Tema: Re: subwoofer + stereo sistema
Autorius: tom598
Data: 2018-01-14 21:57:23
bet tai vistiek griztam prie pradines temos, nu kad negroja grindinines
koloneles zemiau nei 50hz (arba groja, bet nepakankamai garsiai).
Zodziu nuo 45-50 hz kreive eina ryskiai zemyn. Kai taip pasakau, visi pirstu
pradeda rodyti i didziules koloneles, kaip RF7, ar aria948 ir panasias (nes
jos isgroja zemiau), bet kurios automatiskai netinkamos mano (ir daugelio
zmoniu) kambariams, del to, kad minimalus klausymosi atstumas turetu buti
nuo 4-5 metru ir tolyn. Tuo tarpu kai su mazesnem kolonkem (kad ir ant
grindu pastatomom) gali klausyt ir nuo 2.5-3m atstumo. Na o suba galima deti
bet kur ir jau atsiranda lankstumas derinant boso skambesi norimoje
patalpoje. Sutinku, kad atsiranda daugiau kimtamuju sistemoje (fazes,
lygiai, subo pozicija ir pan.), bet tai kaip tik PRIVALUMAS, nes tuos
kintamuosius naudojant gali prisiderint bosa prie savo poreikiu, tuo tarpu
kai dideles koloneles to neleidzia, nes jos turi stovet ten kur turi stovet
ir nieko reguliuoti ten nebegalima :(. Zodziu ka juos duoda tuom ir turi
dziaugtis :).
Sakykit ka norit, kad subas nereikalingas, bet nu nors uzmuskit nesutiksiu
:). Gi koks muzikos klausymas, jei negirdi dazniu zemiau 50hz. Na arba tuos
zemus daznius girdi gerokai tyliau nei jie is tikruju turetu skambeti? Gi
prarandam tiek daug muzikos, ir pripazinkim, kad tikrai efektinga muzikos
dali, kuri ir kunu (ne tik ausim)kazkiek jauciasi, ir ritma/dinamika
padidina :).
O visi iki vieno subai vistiek isgroja zemiau nei bet kokios pastatomos
koloneles), apart isimciu. Ir manau isgroja kokybiskiau, nes subui atitenka
nedidelis dazniu diapazonas (100-20 ar panasiai), tuo tarpu kai kolonkes su
savo basavyku turi isgroti gerokai platesni dazniu sprektra (kiek ten buna
nepamenu, nuo 350-400hz ir i apacia matyt). Na tai naturalu, kad dinamikas
tiesiog negali (kad ir kaip noretu) isgroti tuos zemus daznius, del to, kad
jam tenka toks kruvis :). Kai kurios koloneles turi dar ir papildoma (4-a)
dinamika, kuris butent ir atlieka sub'o vaidmeni. Matyt del to ir yra toks
didelis dazniu sprektras minetose AcousticResearch kolonelese
(https://www.skelbiu.lt/skelbimai/legendines-koloneles-acoustic-research-ar-9-24227039.html).
Nes cia greta triju juostu atsiranda papildoma ketvirta juosta zemiems
garsams. Na tai tas pats su subu. Turim ziauriai "uzimtas" tris koloneliu
juostas (auksti, vidutiniai, zemi), nu tai dedam ketvirta juosta - suba,
kuris padetu kolonkems :). Tik plius ta suba pasistumdai ir pasireguliuoji
kaip tik nori, kad prisiderintum prie kambario.
Zodziu cia metus dar galime gincytis, neissiemiama tema, kiekvienas turi
savo nuomone ir matyt kiekvieno nuomone teisinga savaip :).