Tema: Re: legalizavęsi freelanceriai, pagal kokią veiklos formą dirbat?
Autorius: Dunduk@s
Data: 2011-03-17 22:20:47
2011.03.17 20:50, quercus rašė:

> As apskaita pasidarau pats, kaip ir sakiau, uzima minimaliai laiko,
> kadangi neturiu jokio noro gilintis i mokestinius istatymus - siunciu viska
> buhalterinei firmai, kuri paskaiciuoja ka ir kaip moketi ir tvarkingai
> nuskaiciuoja pinigus is saskaitos ir perveda ten kur reikia.
> Taip sutaupau nervu, laiko ir pinigu. Ir neissibegioja klientai.
> Kaip ir minejau - gal geriau daryti tai ka sugebi geriausiai (t.y.
> dizaininti),

Naudojiesi buhalterinės firmos paslaugomis vien dėl mokesčių? Kažkodėl
manau, kad jei mokesčiuose (aš lenkiu prie vienaskaitos MOKESTYJE) būtų
sistema, o ne jovalas skirtum dar porą valandėlių per metus ir nieko
nesiųstum buhalterinei firmai. Tada tikrai sutaupytum. Nesuprantu, kodėl
tą firmą vadini buhalterine? Pagal atliekamą funkciją Tavo verslo
atžvilgiu ji paprasčiausias VMI filialas ;), nes neužsiima nei
buhalterine apskaita (pats pasidarai), nei finansine analize. Dėl
finansinės analizės galbūt klystu. Gal ta firma įvertinusi Tavo
padarytos apskaitos rezultatus ir padariusi analizę duoda patarimų kaip
toliau valdyti verslą, kokius sprendimus priimti. Tada  verta jai
mokėti, bet jei ji tik deklaruoja mokesčius ir juos sumoka darau išvadą,
kad pinigus išmeti vėjais. Išmeti ne dėl savo ar tos firmos kaltės, o
dėl to, kad tiems kam priklauso priimti mokestinius įstatymus padaro tai
atmestinai.

> o finansus palik tiems kurie ta ismano ir padaro per minimalu laiko tarpa.
>
> As tikiu, kad Lietuvoj istatymams iki tobulumo dar toli, bet ir vel
> pasikartosiu -
> gal tegu tuos istatymus nagrineja tie, kuriu darbas yra ta daryti.

Čia yra toks kabliukas, kad įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo
atsakomybės. Tikiuosi taip neatsitiks taip kaip parašysiu toliau, bet
kur garantija, kad „firma“ nepasamdys visiškai žalio studento Tavo
mokesčiams tvarkyti, kuriam iš principo viskas dzin. Galus atkasti kas
kaltas po jo „tvarkymo“ gali būti labai sunku.

Esu kalbėjęs ne su vienu vadovu, kurie samdė buhalterius arba firmas,
bet visiškai nesuko sau galvos kaip jie jo reikalus „tvarkė“. Susidomėjo
tik kai prasidėjo bėdos su SoDra, VMI, draudimo kompanijomis. Pasirodo
ir mokestinių nepriemokų, ir nepristatytų deklaracijų ir visokio kito š
iki ausų. Sako, sužinojęs tai buhalterį atleidau (nutraukiau sutartį su
firma) supykęs, bet dabar niekas pamatęs betvarkę nenori perimti nei
apskaitos, nei mokestinių reikalų. SoDra reikalauja to ir to, VMI ir gi
kažko nori, duoda ribotus terminus susitvarkyti. Ką man dabar daryti?

Tai gi, būdamas įmonės vadovu ar juo labiau savininku negali taip jau
visiškai atsiriboti nuo įstatymų. Turi žinoti bent jau tiek, kad galėtum
kontroliuoti samdomus darbuotojus ar firmas.

Šitoj vietoje ir išlenda, kad žinoti ne tai jau paprasta. Įstatymų jau
prikepta tiek, kad gyvenimo neužteks visiems perskaityti kaip romaną,
jau nekalbant apie supratimą.

Sutinku, kad ne išeitis ir pačiam viską daryti, todėl visur kur tik
galiu siūlau supaprastinti mokestinę sistemą iki minimumo, kad kuo
mažiau būtų dviprasmybių.