Tema: Re: Kažkaip kvepia išsikalinėjimu... Vėjo jėgainės
Autorius: Laimis
Data: 2010-08-17 14:56:05
Doc rašė:

> Aš savo poziciją įrodžiau argumentų seka, į kuriuos tu jokio logiško
> atsakymo nepateikei.

Tavo argumentai remiasi (tik) tavąja ideologija, kaip absoliutu. Aš tau
pateikiau social contract, positive law, kaip oponuojančią
teoriją/filosofiją, kuri radikaliai priešingai pripažįsta susitarimo dėl
teisių (neapeliuojant, nesiremiant (tik) neapibrėžtomis natūraliosiomis
teisėmis, jų filosofija) ir  prievartos (susitarus) būtinumą, moralumą,
pagrindimą. Iš šių pozicijų absoliutumo aš galėčiau konstruoti savuosius
logikos teiginėlius ir jų grandinėles, kurių tu taip pat negalėtum
nuneigti ir kurie formaliai logiškai atrodytų teisingi, tačiau taip
nėra/nebus, kol aš absoliučiai priimu, kad prievarta yra
pateisinama/būtina/morali ar net morali, o tu, savo ruožtu, taip pat
absoliučiai priimi, kad prievarta niekaip negali būti pateisinama,
morali ar būtina.

> Ačiū už pasiūlymą, tik nesuprantu ką jis turi bendro su mano ir tame
> straipsnyje išsakytais argumentais.

Turbūt tai, kad tas „straipsnis“ vadinasi „The Social Contract is an
empty concept“. Keli vargani argumentai ir tokia išvada (kuria, panašu,
grindi savo kritiką/nuomonę, kad  „social contract“ yra nonsensas) yra
taip beviltiška prieš paminėtus veikalus, kuriuose ši sąvoka
įvairiapusiškai aiškinama ir grindžiama...

> Elgiesi kaip religinis fanatikas, kuris atsakydamas į argumentus
> siūlo skaityti bibliją.

Kritikuojant filosofijas-teorijas tesiūlau skaityti originalius
šaltinius/veikalus, o ne trečiųjų „kritikų“ atpasakojimą, refleksijas
apie juos (net jei argumentai ir patiko).

> Kitaip tariant pats explicitly teigi, kad nesugebi savarankiškai
> vertinti argumentų, kitaip tariant mąstyti, ir aklai tiki bet kuo, ką

Teigiu, kad filosofijai pažinti ir pagrįsti, kritikuoti reikia kur kas
daugiau pastangų, nei primityvios (nes kelių teiginėlių) formaliosios
logikos.

> Visa laimė, kad jau esi suaugęs ir tėvų bei mokytojų bijoti
> nebereikia, taigi jau gali rinktis ar ir toliau tikėti nepagrįstom
> nesąmonėm ir bullyinti kitus lygiai kaip kad ir tave bullyino šias

Jei aš tikiu, remiuosi social contract teorijų elementais, nes juos man
per pasaulio pažinimo procesą, kuris vadinamas ugdymu/švietimu,
„indoktrinavo“ šiuolaikinė politinė ideologija, tai niekaip neįrodo, kad
social contract yra nepagrįsta nesąmonė ar, kad aš remdamasi šia
ideologija esu neracionalus, „bullyinu“ kitus.

Kaip jau tapo aišku, diskusija ar „diskusija“ persikelia į filosofijos,
ideologinius tyrus, o aš nebūdamas toks apsišvietęs ir pajėgus (nors
tiesą pasakius aš manau, kad ir pats nesi pakankamai apsišvietęs
oponuojančiose teorijose, pajėgus esmingai, kokybiškai kritikuoti
veikalus, teorijas, kuriuos/kurias kritikuoji) tai daryti, tai toliau
tęsti negaliu.