Tema: Re: Ekspertai: Lietuva isbris paskutine
Autorius: Alvidon
Data: 2009-09-03 18:03:56
Įvertint yra viena, o pateikt analizę - visai kas kita.
Citata:
"Lietuvoje tokių žmonių nėra. Priežastis aiški: 400 metų vergijos. Lietuva yra okupuota nuo Liublino unijos laikų. Lenkų okupacija tam tikru atžvilgiu buvo dar žiauresnė nei bolševikų, nes ji pakirto tautos šaknis. Politinė klasė buvo sunaikinta. Etninis substratas paverstas vergais; vadinu tai istoriniu „užšaldymu“. O kai įvyksta jo „atšildymas“, išlenda psichologinės matricos, mąstysena, kuri buvo užšaldymo metu. Lietuvių tauta buvo užšaldyta feodalinėse struktūrose, pasižyminčiose silpna centrine valdžia ir vietos kunigaikštukų viešpatavimu."
Daba gairės: Latvija, Estija, Suomija buvo okupuotos visada, iki pat 1918'ų. Tarpukary Lt neiškrito
iš šio bendro likimo draugijos bendro fono. Tiesa sakant ir dabar nelabai iškrenta (neskaitant Suomijos
aišku, ba ana negavo Stalino genų inžinierijos). Lietuvoje gavosi tiktai tokis liūdnas mišinys smgenuos
nekurių: visi buržujai blogi (Leninas/Stalinas), visi ponai lenkai (ba istoriškai taip susiklostė, lietuvių
bajorija lenkiškai šnekėjo), tikras lietuvis - tik nuo žagrės (iš kur šitas marazmas ? aš tik vieną
šaltinį įžvelgiu - primityvus nacionalizmas, kurs klestėjo visoj Europoj nuo kokio XIX a.). Nu vat
ir turim kažikokią nežinia iš kur viziją: liūdnas žemdirbių kraštas be jokių valstybingumo tradicijų,
be inteligencijos, be amatų, be švietimo, be miestų kultūros, šviesesni valstiečių vaikai, katriem
žemės nebliek į kunigus išein. Blyn, ne Lt istorija o kažkokia liūdna romantinė pasaka. Na o bet
tačiau tai visgi ne visų kultivuojamas kliedesiukas. Yra gi ir normalių žmonių, kuriems ir Vilniaus
Universitetas su savo 400 metų yra Lt istorija, ir Radvilos, ir kitokie visokie, nepriklausomai
kokia kalba kalbėjo ir kokios tautybės savi laikė, bile tik LDK darbavos.