų, tuomet įkūrė FED ir sukūrė
> vieną stabiliausių naujųjų laikų valiutų, kas irgi nemažai prisidėjo
> prie jos suklestėjimo. Kas dėl Islandijos, tuo labiau dar nėra ko
> gailėtis - BVP 2012 metais vienam gyventojui vis dar viršijo ES vidurkį
> ir lenkė Vokietiją, Prancūziją ir Jungtinę Karalystę.

Tai yra common sense - nuo mažesnio lygio gera kilti. Tik prieš
sakydamas pasitikrink dar infliacijos lygius abiejose valstybėse, tada
pasimatys tikresnis gero gyvenimo vaizdas.

> Na, bet kilti iki buvusio lygio užtruktų tam tikrą laiko tarpą. O kas
> paskui - jeigu nedarbas ir eksporto stoka sprendžiami atlyginimų
> numušimu, tai jiems pakilus - vėl tos pačios problemos? Vėl juos
> numušti? Tai kaip tada pasiekti tuos didelius atlyginimus? Tavo siūlomas
> sprendimo būdas logiškai prieštarauja siekiamiems tikslams.
>
> Ir pateik duomenis apie tuos išsekusius rezervus. Litai pagal įstatymą
> pilnai padengti euriniais rezervais, jų gali nebelikti tik nebelikus
> rinkoje litų. Nors pagal dabartinį ir ilgalaikį rezervų dydį, jų liktų
> net rinkoje nesant nė vieno lito.

Ant šito kabliuko manęs nepamausi. Žinau aš, ką tie euriniai rezervai
reiškia, ir kiek to aukso Lietuvos bankas turi (ir Kipras irgi sužinojo,
beje) :) O Tu kalbi (gal tiesiog aš taip priimu) panašiai kaip nekurie
funkcionieriai, lyg įstatymas būtų svarbiausias dalykas nustatant
ilgalaikį valiutos dydį, ar švietimo paslaugų ilgalaikes kainas :)

> Tai tų kosminių pinigų užsiprašydavo dėl, kad prekybininkai kainas
> pakėlė, ar vis tik dėl to, kad buvo galinčių ir norinčių tuos pinigus
> mokėti?

O iš ko kito tie prekybininkai būtų mokėję tiems kibirų nešiotojams, jei
ne iš savo uždirbtų/paskolintų pinigėlių, atėjusių per savo prašomas
paslaugų kainas? Gal pažadais šėrė (pamatai šiandien, užmokestis - po
metų), maža kas ten juos supaisys? :)