Tema: Re: Kas daroma su "nusikalteliu", jei "nusikaltimas" del istatymupakeitimutampanebenusikaltimu,oleidziamaveikla?
Autorius: Fred
Data: 2016-04-08 21:44:22
4/8/2016 21:20, Bronco rašė:

> Legalistinis požiūris reiškia įstatymo, kaip "vertybės", iškėlimą virš
> jo esmės. Ne pats įstatymas yra vertybė, o įstatymas, kaip priemonė,
> turi ginti kažkokią vertybę. Būtent taip ir yra. Bent jau Lietuvoje ir
> kitose civilizuotose valstybėse.
>
> Kitas dalykas yra teisės taikymas... Čia pasitaiko klaidų, bet tai
> nereiškia, jog teisės sistema bloga.
>
> O dėl ""narkotinių" medžiagų selektyvus ir moksliškai nepagrįstas
> draudimas" reiktų reikšti pretenziją mokslininkams ir medikams, o ne
> teisės sistemai. Jei mokslas aiškina, jog tai blogai, žalinga ar net
> [...]
	Ir ką gi gina mano mylimas įstatymas, draudžiantis selektyviai vartoti
tam tikras medžiagas?
	Mokslininkai yra aiškiai išdėstę medžiagų galimus ir žinomus
pavojingumus, tačiau įstatymų leidėjai į tai neatsižvelgia jau nuo senų
seniausiai. Vien alkoholio ir tabako legalumas, kuomet pagal pavojingumą
mokslininkų šios medžiagos seniai eina visų "narkotikų" tope, ką
reiškia. Kažkaip nepanašu, kad visuomenė saugosi.
	O dabar gi teisininkai gudruoliai, kai sintetinių medžiagų su panašiu
poveikiu atsiranda šimtai, kad dėl kiekvienos nekeisti įstatymų, jų
pataisų nedaryt, sugalvojo drausti viską į priekį apimties būdu, net ir
neegzistuojančias nežinomas medžiagas. Draudžiama ne dėl to kad įrodytas
pavojingumas (tai buvo anksčiau), o dėl to, kad tiesiog tokios medžiagos
dar neegzistuoja ar dėl to, kad ji nauja ir nežinoma. Ir nepagalvoja,
kad ta nauja nežinoma medžiaga gali būti ateities vaistai nuo vėžio,
AIDS ir pan. O kai tokia medžiaga apriori uždrausta, su ja net ir
mokslinius tyrimus atlikti yra be galo sudėtinga.
	Plius visas šitas dalykas atsisuko prieš visuomenę. Uždrausta sąlyginai
nepavojinga kanapė, tai chemikai susintetino eilę kanabinoidinius
receptorius veikiančių naujų medžiagų, kurios veikia panašiai kaip
kanapė, tačiau jų poveikis yra labai mažai ištirtas, ir, kaip dabar
paaiškėja pradėjus jas plačiau neatsakingiems asmenims vartoti, kurios
gerokai pavojingesnės (vadinami Spaisai). Uždraudžia sąlyginai
nepavojingą MDMA (Extasy), turintį ilgą vartojimo ir tyrimų patirtį,
atsiranda dešimtys kitų trumpalaikiai legalių medžiagų, kurios
neištirtos ir galimai mirtinai pavojingos.