Tema: Re: Usas - game over?
Autorius: lingus
Data: 2010-06-15 17:10:42
Argumentas iš nežinojimo (argumentum ad ignorantiam), dar žinomas kaip
argumentas dėl vaizduotės trūkumo, apeliavimas į nežinojimą –
argumentacijos klaida. Ji daroma, kai teigiama, kad kažkas yra teisinga,
jei neįrodyta priešingai. Arba, kad kažkoks paaiškinimas yra teisingas,
jei alternatyvus paaiškinimas yra nepilnas (nesigilinant į tai, kad
ginamasis paaiškinimas galbūt visai neatitinka faktų). Taip pat
argumentu iš nežinojimo laikytini tokie teiginiai, kaip „aš to nemačiau
todėl tai neteisybė“, „aš negaliu įsivaizduoti, kad tai galėtų būti
tiesa“ ir panašiai.

Argumento iš nežinojimo tam tikra rūšis yra argumentas iš asmeninės
nekompetencijos, kurio esmė yra „aš to nesuprantu, vadinasi, tai netiesa“.

# Neįsivaizduoju, kaip tūkstantį tonų sveriantis metalo gabalas galėtų
skristi oru. Taigi, lėktuvai negali skraidyti.
# Dievas yra, nes mokslas negali iki galo paaiškinti, kaip atsirado visata.
# Evoliucijos teorija klaidinga, nes dar niekas nematė, kaip iš katės
pasidaro šuo.

http://lt.wikipedia.org/wiki/Argumentas_i%C5%A1_ne%C5%BEinojimo