Tema: Re: Geras savaitgalis
Autorius: abc
Data: 2013-04-19 03:35:18
On 18/04/13 08:36, RaR wrote:

> Tai pateik duonos kainų statistiką. Gi kol kas tik plepi ir nieko
> konkretaus nepateiki. Beje, skaičiuojant infliaciją imama ne tik duonos
> kaina, bet daug didesnio asortimento prekių ir paslaugų kainos.

Tai jau tikrai. Kokia gera ta valdžia. Gaila tik, kad Tu nesudarinėji
tos statistikos ir neseki, kas gi į ją įeina. Tuomet kalbėtum kiek kitaip :)

Aš galiu pasakyti, kad mano šeimos maisto išlaidos pakilo bent 30proc.
per paskutinius dvejus metus (gelbsti tik akcijiniai produktai), o
degalai paaugo 60proc. per paskutinius 7 metus. Jeigu sviestą perki iš
savo kaimo bobutės ir skanuoji valdžios demagogijos prigrūstus
puslapius, tai gal tau ir atrodo kitaip.

> Vis tiek nepaaiškinai kaip valdžia "dirbtinai palaiko produktyvumą" ir
> kuo tai blogai.

Jeigu žiūrėsim į produktyvumą, kaip pasiūlos objektą, o į atlyginimus -
kaip paklausos objektą, teorija teigia, kad produktyvumas turėtų
atsispindėti atlyginimuose. Tačiau vykstant technologiniams pokyčiams
(kurie kaip tik ir linkę generuoti didžiausią produktyvumo augimą)
ženkliai išaugusi konkurencija ima "spausti" produktų kainas, o su jais
- ir atlyginimus (bent jau kai kuriems) - žemyn. Todėl atlyginimai
nespėja su produktyvumo augimu (tą iš esmės ir matome per "fiskalinę
drausmę" - "nu, vaikučiai, pasispauskim vardan Lenino"). Štai čia labai
gražiai įsipainioja valstybėlė - per paskolas iš tų pačių produktyvuolių
ateities nuo savęs pridėdama prie nepakankamų (prigamintų
prekių/paslaugų prasme) atlyginimų (paklausa turi atitikti pasiūlą) ir
visa tai yra naudojama produktyvių įmonių produktyviai pagamintiems
produktams pirkti (gamyba pučiasi). Tačiau ateina laikas, kai net ir
skolos neįstengia padengti to skirtumo tarp paklausos (atlyginimai) ir
pasiūlos (produktyvumas), ir įvyksta kolapsas. Mikroekonomiškai žiūrint
- produktyvuolių atleidimai. O skolintis šiais laikais gali bile kas: ne
tik valstybė, bet ir verslas, ir individai. Kuo daugiau skolų - tuo
smagiau visiems kapstytis.

> Vėlgi naujos tiesos ekonomikoje ir realiame gyvenime. Visada galvojau,
> kad, pvz., NT bei daugumos kitų prekių bei paslaugų kainos kyla todėl,
> kad yra daug pirkėjų, galinčių ir norinčių mokėti didesnę kainą.
> Pasirodo, iš pradžių pardavėjai pakelia kainas, o tada jau darbdaviams
> nieko nebelieka, kaip tik kelti atlyginimus, kad darbuotojai galėtų
> nusipirkti. Net brandaus socializmo ekonomistai tokių "perliukų"
> nesugalvodavo!

Tai čia tau naujiena, kad rinkoje kainos sukyla, o po to jau verslas
atlyginimais vejasi (kad darbuotojai nepabėgtų). Pagalvok pats: jei būtų
atvirkščiai, hyperis nebūtų toks baisus (atlyginimai kiltų labiau nei
kainos??). Baik čia svaičioti teoriškai apie valstybę, kaip vienalytę
visumą. Taip nėra. Valstybėje gyvena daugybė grupių, tie patys verslai
yra skirtingi ir tikrai yra iš kur gauti pinigų prieš pagaminant prekėms
(žr. Lietuvos atvejį 1990), antraip dar nesusikūrusi/besikurianti įmonė
mokėtų aukštus atlyginimus. Kaip suprantu, nesi dirbęs privačioje
įmonėje, nes visuomet pvz žaliavų kainų augimas permetamas galutiniams
vartotojams, ir vadovas tikrai tuo metu negalvoja apie atlyginimų kėlimą
savo samdiniams - taip susikurtų tik antrą problemą (brangstančių
žaliavų, kalančių per maržą, jau užtenka). O NT pvz išvis nevykęs, nes
jis pūtėsi vien iš skolų - užstatant savo ateities darbo vaisius.

