Tema: Re: Ar aš galiu daryti su savo kūnu ir sąmone ką tik noriu?
Autorius: Fred
Data: 2016-01-23 01:31:49
1/22/2016 23:30, Zyza rašė:
> Ir visais laikais sergantys galvojo, kad jie tiesiog "kitokio požiūrio į
> pasaulį" :) Aš tik siūlyčiau visgi pagalvoti ar verta toliau temdyti
> protą chemija, kai tikrasis problemos sprendimas yra visai nesusijęs su
> vaistais.

Psichologinės problemos nėra ligos, tai - adaptaciniai mechanizmai. Man
patinka evoliucinės medicinos požiūris į tai. Pirmykštėje bendruomenėje
jokia iš šiuolaikinių psichikos problemų nebūtų laikoma liga. Kodėl
rašau apie pirmykštę bendruomenę? O todėl, kad mūsų fiziologija išlikusi
pirmykštės bendruomenės, tačiau su ta fiziologija mes buvome netikėtai
greitai įmesti į civilizaciją. Ir civilizacijai patogu šitus dalykus
laikyti ligomis, tipo, organizmas nepritampa prie sociumo. O kaip jis
gali pritapti, jei jis su tais pačiais genais, kaip pirmykščių žmonių,
ir tarp kurių tie genai jam sąlygojo geresnį išgyvenimo lygį nei tų genų
neturėjimas? Depresija, manija, socialinė baimė, įkyrios būsenos,
daugumas fobijų turi evoliucinį pranašumą kai kuriuose organizmuose ir
evoliucijos yra atrinktos iki šių laikų dėl to, kad šiomis "ligomis"
sirgę mūsų protėviai susilaukė daugiau palikuonių, nei jomis nesirgę.
Patariu pasidomėti evoliucine medicina, radikaliai kitoks požiūris,
kuris daug ką paaiškina. Ir norą išmėginti "narkotinės" medžiagas
paaiškina, beje.
Galiausiai, tema prasidėjo nuo to, kad ar aš galiu daryti su kūnu ir
sąmone ką noriu.