Tema: Re: situacija - tevas ir vaikas
Autorius: Linas Petkevičius
Data: 2011-01-14 10:27:19
Surasti gali CK 3 knygoje "Šeimos teisė".

Bet kartoju - Konstitucija skaityti reikai ne paraidziui, nes galiu parodyt,
kas ish to gaunas. Toli neinam - imam pavyzdziu tavo taip megstama
straipsni.

"valstybė saugo ir globoja šeimą, ***motinystę***, ***tėvystę*** ir
vaikystę."

Kaip matom konstitucija šiame sakinyje išskiria motina ir teva -
pripazindami, kad tai yra skirtingi teises subjektai.

Toliau skaitome:

"Vaikų pareiga - gerbti ***tėvus***, globoti juos senatvėje ir tausoti jų
palikimą."

Ar teisingai suprantu, kad skaitant shi teksta pritaikius matematine logika
motinu gerbt nereikia?

Kitas klausimas - kur konstitucijoje apibreztas terminas senatve? Kai isejo
į pensiją? Bet tai kita konstitucijos savoka todel netinka.

Toliau. Ka reiskia gerbti ir globoti? Pagarba - nediskretine savoka,
neisreiskiama jokiais matavimo vienetais ir gali buti siejama tik su vienu
argumentu - "užsitarnavimu". Logiska, kad globa, kaip vienas iš pagarbos
rodymo budu turi koreliuoti su ja. Va teismnas ir nustato - tevelis
uzsitarnavo globos ir pagarbos, kuri de facto lygi 0. Kadangi tesmo
sprendimas - priteisti ieskovui A islaikyma per menesi 0 Lt atrodytu
keistai, todel ir ivesta galimybe atitinkamai formuluotei - "shpyga tau, o
ne parama".

Nu ir be abejo, nuskriaustas tevelis visada gali prasyti stabdyti procesa ir
reikalauti, kad butu patikrintas nurodytos CK normos atitikimas
konstitucijai.

"Gintas"  wrote in message news:igovce$2b4$1@trimpas.omnitel.net...

Na, jeigu isties galima gauti miestelio teismo atleidima, nuo prievoles
vykdyt LR Konstitucijoje itvirtintas nuostatas, esu nustebes. Kur surasti
tavo pamineta straipsni? Isireminsiu. Teks pradet tiket, kad  agentas 007
turejo leidima zudyt :)