Tema: Re: Geras savaitgalis
Autorius: abc
Data: 2013-03-25 03:05:05
On 22/03/13 06:50, RaR wrote:
> Gi mums, jeigu išliks bendra rinka ir laisvas judėjimas, dar yra nemažai
> galimybių kilti, kol pasieksime vidutinį lygį. Ir manau, kad tai vyks,
> ir norisi tikėti, kad sparčiau nei tie 3-4% BVP per metus.

Man kažkodėl tai skamba, kaip drambliuko svajonės, jei turi omenyje
dabartinį pragyvenimo lygį. O kas, jei Lietuva NIEKADA nepasieks Vakarų
Europos lygio? Arba pasieks tik tada, kai ta V Europa nusiris iki
Lietuvos lygio?

Iš kur gali tas augimas būti, jei a) sensta populiacija b) skolos auga
c) kapitalas bėga. O be pinigų - nieko nepadarysi.

Šitie lochai iš ES sulaužė kiekvieną pažadą, kurį galėjo sulaužyti.
Padarė kiekvieną išimtį, kurią galėjo padaryti. Dabar ir kapitalo
kontrolė eurozonos valstybėje įvesta. Net laisvo judėjimo neliko. :)

----
Tam, kad plėstis reikia pinigų. Pinigai, neturint savo monetarinės
politikos, gali ateiti tik iš užsienio. Užsieniui šiuo metu nesame
patrauklūs: auginam skolas, populiacija sensta, investicinės istorijos
apie olandus svajojusius pastatyti lentpjūvę kaime skamba parodiškai (ir
atskleidžia vietinių kvailumą).

Lietuvos atveju, kažkokių čia beletristikų nereikia: tokia maža Lietuva
gali gyventi gerai tik iš eksporto. Potencialas tokio gero gyvenimo yra
begalinis. Vadinasi, skatindamas eksportą gyvensi žymiai geriau, nei iš
vidinės rinkos. Bet eksporto niekas rimtai neskatina, jis paliktas
savieigai. Šiandien vidinė rinka yra palaikoma abejotinos kokybės
(ilgalaike prasme) sprendimais (paskolos, ES lėšos, emigrantų perlaidos,
kontrabanda, NT burbulas, biurokratija) kas sulygino kainas su Vakarais,
bet nedavė nieko gero samdiniams. Net vidinei perkamąjai tokiai ir
išlikus, potencialas su 3 mln gyventojų yra ne koks, lyginant su planeta
žemė potencialu (8 milijardų aptarnavimu). Vienintelė Lietuvos bėda yra,
kad importuojame būtinus dalykus: energiją, technologijas, žaliavas
(nors maistu esame pajėgūs apsirūpint). Bet tai galima spręsti
neapkraunant tokių esminių importo produktų mokesčiais. Dabar gi daroma
atvirkščiai: toks improtas yra apmokestintas žvėriškai, ir tie mokesčiai
yra lengva ranka išdalinami bile kam, be jokios atskaitomybės (todėl tų
mokesčių niekad neužteks). Kitaip tariant, būtini reikmenys Lietuvoje
yra vertinami kaip auksinius kiaušinius dedanti višta – jeigu galima
lengvai iš to surinkti pajamų – tai surinksim. Pasikapstyt giliau
tingisi. Biudžeto skaičiukai pagražėja, o ir valiuta stabili. Vietiniai
kopūstėliai patenkinti ploja. O kad su tokia politika važiuojama
subinėn, niekam nerūpi.