Tema: Re: Nagi, tai kur pilates ?
Autorius: Zebediejus
Data: 2010-12-17 14:58:16
Ok, ziurim ka turim.

> O tu uz ES nebalsavai?
> Kodel tau rupi kam yra mokamas pvm'as jei teigiamai balsavai uz ES?
Nes jei PVM eina Lietuvai, tai jo nauda as galiu ir pajausti. O tu
neiskarpyk po tiek daug, tada ir prasme kita atrodys. Primenu, kad tavo
teiginys mano auksciau esanciam klausimui skambejo taip: "> Lietuvoje
pirkdamas benzina tu sumoki Rusija uz nafta ir Lenkijai uz perdirbima." Su
kuo as nesutinku. Nubyra Lenkijai, nes lenkam priklauso musu MN, bet uzdirba
ir musu tautieciai. Ta ir norejau pasakyt. Pasvaigimai apie ES nauda/poreiki
ir pan - cia jau kita tema.

> Tu paziurek kokie yra pajamu saltiniai 2010 metu biudzete.
> Apsiverkti galima.
> is pelno mokescio miliardo neirinks!!!!!!!!!
> Cituoju:
> "Iš pelno mokesčio kitąmet planuojama gauti apie 907,7 mln. litų, o tai
> sudarys 6,8 proc. visų valstybės biudžeto pajamų."
> Palyginimui: Is ES fondu gausime 2010 ~ 8 miliardus.
>
> Tu pats pagalvok - cia gi shudu shudas - rinki miliardus is gyventoju
> pajamu mokescio 3.3 miliardo,  o is pelno 900 milionu.
> Nors tau gal ir svente cia - kai is gyventoju renka biudzeta, is
> pensininku, o is pelno nieko nesurenka.
O as kazkur sakiau, kad cia viskas teisingai? As tik sakau, kad jei yra
mokesciai ir vieni juos moka - turi moketi ir kiti. Tada mazesne dalis tu
mokesciu teks mokantiems. Dabar vel pavaryk apie "politikus ir popsa".

> Cia info de to mokejimo si kur?
> ar siaip teoriskai tik rasai?
O kaip tu manai? Vis mane kaltini nezinojimu ir kvailumu, bet pats negi
manai, kad uzraukus ES investicijas i LT/Lenkija nebereikes atidavinet tu
pinigu? Ok, galbut ES pavadins tai "investicijomis i naujas nares", bet
esmes tai nekeicia. Salyginai jau dabar atidavinejam juos - isvaziuoja musu
studentai, mokslininkai, kita darbo jega, kuria apmokem is savo/ES lesu.

> WTF per nesamone? i katila ka ne pinigais priidedama?
O tamsta perskaitei kas parasyta? Parasiau, kad "nebutinai i pati Briuseli".
Niekur nepaminejau, kad kalba ne apie pinigus.

> sorry, teorija nedomina, nebent desta ekonomika ar turi atitinkama
> issilavinima.
> man asmeniskai ar Lenkija ar LT - nematau jokio skirtumo.
Destyciau ekonomika, nediskutuociau su antru tokiu paciu neismaneliu :)

> Tau laikas i ejma, ten tokiu megsta.
Sitas biredas uzkniso. Susigalvok kazka naujo.

> Is kur Airijoje Intel gamyklos, is kur Estijos ekonomine padetis geresne,
> is kur lovakijoje ir Cekijoje automobiliu gamyklos.
> Ar teko pasidometi, kodel pries kazkiek metu BMW neatidare gamyklos
> Lietuvoje?
> Atsipeikek is POPSO miego zmogau.
Ir vel nedaskaitymas ar samoningas iskarpymas. Mano atsakymas buvo toks:
"Taip, investicijos gera mintis, bet kadangi musu salyje tokios tradicijos
nera, tai net nepagalvojau. Cia pripazistu."

> Tu isivaizduoji kas yra sekminga valstybe?
> Tu jau liaukis atskirineti valstybe nuo zmoniu ir imoniu i atskira
> vieneta.
> Sekmingos imones - tai ir yra ekminga valstybe.
Kurioje vietoje as cia priestaravau? Kam tu man megini iteigti teiginius,
kuriems pats pritariu?

