Tema: Re: Rusijos ir Gruzijos konfliktas
Autorius: amenox
Data: 2009-10-14 18:25:48

"Sergej" <sergei@dtiltas.lt> wrote in message
news:hb4kef$mjo$1@trimpas.omnitel.net...

> Pagal mane taikodarius stato kad jie apsaugotu civilius nuo isoriniu
> ataku; sio atveju - osetinus nuo gruzinu.
> Neleisti vietiniams saudyt i kaimynu teritorija nera ju funkcija.
> Surinkti ginklus pas vietinius irgi nera ju funkcija; gal policijos?

Tai kam ten isvis tokie taikdariai reikalingi kurie absoliuciai nieko
nedaro? Ir ne ju pareiga saugoti vienos puses civilius, ju pareiga stengtis
kad nekiltu konfliktu pasienio ruoze ir raminti tiek vienus tiek kitus. Bet
sitie "taikdariai" akivaizdziai palaike tik VIENA puse, nes priimti
tarptautinius taikdarius Rusija kategoriskai atsisake. Tai prase Gruzija nuo
pat pradziu. Ir negana to, jie veziojo ginklus VIENAI konflikto pusei. Cia
ne taikdariai , o sudmaliai atsiprasant.

> Tu vienapusiskai kaltini osetinus ir rusus - tu nekeli klausimo kas dave
> ginklus gruzinams. Kiek girdejau - jiems puse pasaulio padejo ginklais ir
> kitaip.

Tai visi zino, vienas is Gruzijos sajungininku yra JAV, tai vienintelis kuo
sajungininkai galejo padeti. Bet jie bent no neslepe, taip kaip ta dare
patyliukais Rusija.

> Ar tu tikrai manai kad Osetijoje po karinio konflikto kaukaze reikejo
> atimti is gyventoju ginklus kai Gruzija ginklus turejo; ir tai sumazintu
> naujo konflikto tikimybe?

Visu pirma reikejo ten ileisti tarptautinius taikdarius kurie bent jau
atlieka savo darba.

> T.y. pagal tave osetinai neturi teises gyvent atskirai nuo Gruzijos nes
> jiems padejo rusai?
> Paaiskink man kodel pagal tave Makedonieciai, Albanijos ir Estijos
> gyventojai turi teise savo valstybei o osetinai - ne?

Turi, ir tai galima pasiekti, bet ne tokiomis priemonemis. tai kas vyko ten
jau nuo pat pradziu buvo aisku kad konfliktas bus, nes kaip jau minejau
Rusija nesuinteresuota kad ten butu taika, arba net nesistenge to pasiekti.

Ten buvo daug maz taika visa laika, kol Gruzija nepradejo eiti i NATO, o
kadangi vadeles tam regione laiko Rusija, kazkaip tai reikejo jai Gruzija
pastatyti i vieta. Pastate. Nepamenu kad iki to laiko butu buve dideliu
problemu, bent jau spaudoje nieko drastisko neteko skaityti. O paskui
prasidejo.

> Kartoju, kai 90-ais oficialios Rusijos kaip "blogumo imperijos" valdzia
> susilpnejo SSSR respublikuose Kaukaze ir pietu azijoje prasidejo kariniai
> konfliktai tarp vietiniu tautu - rusai ten nedalivavo; jie tesiog
> pasitrauke ir prasidejo konfliktai tarp vietiniu.
> Bet suprantu kad pagal tavo nusiteikima tai dar karta parodo kad blogiukai
> yra ne tie kas imdavo ginklus ir eidavo zudyt kitu civilius, bet
> vinareiksmiskai rusai.

Tik nereikia apie konflikto aukas civilius, visi atsimena apie ru media
pradzioje skelbiamus tukstancius uzmustu, ko pasekoje viskas sumazejo iki
simtu is kuriu didziausia dalis kariskiu. kaip gruzinai galejo vykdyti
genocida, kai ten visa laika karaliavo Rusijos "taikdariai"?

