Tema: pavarų perjunginėjimas
Autorius: Vaidas
Data: 2012-04-10 08:40:11
Turiu du durnus klausimus: mokykloje arba neišmokė arba spėjau pamiršti. 
Mašinos tipas nesvarbu, man labiau teoriškai domina. Googlas irgi 
šiandien nedraugas.
Taigi, kaip ekonomiškiausia (tiek benzino suvartojimo prasme, tiek 
mašinos negadinimo) perjunginėti pavaras? Ar geriau perjungti kuo 
anksčiau, kai dar variklis nors ir nespringdamas, bet sunkiau suka ar 
geriau vėliau, kai jau variklis sukasi be jokių sunkumų?

Begooglindamas radau į temą pasakymą, kad ekonomiškiau riedant nuo kalno 
atleisti akceleratorių nei įjungti laisvą pavarą. Deja atsakymo kodėl ir 
neradau. Gal galite pateikti? Taipogi nesuprantu kaip tai atlikti - jei 
važiuoji ant 90kmph ir atleidi akceleratorių - iš karto lėtėji, o aš to 
nenoriu (nes pvz. tolumoje nematau jokių kliūčių ir noriu toliau 
važiuoti ant ~90kmph). Ar čia turi galvoje: jei riedi nuo kalno ir 
tolumoje matai, kad reiks sustoti (pvz. šviesoforas), tai ir atleidi 
akceleratorių, o ne "muši" laisvą.