> Investavimas - tai ne tradicija.
> Investuoti visada yra ka - pasaulyje yra pinigu erteklius - bet itariu to
> tu irgi nezinai.
> Kaip pvz: paziurek kaip graziai per krize investuoja TVF'as
"Tradicija" cia kaip su tavo "varo". Tiesiog toks pasakymas.
Pasaulyje yra pinigu perteklius ir jis investuojamas. Ta zinau ir to
neneigiu. Ir niekur as tamstai nepriestarau investiciju idejai, taigi kiek
ramiau..

> Neskiti, nes nenusimanai, o rasai daug.
Rasau daug, tu daug rasai.. Tai vadinama diskusijomis. Nebutinai diskusiju
dalyviai turi buti ekspertai su aukstais moksliniais laipsniais.

> Pvz tu paciu akcizu mazinimas didina pardavimus.
O tai visada garantuoja didesni moeksciu surinkima? Gal sumazinus akciza tas
pardavimas padides ne tiek zymiai ir nepadengs to skirtumo, kuris susidare
del mazesnio akcizo? Cia labai jau priklauso nuo prekes, kuriai tas akcizas
taikomas. Priklauso nuo to ar pirkejas turi galimybe ta preke patogiai gauti
is kitur, ar ji pirmo butinumo ir pan. Todel tamstos parasymas teisingas tik
tam tikrais atvejais.

> Pasidomek kodel laisvu ekonominiu zonu imones moka mazesnius mokescius.
>
> Tavo tiesmukiskas paziuris i investavima, i mokesciu surinkima parodo, akd
> tu visai ta tema neismanai.
> O varai tik popsines patriotines praplautu smegenu mintys.
Neisizeiskit, bet nezibat ir tamsta giliomis ekonominemis ziniomis. Smegenu
plovimui esu gan atsparus, nes nera kam ju plauti. Kaip ir minejau,
televizoriaus neziuriu, politikais netikiu, realia situacija (kuri labai
skirtinga nuo mano tos persamos "idealistines") matau. Jei norit izeidinet -
tada neverta cia flame'int. Norit pakalbet faktais - mielai prasom.
Eili karta pakartosiu - nepaminejau ne vieno zodzio, kad investicijos blogai
ar kad jos neturi buti daromos. Mokesciu surinkime, deja, siek tiek
nusimanau. Bent jau turiu bendra vaizdeli. Galiu nezinoti subtilybiu, bet
zinau viena paprasta dalyka: jei naudojiesi paslaugomis, susimokek. Ta
ismoke manes dar tada kai buvau vaikas. Taip pat ismoke, kad nusukineti savo
dali nuo bendro katilo yra vagyste. Cia nereikia nei ekonomikos mokslo
daktaro laipsnio, nei labai dideles izvalgos.

> Vasltybe? Kas cia per zodis?
> As maatau tik zmones, kurie gyvena tam tikroje ekonomineje terotorijoje,
> dirba jje ir aguna nauda.
> Bendrai ju gauta nauda ekonomikoje ir statitokoje yra skaiciuojama ir
> vertinama.
> Tada tai galima vienu ar keliais skaiciukais pavadinti valstybine nauda.
> Na cia aisku as supaprastinu - kad aiskiau butu.
Na, tu pavadini vienaip, as pavadinu kitaip. Terminas ne taip ir svarbu.
Galim sutarti, kad tai vadiname "bendru katilu".

> Butinai. Is esmes nauda valstybes poziuriu tai yra: nauda is veiklos minus
> sanaudos.
> Pvz:
> tabako pardavmo nauda minus sanaudos serganciuju gydymui ir praradimai del
> is mirusiuju negautu pajamu.
>
> Kuo didesnes sanaudos - to daugiau valstybes kontrole ideda darba toms
> sanaudos mazinti.
> Todel formule galima prapliesti. Bet esme del to nesikeis.
>
> aiskiau dabar?
Tai sorry, paaskink man kur cia valstybei (pilieciams) geriau, kai Nemuneliu
praplukdytos cigaretes nueina kontrabandininko namo statyboms, o visi
sergantys ir mirusieji tenka legaliai dirbanciu zmoniu kisenems? Gal tiesiog
nesupratau ka norejai tuo pavyzdziu pasakyti.