> Jei ji nebutu
> As negirdejau kad rusu taikodariu misija buvo nuginkluoti osetinus; tada
> pagal mano logika kazkas turetu nuginkluot ir kita puse - gruzinus; bet
> negirdejau kad kazkas ta darytu.

Apie taikdariu veiksmus jau rasiau.

> Tu tikrai manai kad saudant viens i kita 15 metu, kai vienas kaukazietis
> nustuoja saudyt kitas irgi nustuos?!

Taip. Jei taikdariai butu atlike savo veiksmus taip kaip reikejo, manau
konfliktas nebuvo isiplieskes. Bet kai taikdariai suinteresuoti palaikyti
tik viena puse, kokia dar imanoma taika?

> Dar karta: lyg tai gruzinai zudo osetinu civilius ju namuose; lyg tai
> gruzinai buvo isvaryti is savo namu pasienio ruoze (bet lyg tai nebuvo
> zudomi tokiais kiekiais); bet vis tiek pagal tave gruzinai nera
> agresoriai?

Apie civiliu zudymus neturiu duomenu, o ru spauda netikiu, jau rasiau kodel.

> Ok, dar karta: jeigu jie tau irodytu kad turi toki nora, ar tu jiems
> leistu gyvent atskirai nuo Gruzijos, ar pagal tave jie neturi tokios
> teises del to kad tai butu i nauda Rusijai?

Taip leisciau, tik problema kad savo norus diktavo ne jie patys. Osetinus
atstovavo Rusija, bent jau derybose jie praktiskai nedalyvavo.

> Lyg tai gruzinai zude osetinu civilius ir atakavo rusu taikodarius kurie
> tan buvo pagal JTO leidima.
> Nebuvo taip kad rusu taikodariai pirmi perzenge ryba tos vietos kur jiems
> leido buti JTO - Gruzijos teritorijoje ir ejo zudyt Gruzijos civilius.
> Nors tokios nuotraukos buvo.

Apie "taikdariu" darba jau kalbejau, nesinori kartotis.

> T.y. tu pateisini gruzinus kurie perzenge JTO nustatyta riba ir pradejo
> zudit civilius bet kaltini osetinus pagal aksioma "Rusija yra blogumo
> imperija"?

O ka pagal tave jie turejo daryti pastoviai apsaudomi? Ir beje jie pereje
riba nepuole saudyt civiliu, o kiek zinau sunaikino artilerijos zidinius,
bet kaip suprantu toliau jau niekam tai nebuvo idomu. Ir prie ko cia Rusija?
Ji jau pasisiukslino atliekant taikdario misija kad tai ivyko. Ne pats
geriausias buvo Gruzijos zingsnis, bet nezinau ka jie galejo geriau
padaryti.

> Sio posto pradzia buvo kalusimas "Jeigu remtis siuo pranesimu - ar galima
> paduodi i teisma, kaltinant TV? ... Ar jokios atsokomybes uz melagingas
> naujienas jie nenesa?"
> Kiek suprantu kalba ejo apie informacija kuria dave vakaru media, kuri
> pagal Europos komisija buvo neteisinga.
> Pagal mane meluoja visi; daugiau ar maziau. Mes su tuo nieko negalim
> padaryti. Galima tik tai pabandyt paaiskint tai kaimynui; kad jo tiesa
> irgi nevisada yra simtaprocentine. >Imho osetijos konfliktas buvo geras
> pavyzdys.

Siuo metu ir vyksta massmedia karas, bet as linkes tiketi kuo tik nori, bet
tik ne Rusijos versijomis, nes ji melavo visuomet. Jei atsimeni Sausio 13,
turi pukiai zinot kokie shudai buvo pilami per oficialius jos kanalus ant
musu, ir nematau kolkas reikalo jais tiketi dabar. Jie pastoviai iesko
priesu, nai jei jiems taip norisi tegu. O apie ta EU komisija tai cia
politika, jie negalejo pateikti blogu rezultatu, nes jie dabar matot bando
atstatyti paslijusius santykius su Rusija, ir is dalies paaukojo Gruzija.
Kaip ir JAV beje.