Tema: Re: ech bumcikas bumcikas
Autorius: CodeC
Data: 2011-02-25 16:45:06
On 02/25/2011 12:56 AM, 911 wrote:
> neturiu atskaitos tashko. nelabai galiu suskaiciuot, o ir 89' buvau dar stipriai jaunas.

gal barzda ir uzaugo, bet smegenai matosi kazkur giliai ausy uzkrite.

galeciau duoti daugybe pavyzdziu, kaip 'progresavo' imones.
kruva artimuju dirbo/dirba siuvimo srity. dafiga siuvyklu lietuvoj buvo
atidaryta pries 10-15 metu, labai nemazai is ju buvo danu kapitalo
siuvyklos. keleto ju istorija zinau nuo pat atsiradimo iki siu dienu. ir
tos istorijos yra labai liudnos ir labai geri pavyzdziai kuom skiriasi
lietuvisko verslo metodai nuo tarkim danisko.

viens konkretus pvz.: pries 15 metu atidaryta siuvykla kaime apie 10km
nuo Marijampoles. Uzkampiu uzkampis. visa siuvykla tilpo dideliam dvieju
aukstu gyvenamajam name, rekonstruotam siek tiek. visas personalas gavo
valdiskas masinas, neskaiciuojant nei kuro, nei kur nei kada vaizuoja.
na tiesa siuvejos gavo ne asmeniskai, taciau buvo masinu tiek, kad po
3-4 galejo patogiai vazinet darbas-namai. masinos su pilnu aptarnavimu,
islaikymu, saugomom aikstelem/garazais. tai masinos xujne.
algos buvo tam laikui tikrai geros, ne milijonai, bet zmones zmonem
jautesi dirbdami. atmosfera buvo cool, bendros sventes, dovaneles,
siutiniai - paskatinimai is danijos. zodziu darbuotojo gerove buvo
RUPINAMASI. kaip galvoji del ko? ogi tam, kad jie nasiai dirbtu, kad
butu pailseje, zvalus. kad neskaiciuotu kas labiau apsimoka, ar pirkt
mesa su kaulu ir paciam issiimti, ar pirkt is kart be kaulo. ir
darbuotojai stengesi lygiai taip pat del darbdavio. buvo gerai visiem.
salyginai mazas kolektyvas mazam plote sugebejo save islaikyti,
generuoti labai nebloga pelna ir turejo gera rinka svedijos drabuziu
parduotuvese.
taciau poto pasikeite savininkai - lietuviai. padvigubino cecho apimtis,
siuveju skaiciu. furos naktim veze produkcija. o is darbuotoju viska po
truputi ateme. neliko svenciu, neliko masinu. neliko atmosferos. pradejo
keistis darbuotojai. sumazejo bei pradejo veluoti algos. nes 'nera is
ko'. po keliu metu cecha jau vel sumazino beveik iki buvusio lygio,
atleido kruva darbuotoju. dabar kiek zinau ta imone vegetuoja ant
isnykimo ribos. siuva kazkokias nesamones ir vos vos kvepuoja.
panasu pavyzdi su visiskai skirtingomis imonemis zinau ne viena.