Tema: Re: Geras savaitgalis
Autorius: abc
Data: 2013-04-24 03:30:16
On 19/04/13 09:08, RaR wrote:

> Na tai tą statistiką galima lengvai patikrinti. Be to, ją veda ir
> infliaciją skaičiuoja, kaip jau rašiau, ne tik valdžia. Ir kol kas jokio
> mulkinimo dėl infliacijos skaičių nepastebėjau.

Tai gerai, patikrink. Nes aš jau patikrinau. Nebenoriu plėtotis tuščioj
vietoj, man niekada nepatikdavo teoretikų vapalionės.

> Visų pirma keista produktyvumą laikyti pasiūlos objektu. Ir šiaip jau
> pas tave kažkoks prekės sušizofreninimas gaunasi, paprastai kalbama apie
> vienos prekės paklausą ir pasiūlą, o pas tave - viena kreive diagramoje
> brėžiame mobiliakų paklausą, o kita - duonos pasiūlą ir kažką bandoma
> išsamprotauti. Todėl visiškai neaišku, ką čia pripaistei.

Nieko keisto nematau. Jei žmogus neproduktyvus, jam algos mokėt nėra už
ką. Vat tamsta nuolat rašinėjat darbo metu, ir apie tokius aš turiu
susidaręs savo nuomonę. O jeigu kur kažkokiam/iuose postuose ir minėjau
kažkokią prekę, tai gali labai paprastai ją pakeisti kita preke, ir tos
pačios taisyklės galios. Ir jokių grafikų aš nepaišiau. Tamstos bėda yra
kabinėtis prie neesminių dalykų, ar terminų, bet nematyti esmės.

> [...]
> pinga, kai kurių nedaugėja ar netgi mažėja. Dėl atlyginimų - tai jie
> mažėja jei didėja darbuotojų skaičius nesikeičiant pinigų kiekiui.
> Kitais atvejais jie didėja. O dėl vartojimo ir gerbūvio, tai pinigai tik
> techninė priemonė, žmonių gerbūvis ir vartojimas priklauso nuo to, kiek
> jie sugeba pagaminti, nepaisant to kaip keičiasi jų atlyginimų ir prekių
> kainų nominalai. Sugebi daugiau pagaminti - gali daugiau suvartoti
> (jeigu gyventojų skaičius nedidėja sparčiau už prekių kiekį), jei
> nenori/nesugebi suvartoti, mažini ir gamybą.

Turbūt neperdaviau pagrindinės minties. O ji ta, kad valstybė
skolindamasi dirbtinai pratęsia tą produktyvumo augimą, kol galiausiai
prieinamas taškas, jog paklausa viršija pasiūlą ir staigiai reikia tą
produktyvumą mažinti produktyvuolių sąskaita. Plius - kad atlyginimai ne
iš karto vejasi produktyvumą, kaip tamsta skaitote knygelėse :)

> [...]
> vartų stovi eilės potencialių lygiaverčių darbuotojų, atlyginimų gali
> nekelti, o dėl padidėjusio produktyvumo atsiradusias lėšas gauti pelno
> pavidalu. Bet kadangi visi to pelno nori daugiau, tai gamybą plečia, už
> vartų lieka vis mažiau lygiaverčių darbuotojų, ir galiausiai plėstis ar
> vien išlaikyti darbuotojus gali vien tik persiviliodamas juos iš kitų
> darbdavių ar neleisdamas pas juos pereiti. Tai padaryti gali tik
> keldamas atlyginimus savo pelno sąskaita. Ir atlyginimus gali kelti tol,
> kol gauni tik normalų pelną, t.y. darbuotojai gauna atlyginimus,

Gali, bet o ką aš minėjau apie technologinius pokyčius? Gali
produktyviesiems atsidėkoti ir kitaip: juos atleisdamas. Netgi Lietuvoje
yra vietų, kur vienomis sąlygomis moterėlės su rankytėm dirbo, o
pasikeitus sąlygoms staigiai buvo pakeistos automatizuotom linijom.

> [...]
> paprasčiausiai neparduosi ir joks pirkėjo darbdavys tau nepadės. Jeigu
> viskas vyktų pagal tavo logiką (panašią į ikimokyklinio amžiaus vaiko),
> tai kiekvienas pardavėjas ar gamintojas galėtų sukelti hiperinfliaciją.
> Pvz. aš užkeliu savo iškeptos duonos kainą iki kosminių aukštumų, tuomet
> darbdavys iki tiek turėtų pakelti darbuotojo atlyginimą, kad jis
> išgalėtų ją nusipirkti, o tuomet, pagal tavo logiką, CB, tikriausiai,
> turėtų prispausdinti pinigų, kad darbdavys galėtų sumokėti kosminį
> atlyginimą? Akivaizdu, kad už kosminę kainą mano duonos niekas nepirks,

Nu o kaip yra šiandien? Valstybė neatspausdina (dar blogiau -
nepasiskolina už 9 proc) pensijoms išmokėti? Ir tos pensijos, nori
pasakyti, nepalaiko lietuviškos duonos kainos tam tikrame lygyje? O
verslo valstybiniai užsakymai NIAM NIAM? O biurokratų vartojimas, ir t.t.?

