Tema: Re: Lietuvoje iteisintas mokestis "uz ora"
Autorius: RaR
Data: 2010-03-28 17:06:59
"Vasaris" <none@none.none> wrote in message news:holh9n$9g$1@trimpas.omnitel.net...

> [...]
>
> Kaip visada atsiranda problema apibrėžti, kas yra "minimali" paslauga, kuri turi būti garantuojama piliečiui. Nes valdžios atstovai ne išvento undenėlio tverti - jų tikslas ir noras yra išplėsti paslaugų ratą, >teikiamą valdžios ir už tai reikalauti daugiau mokesčių, rinkliavų ir pan. Kadangi faktiškai negali jų atsisakyti - tai įtvirtinta monopolija. O monopolijos tikslas vienintelis - gauti pelną, dažniausiai >minimizuojant kaštus, ir ypač kokybės sąskaita.

Nelabai protinga demokratinėje visuomenėje dėl kažko kaltinti valdžią kaipo tokią. Valdžia yra tokia, kokią išsirenka jos piliečiai ir vykdo tokias funkcijas, kokias deleguoja ar toleruoja piliečiai. Iš pradžių reikia pasiekti kad valdžia vykdytų kuo mažiau jai nedeleguotų funkcijų. O delegavimo kokybė priklauso nuo visuomenės kokybės.

> [...]
>
> Tipiniai pavyzdžiai iš labai artimos patirties - man reikia gastroskopijos dėl ūminės problemos - eilė nemokamam tyrimui - 1 mėn. mokamam - po 2 dienų. Tavo teisė rinktis. Be tyrimo - gydymas skiriamas iš akies.
>
> Tiotkai lokalinis odos vėžys, pagal gydymo protokolą reikia pakišti po tomografu ir patikrinti, ar nėra infiltruotų metastazių. Tomografas pasiekiamas po 7 savaičių, bet po stalu - 400 Lt ir suras skylę.

Manau, šioje srityje tvarka ir teikiamos paslaugos maždaug atitinka visuomenės lygį. Nors pasitaiko įvairių išimčių, nėra ko norėti kad vienoje srityje tvarka ir teikiamų paslaugų kokybė būtų žymiai aukštesnė nei kitose.