> Pats sau priestarauji - jei jau mokesti mokescius - tai pirkti galima butu
> tik is LT pardaveju.
> Ko tais negirdziu tavo minciu del sienu uzdarymo.
Kur as priestarauju? Sumokek akcizus ir vesk is Rusijos kiek lenda. Beje,
taip ir daroma su legaliomis prekemis.

> Nelegalus darbas yra visoje ES. Negi manai jo UK nera?
> Fantazuoji tai tu - pagrinde del ziniu stokos.
> Bet cia nieko baisaus.
Ziniu stoka gali apkaltinti bobute su Pakso plakatu. As turiu aplinkui ne
viena ir ne du pavyzdzius, kurie statosi nama, remontuoja buta ir pan. Ir tu
gali pasakot kiek nori, kad viskas legalu ir grazu aplink, bet as matau ka
kita - visi tie samdomi statybininkai, imoneles ir panasus versliukai sedi
seselyje iki negalejimo. Ir nereikia cia skiesti, kad fantazuoju. Gal tamsta
dar gyveni 2007 nuotaikomis.

> KAS MATOSI? :DDDDDDDDDD
> Pagrisk savo isvedziojimus.
Elementarus pavyzdys - sitas flame'as. Nori daugiau pavyzdziu - pamegink
nustamdyti meistreli remontui, pasigaminti baldus, ar apsiprekinti
turgelyje. Gal ne tiek nereikia - pravaziuok mikriuku ar taksi. Daug cekiu
surinksi ju nereikalaudamas?

> Kiek pats nuslepei?
Nenuslepiau ne lito. Nes nematau reikalo.

> nu tai bandau taiyti.
> tik nezinua ar isgiri.
> tiesigo matosi, kad tau truksta paprastu ziniu.
Truksta ir tamstai. Bet problema, kad poziurio skirtumus megini suversti ant
mano nezinojimo.

> neteisus.
Tu nusiperki fotoaparata is JAV. Pamegink ji parsisiusti pastu. Galesi
pakalbet, kad zmogus mokesciu nemoka.

> mokescius moka imones is uzdirbtu pajamu. Negi taip sunku suprasti.
Visai nesunku suprasti ir niekur sito neneigiau.
Taip pat tamsta nesi visai teisus. Imone gali netureti ne lito pajamu puse
metu, bet privales moketi man alga, o nuo jos ir mokescius. Va tau ir
"uzdirbtos pajamos".

> surinkti mokesciu is zmoniu yra pats blogiausias variantas.
> zmones pas  mus nieko nemoka.
> pabandyk pats sumokek sodrai savo kasmenesines imokas dirbdamas pvz uab'e.
O kaip tamstai atrodo kas moka? Teoriskai juos sumoku ir as ir imone.
Paziurek kiek tamstos alga "ant popieriaus" ir paziurek i rankeles. Va,
skirtumas, kuris yra ant popieriaus ir tai ka turi rankelese ir yra tavo,
kaip zmogaus sumoketi mokesciai. Tai, kad juos iskart nuskaite buhaltere ir
pervede sodrai, vmi ir panasioms institucijoms, esmes nekeicia.

> o va kai imones moka mokescius - cia jau gerai.
> juokinga manyti, akd imone sudaro zmones.
> mokeciu mokejimo plotmeje imone sudaro jos pelninga veikla ir viskas.
Deja, "mokesciu mokejimo plotmeje" mokescius moka ir nepelningos imones.
Tiesa, tada nemoka pelno mokescio.

> toks tavo pvz butu tinkamas tik tuo atveju, jei eseline ekonomika sudarytu
> labai didele dali visos salies ekonomikos.
Bet ji ir sudaro tikrai nemaza dali. Ir butent tolerancija tokiems dar ta
dali didina. Negi cia reikia labai jau daug kazka delioti, kad sprasti toki
elementaru dalyka?

> o tai nera tiesa ir atvo pvz - vel gi popsine bobuciu pasakojimas.
Tu tikras, kad gyveni Lietuvoje? Nes arba mes gyvenam skirtingose Lietuvose
arba kazkas cia ne taip. Nelegaliai dirbanciu - nors vezimu vezk. Nuvaziuok
kiek toliau Vilniaus centro ir dar ne to pamatysi.

