Tema: Re: Maisto politika: ka mes valgome?
Autorius: abc
Data: 2009-11-24 23:11:04
Kalba kaip tik ir eina apie verslo vartotojus. Nera vartotoju (misri grupe,
kartu ir biurokratai) – nera verslo. Elementaru. 2010-2011 ta puikiai
parodys – verslo apimtys ryskiai mazes, daug prekybininku Lietuvoje
bankrutuos (iskaitant ir nauju Akropoliu statytojus), nes lietuviu pajamos
stabiliai mazeja. Dar daugiau ju bankrutuos kai reikes perfinansuoti esamas
skolas – kreditu apimtys tik mazes ir salygos grieztes. Visiskai juos
pribaigs lito sugrizimas i status quo (kai valstybes mastu reikes
perfinansuoti skolas – o pinigu niekas nebeskolins) – ir panasu, kad sis
momentas laike sutaps su dolerio ir euro hyperinfliacija. Hyperinfliuojant
euriboras ir viliboras soks iki dvizenkliu skaiciu (20-30%, nemaziau) - vien
to pakaks tu euriniu paskolu turetoju (ir pastoviu verkslentoju kaip jiems
blogai) pribaigimui. Del terminu as atsargus, nes gumos tampymas gali testis
ilgai. Tuomet jie tikrai supras kaip viskas blogai ir kad su savimi i pekla
nusitempe visa valstybe. Kada valstybe is to issikapanos (ir ar is viso
issikapanos) – visiskai neaisku. Siai dienai aisku viena - kad kelione bus
ilga – keli desimtmeciai. Lietuviai ir ju valdzia gales toliau girti
kapitalizma ir EuroSajunga ir dziaugtis, kaip valdzia gerai dirba. Tuomet
galesime retrospektyviai pagal istorinius vadovelius (jeigu dar bus $
tokiems isleisti) lyginti kapitalizmo ir komunizmo padarinius salies
ekonomikai). Grizimo i pradine prieskapitalistine tikrove (1970 metai)
etapas dar tik prasideda. Nu negali gi ramiai 40 metu kurti paskolu
skaiciukus duomenu bazese be absoliuciai jokio pririsimo ir tik 1 metus
spausdinti pinigus, kad tuos skaiciukus padengti (pagrindine beveik visu
Vyriausybiu klaida – nepakankamas situacijos ivertinimas). Issigas ir jau
issigando kai pamatys, kiek reikia tu pinigu atspausdinti. Svarbu masems ‘’numesti’’
pranesima, kad esa viskas yra gerai – antraip kiltu masine panika. Noreciau
kad visa tai nebutu tiesa. Nedaug kam uztenka nervu vien tai perskaityti.

‘Zero sum game’ - tai ne mano paklydimas, tai ekonomikos esme. Buhalterinis
apskaitos principas, jeigu taip labiau patinka. Tai, kad TU gyveni geriau
reiskia, kad gyveni geriau kazko kito saskaita (debetas vs kreditas).
Patariu pasiklausyti turtingiausio paprasto zmogelio Warenno Buffeto
interviu. Teisingai jis sako: tie, kas musasi I krutine esa jie nusipelne
gyventi geriau vien del savo super sugebejimu yra tik dalis tiesos. Nemaziau
svarbi yra ir aplinka bei laikas, kada tai vyksta – salygota visuomeniu
sanklodos, ekonominiu veiksniu, etc. Taigi kiekvienas turcius turetu
savanoriskai pasidalinti dalimi savo turto su visuomene (nebutinai gausiai,
nors kazkiek). Taip paprasti zmogeliai ir daro – Gates, Buffetas, Sorosas,
Kazickas. Bet tokiu pvz ne tiek jau ir daug.  Gaunasi kaip ir paradoksas:
turto tai liko tiek pat, niekas jo nesunaikino. Taciau zmones blogiau gyvens
depresijos salygomis, nes turtas bus perskirstytas stambinimo linkme
(prisiminsime, kas yra tik nuomoninkas busto, ir kas tikrasis savininkas -
debeto vs kredito operacija - jau net nesigilindami, is kur tos lesos
bankuose atsirado).

PS Lietuvoje nemanau kad reiketu uzdirbantiems 3000-6000 tukst per menesi su
kazkuo ta alga dalintis (alasas del taip vadinamuju progresiniai mokesciai),
nes tai tik tik seimai uztikrina stabilu gyvenima. kas virs to - galbut, bet
visu pirma reikia priaugti iki tokiu vidutines klases pragyvenima
uztikrinanciu sumu, o tokas sumas kol kas mazai musu pilieciu gauna. Kitaip
tariant, geriau jau milijardieniu seimos dalijasi, nei paprasti dirbantys
zmones.