Tema: Re: Lietuvoje iteisintas mokestis "uz ora"
Autorius: Vasaris
Data: 2010-03-29 21:41:07
"RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:hooda5$67l$1@trimpas.omnitel.net...

> Čia aš taip labai abstrakčiai, kontroliavimas ir atskyrimas kas nedeleguota yra gana sudėtingas. Kas deleguota - tai dėl ko rinkimuose žmonės rinko tą partiją. Iš esmės gal tai būtų rinkimų programa.

+konstitucija/galiojantys teisiniai aktiai.

Nes juk paimkime tarkime tokias sritis, kaip VSD, STT ir pan. - jos egzistuoja valstybėje, nepriklausomai nuo to, kokia partija yra, o jei partija išvis nedeklaruoja savo pozicijos tais klausimais - tai ką, reiškiasi, ji negavo mandato tvarkyti tų sričių pagal situaciją, ir pastarosios gali veikti ką nori iki sekančios kandencijos pradžios? :-)

> Nedeleguota - tai tai už ką nebalsavo (pvz. susirinko partijos viršūnėlė ir partijos vadovas nutarė, kad darys visai ne taip kaip žadėjo, arba darys tai, ko nežadėjo - kam iš esmės negavo mandato).

Tam reikalinga ne parlamentinės respublikos režimas, o kokia nors kita, bent minimaliai daugiau perbalansuota santvarka, kur prezidentas ir/arba teismai turi daugiau galių, arba tauta turi faktiškai realizuotas galias dėl atšaukimo. Abejoju, ar kuris nors rinkėjas turi savo rinktos partijos atsispausdintą programą ir padėtą su partijos oficialiu parašu į stalčių prieš rinkimus. Bet pas mus seimų ir seimelių logika yra įspausta dar nuo forfeliukų laikų kažkelintame ten amžiuje - sunkiai sekasi pastatyti sistemą ant trikampio - stabilios figūros :-\

> Tam turėtų būti kažkokia pilietinė kontrolė tarp tinkimų.

Ta prasme norėtum, kad būtų, ar vis dėl to "turėtų" būti. Nes nuo to "paturėjimo", tai net vaikas neatsiranda, nekalbant apie ką nors daugiau/konstruktyviau :-|

> Delegavimo kokybę - tai omeny turėjau programas ir idėjas, už kurias žmonės balsuoja. Juk jie gali norėti kvailų ir neoptimalių dalykų. Ir kuo visuomenės bendras lygis žemesnis, tuo jie daugiau tokių dalykų nori. Tada valdžia visiškai teisėtai ir sąžiningai vykdo tuos kvailus ir neoptimalius dalykus.

Aš tai kažkaip pragmatiškai galvojau, kad žmonės balsuoja už galvas TV ekrane. Norėti kvailų ir neoptimalių dalykių - gyvenimiška ir žmogiška norma, ir tos klaidos privalo būti padarytos tam, kad iš būtų mokomasi.  Negalima leisti daryti tik tokių klaidų, kurios per pirmą bandymą nutraukia galūnes, iškabina akis, nusiunčia su balta paklode link 2 m^2. Tuo tarpu, kada tautai atimta teisė daryti klaida, ji ir lieka tamsi ir kvaila. Todėl geriau jau savo praeityje turėti senelius/tėvus su kokia nors SS stigma, nei gyventi "geriausioje pasaulyje sąjungoje", "turėti geriausią prezidentą".