Tema: Re: Kviečiame prisijungti prie FotoHOBIS kolektyvo!
Autorius: Mazgiukas
Data: 2012-06-26 22:40:36
On 2012.06.26 21:30, Bronco wrote:

> visai kitas etapas! Pradžioje tu turi prisivilioti tinkamą kandidatą į
> darbuotojus į savo įmonę ir tik po to, jį jau įdarbinus, motyvuoti jį

Jei vilioji kažkokį darbuotoją, kuris šiaip jau uždirba kažkokį
(tikėtina jį tenkinantį) atlyginimą ir savo darbovietėje turintį tam
tikrą motyvaciją ir dirbantį analogišką darbą (nes taip jo patirtis toje
srityje bus geriausia), tai pagal rinkos dėsnius, tu mokėsi jam
atlyginimą pagal rinką, o ieškosi kitų dalykų kurie jį motyvuos daugiau,
nei dabartiniame darbe, todėl patyrusio darbuotojo paieška yra
motyvacijų pasiūla, o ne samdymas. Samdymas, tai tik apsisprendimas,
kuris rinkos dalyvis mokės žmogui už darbą, o darbuotojas vis tiek dirba
toje pačioje rinkoje.
Teorija teisinga, kai apie darbovietes galvoji kaip atskirus
nepriklausomus vienetus, geriausia kai jie tarpusavyje net nekonkuruoja.
O aš galvoju, kad yra panašių/vienodų darbo vietų ir darbuotojų rinka,
kurioje mano siūloma darbo vieta yra pirkinys kandidatui.
Darbo vietų ir darbuotojų rinka yra kažkuo panašu į kad ir mobilaus
ryšio operatorių paslaugų rinką - iš esmės visi siūlo tą patį, tik
skirtingam „įpokavime“ - bet žmogui kuris pirmą kartą ateina į mobilujį
ryšį pirmiausia niekas kitas nepritrauks, kaip mažiausia pokalbių kaina,
bet po kažkurio laiko žmogus pradeda įsikirsti daugiau, nusiperka
naujausią išmanųjį ir pokalbių tarifas pasidaro kažkelintos eilės faktorius.

> darbui ir rezultatų siekimui. Nes jei egzistuotų savaime "motyvuoti
> žmonės", tai nereiktų japonams robotų gamint.

O girdėjai tokį posakį - „jis turi tam pašaukimą“?

> Tai tada nonsensas gaunasi. Sakai, jog 100 proc. pritari, bet esi prieš
> atlyginimo skelbimą :-/ Tai kaip jis tada ateidamas pagal darbo skelbimą
> žinos, jog būsimas atlyginimas atitinka oraus pragyvenimo kriterijus?

Kiekvieno ori savivertė yra individuali. Jei vienas dirbdamas savo darbą
ir gaudamas 2000 „ant popieriaus“ jaučiasi oriai, tai kitas ir
uždirbdamas 7000 gali nesijausti oriai. O tai priklauso ir nuo to
kokioje rinkoje dirbi: jei toje rinkoje tavo darbo vietai būdingas
atlyginimas 7000, automatiškai tokia darbo pozicija tave ne tik kad
aprūpina būtiniausioms pajamoms išgyventi, bet ir išlaikyti savo statusą
tarp panašių - tai jau panašiau į orumą. Kai pakilsi karjera, ir padidės
pajamos, atitinkamai ir kiti to paties lygmens kolegos oriai jausis su
tais pačiais didesniais atlyginimais, ir tikrai oriai nesijausi su tais
pačiais 7000.
O va, kai kai prasideda tokios kvailystės, kai ateina žmogus, taikosi į
poziciją už 7000, ir nesuprasdamas apie tokių pozicijų atlyginimus
rinkoje pasiprašo 3000, tai laaabai norintis sutaupyti darbdavys tokį
pasamdo, iškreipia rinkos vaizdą, o kažkokie pusvadybininkiai
sukompromituoja pareigybės poziciją, ir pats darbdavys po kiek laiko ima
spjaudytis. O toks pusvadyininkis, patekęs į ne savo lygio rinką, labai
greit ima iš savęs per daug įsivaizduoti, sužino daugiau apie vyraujantį
tos rinkos atlygį ir, nesugebėdamas išdirbti savo užsiprašyto
atlyginimo, pradeda svaigti apie dar didesnį. Retas kuris realiai turi
talentą šokti per kelis karjeros laiptus iš karto.

