Tema: Re: Projektas: Nemokama knyga
Autorius: John Smith
Data: 2009-09-06 10:01:39
Linai, kaip jau sakiau, neturiu atsakymu i visus klausimus, bet galiu
paimprovizuoti :)

Is esmes, tai turetu buti virtualus klubas-biblioteka.
Pakauriama internetine svetaine us knygu katalogizavimo galimybemis.
Pvz.
Uzsiregistruoja Petriukas, Maryte ir Jonukas kiekvienas is ju suveda i
duombaze po simta knygu.
Tai reiskia, kad virtualioje bibliotekoje yra 300 knygu.
Kadangi jie visi yra registruoti nariai, tai gali vienas pas kita "uzsakyti"
knygas.
Maryte nori paskaityti Jonuko knyga ir "uzsako" ja sistemoje, Jonukas mato,
kad klubo nare Maryte nori jo knygos, ima ja ir nesa i "keitykla".
"Keitykla" - bet kokia viesa vieta kur galima palikti knyga (viename mieste
viena). Maryte po kurio laiko irgi apsilanko "keitykloje" ir pasiima norima
knyga.
Perskaiciusi ji nenesa knygos atgal Jonukui, o laiko ja pas save kol noras
sia knyga skaityti neatsiranda kitam klubo nariui. Na ir ciklas pasikartoja.
Keblumai atsiranda jei knyga ir skaitytojas yra skirtinguose miestuose.
Si uzdavini galima spresti savanoriu arba remeju pagalba. "Keitykloje" stovi
deze ant kurios parasyta "Kaunas" ten dedamos knygos kurias reikia nuvezti i
Kauno "keitykla".
Tarkim klubo narys savo reikalais vaziuoja i Kauna, jis uzsuka i "keitykla"
paima deze ir pristato ja i vieta.
Jei klubo nariu indelio nepakanka, reikia ieskoti remeju. Tokiais remejais
galetu buti kurjerines kompanijos, kurios mainais uz teigiama PiaRa ar
reklama web'e nuveza deze su knygomis ten kur reikia, juk ju transportas
isnaudojamas tik 30-50% ir bagazinese keliauja oras.
Kuo skiriasi?
Na, tokio klubo-bibliotekos Marijos zemeje tikrai nera, nezinau ar yra
kazkas panasaus kur kitur. Pagrindinis skirtumas, jog klubo nariai atiduoda
knygas bendram naudojimui.
Dazniausiai, biblioteku lankytojai neatiduoda savo knygu bibliotekom (gal ir
yra retos isimtys). Vienas is projekto tikslu ir yra "islaisvinti knygas",
atiduoti jas i skaitanciuju rankas.
Jokio skirtumo kur sios knygos pateks i virtualia ar i fizine biblioteka,
svarbu, kad is lentynu kalejimo jos iseitu i laisve.
Sakykim samoningas ir doras pilietis isgirdo apie sia iniciatyva ir nori
atiduoti savo knygas, taciau jis nenori tapti klubo nariu.
Yra dvi galimybes, pirmoji - sias knygas priglaudzia savanoriai/klubo
nariai, antroji - knygos perduodamos i regionines "zemiskas" bibliotekas.
Pradzia?
Jau buvo :))) Viskas prasidejo po pirmo posto: 2009 m. rugsėjo 4 d. 12:10
Jau yra keletas zmoniu norinciu dalyvauti sio projekto realizacijoje,
turedami ~10 dalyviu susirinksim ir apratsim tolimesne veikla.
Ar bus pabaiga priklausys nuo eigos ir projekto gyvybingumo.
Is kur paimti lesu?
Rimtas klausimas, taciau mes nerinksim pinigu ir tam nesteigsim viesos
imones, viska statysim ant savanoriskos veiklos.
Jei bus reikalingi pinigai, ieskosim remeju apmokesianciu saskaitas
tiesiogiai.
Labai nesinori prasideti su "lesu rinkimu", tai suskirsto zmones i
prasytojus ir davejus, o ten kur pinigai, ten ir pagundos :)
Mes ieskome norinciu prisijungti prie milijonu knygu "islaisvinimo" proceso
ir ieskome bendraminciu/partneriu.