Tema: Re: pavarų perjunginėjimas
Autorius: bomanz
Data: 2012-04-15 20:59:27
Vaidas wrote:
> Turiu du durnus klausimus: mokykloje arba neišmokė arba spėjau pamiršti. 
> Mašinos tipas nesvarbu, man labiau teoriškai domina. Googlas irgi 
> šiandien nedraugas.
> Taigi, kaip ekonomiškiausia (tiek benzino suvartojimo prasme, tiek 
> mašinos negadinimo) perjunginėti pavaras? Ar geriau perjungti kuo 
> anksčiau, kai dar variklis nors ir nespringdamas, bet sunkiau suka ar 
> geriau vėliau, kai jau variklis sukasi be jokių sunkumų?

Visi pasvarstymai apie benzininius variklius.

Sako nesveika stipriai apkrauti variklį kai jo apsukimai maži. Ir šiaip prie 
mažų netraukia. Todėl įsibėgėjant reikėtų sukti variklį iki 1/2-4/5 max apsukų. 
Kuo greičiau įsibėgėji, tuo daugiau įsukinėji variklį prieš perjungdamas 
aukštesnę pavarą.

Važiuojant pastoviu greičiu geriausia laikyti 1400-2500 apsukimų. Kuo didesnis 
greitis, tuo apsukimai turėtų būti didesni, nes greitai važiuojant reikia 
daugiau galios. Taip pat priklauso nuo variklio tūrio- kuo didesnis, tuo mažesni 
apsukimai.

> Begooglindamas radau į temą pasakymą, kad ekonomiškiau riedant nuo kalno 
> atleisti akceleratorių nei įjungti laisvą pavarą. Deja atsakymo kodėl ir 
> neradau. Gal galite pateikti? Taipogi nesuprantu kaip tai atlikti - jei 
> važiuoji ant 90kmph ir atleidi akceleratorių - iš karto lėtėji, o aš to 
> nenoriu (nes pvz. tolumoje nematau jokių kliūčių ir noriu toliau 
> važiuoti ant ~90kmph). Ar čia turi galvoje: jei riedi nuo kalno ir 
> tolumoje matai, kad reiks sustoti (pvz. šviesoforas), tai ir atleidi 
> akceleratorių, o ne "muši" laisvą.

Priklauso nuo nuokalnės statumo ir kas laukia apačioje. Jei reikia prarasti kiek 
galima mažiau greičio, tada geria važiuoti laisvu bėgiu. Jei reikia stabdyti 
įjungi bėgi, kiek aukštą priklauso nuo to, kiek stipriai reikia sulėtėti. 
Stabdant bėgiais reikia nepamiršti, kad taip galima sulaužyti variklį įsukus jį 
daug daugiau nei maksimalūs apsukimai.

Važiuoti nuo kalno laisvu bėgiu taupiau todėl, kad kuo lėčiau ratai suks 
variklį, tuo mažesni nuostoliai. Suksi variklį nuo nestataus kalno 3000 
apsukimų- juntamai prarasi greitį-  kalno apačioje deginsi benziną tam kad vėl 
įsibėgėti.