> Žinai atsakymą? Būtent. Nežinos. Todėl jo pirmas klausimas ir bus -
> "koks atlyginimas?".

Jei jis nežino, kokie atlyginimai tokioje pozicijoje ir toje sferoje -
jis paprasčiausiai nepasiruošęs tai rinkai ir pozicijai. Nepribrendęs.
Pradėk fabriko konvejerio darbininkui mokėti 25000Lt. - Valio, tikrai
oriai jausis, tikėtina, net su kaupu patenkins visus savo ir savo šeimos
poreikius - bet garantuoju, kad virš 90% tokių darbininkų savo
atlyginimą švaistys visiškai neracionaliai ir nenaudingai ne tik sau,
bet ir valstybei. Tikėtina, kad keli procentai tokių darbuotojų po pirmo
atlyginimo nesugrįš į darbą būtent dėl neracionalaus išlaidavimo.

Ir toks žmogus, tavo nuostabai, elgsis labai
> racionaliai ir garbingai, nes jis nenorės gaišti nei savo, nei TAVO laiko.

Jei žmogus ieško darbo (skaito darbo pasiūlymų skelbimus) - vadinasi
dabartinis jo kažkuo netenkina ir nemotyvuoja - toks žmogus labiau ir
yra viliojamas būtent motyvacinėmis priemonėmis. Kiek didesnis
atlyginimas - tik penktoje šeštoje vietoje.

Kita žmonių dalis skaitanti skelbimą - bedarbiai ieškantys darbo - tarp
jų labai didelė armija tų, kurie lenda bet kur - „o gal pakliūsiu ir
uždirbsiu“. Kai nurodai rimtą atlyginimą, dažniausiai į tokius skelbimus
pasirodyti nori vis daugiau tokių bedarbių - man tikrai gaila laiko
tokių net CV skaityt. Tarp jų žinoma yra ir tokių, kurie yra naujokai
norintys ateiti į verslo srities rinką - o jie kreipsis ir be atlyginimo
nurodyto skelbime (laiko jie pokalbiams turi, nes nedirba).

Trečia grupė žmonių yra tie, kuriuos nori perviliot iš kitur - jie
skelbimo neskaito, ir jiems visai nerūpi koks atlyginimas ten nurodytas
ir čia jau darbuotojo ieškančiojo reikalas, kaip tokį kandidatą
pasikalbinti - apie tokius net nekalbame.

Dar yra žmonių, kurie tikrai ieško darbo bet kokia kaina - jiems orumas
neleidžia prisiregistruoti darbo biržoje, dirba net ir už minimumą ir
bet kokius darbus. Žinoma, tai nekvalifikuoti darbai. Nematau tame nieko
blogo - tarp jų yra tikrai gerai dirbančių, kam tikrai negaila ir
daugiau mokėt. Čia svarbu nemokėti per daug, o tik kad jaustų žmogus,
kad jo darbas vertinamas, bet kad neišpuiktų.

Dėl atlyginimo skelbimo - aš nesu prieš. Bet manau, kad tai nebūtina
informacija. Taip manau tiek iš savo patyrimo iš abiejų samdymo pozicijų
pusių - ieškančiojo darbo ir ieškančiojo darbuotojo. O kai kada tas
paskelbtas atlyginimas apkrauna bereikalingais „atlyginimo ieškotojais“.