Tema: Re: Geras savaitgalis
Autorius: abc
Data: 2013-03-22 02:59:01
On 21/03/13 07:45, RaR wrote:

> [...]
> tuo tarpu visos ES 27-ių šalių vidurkis yra 10,8%. Ne toks jau didelis
> skirtumas, ypač turint omeny, kad visos pietinės ES šalys yra
> įsivedusios eurą, o jos ekonomikos stabilumu niekada nepasižymėjo. O
> paimkime dvi panašaus mentaliteto ir tradicijų kaimynines šalis Suomiją
> ir Švediją. Suomija yra įsivedusi eurą, o Švedija net nedalyvauja ERM2.
> Suomijoje nedarbas 7,9%, Švedijoje - 8%. Beje, Latvijoje dabar nedarbas
> ne 25%, o vos virš 14% (Lenkijoje - 10,6%), ir toks smarkus sumažėjimas
> per labai trumpą laiką įvyko be jokio manipuliavimo valiutos kursu.

Esmė ne tiek konkrečiai zlote, ar late (jei tik pvz), kiek valstybės
monetarinės politikos (ir jos atspindžio - valiutos) įtakoje BVP
augimui, kuomet fiskalinė politika jau išsemta - kontekstas buvo toks.
Jei valiuta (monetarinė politika, arba jos nebuvimas) trukdo augti -
laikas eina prieš piliečius (valstybę) ir tokią valiutą. Jei padeda -
atvirkščiai.

Zloto žemumas buvo pakankamas, kad išdulkintų lietuvių ekspeditorius iš
Latvijos/Rusijos rinkų. O dėl Latvijos nedarbo - tai gal atsakyk ir į
klausimą, kodėl jis toks mažas? Todėl, kad anie a) gyvena iš
subsidijų/pašalpų ir b) daug kas emigravo. Jeigu Lietuvoje niekas nebūtų
nuo 1990 emigravęs, dabar turėtumėm 4,3 mln gyventojų, ir jeigu juos
visus (kaip neaktyvius) priskirti prie bedarbių, bedarbystė būtų
25proc+. Plius dar neužmiršk, kad emigruoja ekonomiškai aktyviausi
(valstybės ateitis ir vaikai), o lieka pensinykai ir skolos. Dabargi LTU
požiūris paprastas: nėra žmogaus, nėra problemos (bedarbystės), o ir
statistika teisinga :)

p.s. o Tu dar naivus - tiki valstybės pateikiamais skaičiais.:)

> [...]
> variantą, o greičiau į Zimbabvės dolerio variantą, ir jie tai puikiai
> supranta. Didelis nedarbas jiems labai nemalonus, bet perspektyva
> dirbant realiai gauti kelis kartus mažiau nei dabar su tokiu pat
> santaupų nuvertėjimu jų visai nevilioja. Labai paplitęs mitas, kad
> valiutos kurso manipuliavimu gali sukurti kažkokias gėrybes. Iš tikrųjų
> vietoje valiutos kurso kitimo gali sėkmingai keistis nominalios kainos,
> užmokesčiai ir pan. Ir ten, kur nėra galimybės keisti valiutos kurso,
> tai ir vyksta, o per amžius visada būtent taip ir vykdavo.

Vieniems (dirbantiems) maloni tvirta valiuta, kitiems (bedarbiams) -
visai ne. Kadangi pastarųjų tik daugėja, kažkada susirinks jų kritinė
masė ir balansas pakryps pirmųjų nenaudai.

Kadangi, kaip suprantu esi idealistinių liberalių pažiūrių, Tau
idealiausias variantas būtų viena valiuta planetoje žemė. Tuomet visi
žaistų pagal vienodas taisykles. Bet to, įtariu, dar ilgai nebus. Ir
labai dėl to nepergyvenu, nes besikeičiančiame pasaulyje niekada nebus
visiems lygių taisyklių duotoju laiko momentu. Aš tai nieko blogo
nematau turėti savo valiutą - ir naudoti ją savo naudai kaip įrankį,
reikalui esant. Tiesą pasakius, valiutos kurso ar kainų svyravimai (iš
esmės tai tas pats - nesupratau kodėl išskyrei čia nominalias kainas nuo
valstybės valiutos kurso - tai tos paties medalio kita pusė, juolab kad
mažos valstybės daug ką importuoja) - ne tokie jau ir blogi įrankiai,
nes tolygiau paskirsto dalbajobų sukurtus nuostolius visiems visuomenės
sluoksniams be diskriminacijos, nei kažkokių kopūstų, žaidžiančių
Dievus, pasirinktinai įtakojamos visuomenės grupės (tam uždėsim
mokesčius, o tam - sumažinsim, ar kažko neleisim). Aišku, tarp grupių
egzistuoja netolygūs uždarbiai ir juos skirtingai valiutų svyravimai
veikia, bet toks gyvenimas - niekur nėra idealios santvarkos. Jei jau
gyveni valstybėje, kuriai ateina krachas ir mažai uždirbi, likdamas joje
tokiomis aplinkybėmis jau pats automatiškai a priori prisiimi atsakomybę
už tokį veiksmą. Čia kaip su Sail - net jei neini į rinkimus, vistiek
esi kaltas, nes valdžia kažkokia bus (ir tu ją - belenkokią - remi).

Pats terminas "valiutos kurso manipuliavimas" yra įtartinas. Kai nori
pirkti turguje obuolius - juos ir perki. Jei kažkas nori (ir gali)
nusipirkti visą krepšį - kodėl jam reikėtų tai drausti?

Man regis, baisiausia prasiskolinusioms mažoms valstybėms tai, kad nuo
jų niekas nepriklauso. Jos nežino kur yra, nežino kas bus rytoj. Jos
pasitiki kopūstais. Jos gali pasitikėti jais ir toliau ir likti euro
zonoje, pagal tai planuoti gyvenimą, bet visada miegoti neduos grėsmė,
kad vokiečiai tiesiog vieną dieną juos pames (kaip jiems patiems bus
naudinga) ar smeigs durklą su atomine, kaip litoffcams. O kai nenaudinga
- neleis išeiti iš euro.