Tema: Re: Pamastymas
Autorius: Laimis
Data: 2014-06-14 11:45:29
RaR rašė:

> Gal tau sunku įsivaizduoti mano naudojamų programėlių specifiką, bet ten
> tų parametrų paprastai būna nemažai, ir gal neatkreipei dėmesio, kad
> kalbu ne apie pastoviai naudojamas programėles, bet apie jų išbandymą.

O man tik pasirodė, kad pradėjai burnoti ant pačio principo, apeliuoti į
protingą/pažangų UI...?
Jei kalbi tik apie savo specifines, tai galbūt jose iš tikrųjų ir reikia
tų parametrų/rc failų.

> Vieną kartą suvesti komandinę eilutę ir naudoti šimtą kartų yra visai
> kas kita nei šimtą kartų skirtingoms programėlėms suvesti parametrus ir
> panaudoti jas po vieną - du kartus. Antruoju atveju programėlės kūrėjo
> suvesta paruošta naudoti komandinė eilutė, kurią reikia tik pakoreguoti
> pagal savo poreikius sutaupo nemažai laiko.

Nežinau, kiek pačiam teko dirbti su batch failais, bet panašu, kad
nedaug. Tai, ką čia dabar rašai ir yra batch failų (scripting'o)
uždavinys: vieną kartą išsiaiškinti, kokių parametrų reikia iš
programėlių X, Y,..., Z ir pasirašyti vieną ar kelis failus, kuriuos
paskui kviesi šimtus ir tūkstančius kartų. Programos nėra universalios,
statiškos (tam ir yra parametrai, komandiniai argumentai, kad jie iš
anksto nežinomi); visos įmanomos parametrų kombinacijos (kaip jau
minėjau — aibė mutual exclusive sąlygų) dažnai (ypač jei tų parametrų
daugiau) tiesiog negali būti atspindėtos net tuose keliuose ekranuose,
tad tikrai nesuprantu, kaip įžvelgi prasmę turėti viską (ir
dokumentaciją ir visų parametrų aibę) viename faile, kurį neva patogiau
redaguoti. Config failai (su komentarais) turi prasmę
servisuose/demonuose, kai parametrų yra sąlyginai daug ir kai pati
programos veiksena yra statinė: vieną kartą prasiknisęs su manual'u ir
nusistatęs keliasdešimt parametrų, paleidai servisą ir pamiršai. Tai
praktiškai visuomet tokios programos skaito parametrus iš config failų.

> tekstą naudodamas kokią patogią konsolę. Problema ta, kad pirmą kartą aš
> vis tiek turiu tai suvesti, o programėlės kūrėjas pateikdamas ją
> paruoštoje formoje galėtų sutaupyti mano laiko.

Jei programa turi keliasdešimt parametrų, o tau reikia kelių, tai kaip
įsivaizduoji tokio failo pateikimą? Visos įmanomos parametrinės
kombinacijos su jų aprašymu užims daug nei kelis ekranus ir tau
suprasti/rasti, kas tinka bus daugiau laiko skaityti, nei patį manual'ą.
Aš vis tiek nesuprantu, kodėl neakivaizdus gana paprastas dalykas: tu
komanduoji programai, ką nori gauti, o ne pati programa tau įsiteikia su
didele aibe atskirų įmanomų variantų, ką ji moka, o tu jau pasirenki.
Tikrai dažnai yra žymiai paprasčiau pasakyti, ko tau tikslingai reikia
(net jei tai yra keliolika argumentų), nei rinktis iš aibės įmanomų
variantų, nes vis tiek tektų suvesti/keisti bent jau aktualiųjų
parametrų reikšmes. Toks įspūdis, kad nori išvengti manual'o skaitymo,
nors tai yra esminė sąlyga, kai žinai, ką nori padaryti. Čia ne koks
word'as, kurį gali bandyti pasileidęs. Čia jau prieš programą
paleisdamas turi žinoti, ko iš jos reikalauji. Skaityti manual'ą yra
visiškai natūralus poreikis.