Hyperinfliacijos kol kas nebus, nes mūsų kapitalas iškeliauja palūkanų
pavidalu. Taip pat žmonių mažėja, ir jie pamažėl išsiveža savo kapitalą
(dvi ilgalaikės tendencijos).

> ir aš, norėdamas, kad ji nesudžiūtų, nesupelytų ir nenueitų perniek,
> turėsiu parduoti ją už tiek, kiek sutiks mokėti pirkėjas. Bet tai tokios
> elementarios tiesos, kad paprastai nereikia ir aiškinti suaugusiam ir
> protiškai normaliai išsivysčiusiam žmogui.

Aš jau seniai žinau, kad tik tu esi išsivystęs :) Ech, vis išlenda ta
miela litovco gyslelė, kad ir stengiesi slėpti :) Nepergyvenk, Tave
suprantu - sunku atsilaikyt aplink save tokius matant. Tvirtybės linkim :)

> Toliau jau pats prieštarauji savo absurdiškiems teiginiams - pasirodo
> vis tik darbdavys automatiškai nemoka didesnių atlyginimų pakilus
> kainoms, nes "taip susikurtų tik antrą problemą (brangstančių žaliavų,
> kalančių per maržą, jau užtenka)".

Nieko aš neprieštarauju. Pakilus žaliavų kainoms dardavys KOL KAS dar
nemoka didesnių atlyginimų tik tik pakilus kainoms, bet ilgesnėje
perspektyvoje visai gali ir visai neatsisako apsvarstyti tokią galimybę :)

Neužmiršk, kad atidavus dalį vartojimo kitiems, saviems būtų darbo
vietų. Pilnai vidinėje rinkoje pagamintų prekių/paslaugų perkamoji galia
nesikeistų, o kaip tik - būtų paskatinta tokių prekių/paslaugų gamyba.
Darbo vietų atsiradimas kompensuotų vartojimo smukimą ir ilgainiui duotų
naudos, o ir sumažintų trintį valstybėje, mažiau būtų zyziančių
delfiuose, kapitalo turintiems irgi patinka dirbančios valstybės. Aišku,
dabartinis atlyginimų ir kainų santykis yra graudus, bet tai yra ne
valiutos nuolatinės paklausos rinkoje kitimo pasekmė ar LTU oligarchų
tvarinys, bet visų pirma ilgalaikės idiotų politikos, per visus galus
skatinančių vartojimą Lietuvoje, pasekmė.

> Taigi visiems, iš kurių pinigai atimami ir nieko neduodama, nuostolis.

O kas draudžia jiems duoti iš rezervo, pradžioje mažiau - o po to -
daugiau? Lyg ir minėjai, kad palaikai ilgalaikes sėkmės vizijas?

> Diskutuojant ir vėl kyla vis didesnės abejonės dėl tavo protinių
> sugebėjimų. Ir kur čia aš rašiau, kad reikia daugiau skolintis?

Niekur nerašei, bet aš tave kaip nuluptą perskaitau. Jeigu Tu nenori
palaikyti gamybos/paslaugų (vietinių darbo vietų), vadinasi - palaikai
vartojimo lygį. Vadinasi - šiandieninėmis Lietuvos sąlygomis - palaikai
skolinimąsi ir dotacijas ir Tau atrodo visai normalu kai 1/4 tautos turi
kažkur blaškytis užsieniuose ir sponsoriauti vietiniams, o biudžeto tik
1/2 mes patys (UAB LIETUVA) uždirbame, nors kartais ir mėgini kalbėti
kitaip. Veidmainystė?

> Na jo, ką čia su tavim diskutuoti aukštesnėm materijom, kai vis dar
> elementarių tiesų nesugebi suprasti. O kadangi taip nekenti vadovėlinių
> tiesų, tai tikriausiai ekonomikos elementoriaus į rankas ir neimsi,
> toliau kursi savo "teorijas".

Nėra ką komentuoti tamstos vaitojimų. Suprask - popieriukų, nepadengtų
turtu, atsiradimas yra "aukštesnė materija" :) Aš tau net linksmai galiu
papasakoti, kaip jie atsiranda :)

https://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=j2AvU2cfXRk

Tu aišku, pasiraukysi vėl, humoro nesupratęs, kad kažkur kablelio
trūksta, bet čia jau Tamstos bėdos :)