> O jei finansiškai padėtų eksportuotojams, tai atimtų iš visų mokesčių
> mokėtojų. Dalis tų atimtų lėšų atitektų konkretiems eksportuotojams,
> dalis užsienio pirkėjams, bet bendrai būtų nuostolis. Kame čia gėris?

Koks bendrai nuostolis? Bendrai rezervas kaupiamas, kurį jau gali leisti
kaip nori. Ir tai bus uždirbtas rezervas, o ne kaip dabar -
pasiskolintas užsienio valiuta, kaip bananų respublikose. O tu dar čia
pasakoji, kad reikia skolintis dar, nes mes per mažai importuojam. Gal
jau apie atidavimą reikia pradėt mąstyt?

> Nesant devalvacijos neišvengiamai sumažės atlyginimai, išmokos ir
> vidinių prekių bei paslaugų kainos nominalia reikšme. Štai tavo taip
> nekenčiama statistika rodo, kad pernai Graikijoje buvo pats mažiausias
> infliacijos lygios visoje eurozonoje - 1,1%. Tai rodo kad viskas šalyje
> jeigu nepinga, tai nustojo brangti, ir nebrangs arba net pigs tol kol jų
> darbas, prekės ir paslaugos taps konkurencingi. T.y. vyksta lygiai tas
> pats, ką darytų devalvacija, tik nominalai kiti.

Kad Graikijoje sąlyginai mažesnė infliacija nei ES vidurkis - patikėsiu,
nes visose šalyse makaluoja skaičiukus panašiai. Bet kad tai būtent
1.1proc - tai čia fufeliai, kuriais tokie kaip Tu ir tiki. Žmonėms jokio
gėrio, kad a) bedarbystė auga b) kainos vistiek kyla, nors ir mažiau c)
desertui didesnė tikimybė vistiek palikti eurozoną, nei joje išlikti,
vadinasi, rezultate gaus ne tik bedarbystę, bet dar ir sušiktą valiutą.
Neblogas kokteiliukas!!! Bet RaR knygose - viskas ok, jokio aliarmo
nereik :) O apie defliacinę spiralę dar girdėjai? Pažaisk ECB žaidimuką,
kaip ją suvaldyti. Manau, nelabai kaip pasiseks.

Čia tau specialiai:
https://www.youtube.com/watch?v=7WIQQ3vKzrI

Ne taip jau toli nuo to scenarijaus ir Lietuvėlė. a) Bedarbystė
auga/slepiama ir fiskalinis susispaudimas vyksta b) kainos vistiek kyla
c) valstybės skola denominuota užsienio valiuta. Visi trys punktai
atitinka. Dar prekybos balansas su užsieniu labai panašus į Graikijos :)

> Daug niekuo nepadengtų pinigų - paprastai tai hiperinfliacija.
> "Liquidity trap" - nieko panašaus į tai.

Jokio skirtumo, ar tie popiergaliai sukasi, ar jie guli banke - abiem
atvejais vistiek jie nepadengti prekėmis - ir tai yra pirma indikacija,
kad nieko nekeičiant geruoju nesibaigs. O dažnu atveju jau ir būna per
vėlai keisti susizgrizbus. Tuomet prisigalvojama visokių mandrų žodžių,
kaip tą kaltę nuo savęs numesti. "Čia "liquidity trap" kaltas, ir kas
galėjo pagalvoti, kad taip bus? Čia tikrai ne mano - politiko/speco -
kaltė" :)

Beje, Kipras su Graikija
> nemano, kad eurai yra niekuo nepadengti, ir jei turėtų jų daug, būtų
> labai patenkinti. O yra atvirkščiai - jiems tų pinigų trūksta. Taigi
> Graikijoje ir Kipre yra ne "liquidity trap", o greičiau "iliquidity
> trap", t.y. nelikvidumo spąstai.

O tai tu nori pasakyti, kad graikijos bankuose yra aukštos palūkanos? Ar
kad graikai nekaupia pinigų maišuose po lova? Bet kokiu atveju
nesiruošiu ginčytis dėl trivialių dalykų, jau sakiau, kad jie - bankrotai.