Tema: Re: Reikalavimas ligonineje pirkti vaistus
Autorius: Gintas
Data: 2010-11-16 10:44:58
Kol ligonis ligonineje-visi vaistai, priemones jam turi buti skirti nemokamai, o jei nori geresniu ir brangesniu-jie gali pareikalauti damoketi TIK SKIRTUMA

Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 10 straipsnio 5 dalis nustato, kad   vaistų ir medicinos pagalbos priemonių, naudojamų hospitalizuotiems stacionarinėse asmens sveikatos priežiūros įstaigose apdraustiesiems gydyti, išlaidos apmokamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, išskyrus atvejus, kai apdraustasis savo iniciatyva gydančiojo gydytojo rekomendavimu pasirenka brangesnius vaistus ar medicinos pagalbos priemones, negu Lietuvos Respublikoje yra taikomi pagal nustatytas gydymo metodikas. Šiuo atveju apdraustasis privalo sveikatos priežiūros įstaigai apmokėti gydytojo skiriamų ir apdraustojo pasirenkamų vaistų ar medicinos pagalbos priemonių kainų skirtumą.

 Brangesnio vaisto   pasirinkimas turi būti patvirtintas paciento parašu.

Jei apsidraudęs privalomuoju sveikatos draudimu pacientas savo iniciatyva ar gydytojo patartas pasirenka brangiau kainuojančias paslaugas, medžiagas, procedūras, vaistus ar medicinos pagalbos priemones, jis apmoka paties pasirenkamų ir gydytojo skiriamų paslaugų, procedūrų, vaistų ar medicinos pagalbos priemonių kainų skirtumą. Tokiu atveju  paciento sutikimas dėl priemokos turėtų būti užfiksuotas ligonio gydymo stacionare ligos istorijoje, o pacientas savo sutikimą turi patvirtinti parašu. Tai padeda vėliau išvengti galimų nesusipratimų, nes dalis ligonių gydymo įstaigoje sutikusių brangiau mokėti už vaistus ar paslaugas, vėliau kreipiasi  į gydymo įstaiga ar teritorinę ligonių kasą dėl  patirtų išlaidų grąžinimo.

Ligonių kasos už apdraustųjų gydymą apmoka gydymo įstaigoms. Vaistai, operacinės priemonės yra įskaičiuoti į asmens sveikatos priežiūros paslaugos (ligų gydymo profilio) kainą.