> Citata:
> "2010 m. nacionalinio biudžeto, kuris apima valstybės ir savivaldybių
> biudžetus pajamos be ES paramos lėšų sudarys 16 507 mln. litų".
> Kitais metais,. kovodama su seseli ekonomika LT nori isgauti 1 miliarda.
> Tai tarkime - "is akies" tai bus 1/16 biudzeto islaidu.
> Todel tavo pvz visai nerealus. Bet tinka destyti per TV ir pries rinkimus.
O kuom mano pavyzdys nerealus? Tuom, kad Simonyte su Kubiliu nusprende, kad
paims 1 mlrd? Cia ju reikalas kaip per durnadeze pakalbeti. Nei jie zino
kiek realiai tos seselines prekybos yra, nei mes su tavim zinom. Netgi va -
tu beveik jos nematai, o as matau kasdien. Todel cia tikrai "bobuciu
popsas". Realiai tuos skaicius galima suzinoti tik ta seseli isgaudzius.
Deja, nelabai kas ta nori daryti. Geriau tingeti ir sakyti, kad to nera arba
isvis - meginti ji pateisinti abejotinais "ekonominiais isskaiciavimais".

> Tai visi moka mokescius.
> Tau matomai atrodo, kad dauguma ju nemoka? :)
Man atrodo, kad labai didele dalis nemoka. Nepavadinciau ju dauguma.

> Nu tai butent!
> apie ka as ir sneku - kelias - tai butinas dalykas sekmingam verslui.
> kodel ES tiek pinigu duoda keliams kodel manai?
> kodel ES neduodap inigu Sodrai pensijoms?
> Pagalvok del siu dveju klausimu ir tau gal taps aisku apie ka as cia tiek
> daug rasau.
O ar zinai, kad tik dali keliu apmoka eurosajuzas? Ar zinai uz kokius
pinigus jie barstomi/valomi/priziurimi? Uz akciza ir keliu mokesti imonems.
Imones prisideda keliu mokesciu, zmones/piliciai - pirkdami benzina su
akcizu. Todel pirkdamas rusiska benzina (kontrabandini) tamsta pasinaudoji
bendru geriu (keliais) ir ne kiek prie jo neprisidedi. Va viso sito flame'o
esme. Naudojiesi - prisidek kaip ir visi, o ne galvok, kad tu gudresnis uz
visus.

> Tai ne tik, kad :gali buti". Taip yra.
> Ir daug kas taip galvoja.
Ir teisingai galvoja. Cia buvo atsakymas i tavo skepticizma apie "skanestu"
trucinamus pirkejus, neva tai "smirda ir politinis pavarymas". Tiesiog
pateikiau akivaizdu pavyzdi.

> Bet jei tu dirbi uzienio imoneje, tai kada prie kavos pasnekes su
> atsakingu zmogumi pas jus - kas investavo i Lietuva ir kodel.
> pasnekek gal net ne prie kavos, o vakare prie viskio - suzonosi daug idmiu
> dalyku ir apie mokescius irgi.
O cia jau labai klausimas. Mus nupirkes uzsienietis sumokejo suma pinigu
kitam pries tai mus nupirkusiam uzsienieciui (kuris nupirko maza, bet
sparciai augancia imonele). Pirmojo pirkejo atveju - taip, buvo investicija.
Antrojo pirkejo atveju jau abejotina.
Jo akimis ziurint - tai investicija, nes jis sumokejo suma pinigu, is ju
gauna pelna. Musu akimis ziurint - i musu imone nenukrito ne litas. Uz ta
suma nebuvo nupirkta ne vieno irengimo, nesumoketa ne viena alga. Viskas
daroma is musu paciu pelno. Taigi, ar cia investicija - kaip paziuresi.
Pirkejui - taip, mums - greiciausiai, kad ne.

> na jeigu pasidomesi is kur atirado pvm ir pelno mokesti, tai suzinosi, kad
> kai tik jie atsirado, is karto atsirado ir atitinkami istatymai ju
> nemoketi.
> as esu UAB'as ir pvm uzskaita darau.
> tu, kaip privatus asmuo, moki pirkimo pvm.
> pasakysiu tau dar viena baisia istorja.
Taip, sita varianta zinau. Bet uz tai atsirado tas naujas mokestis uz
"pajamas gautas natura". Ji moku ir pats. Cia viskas teisinga, nes uz ta PVM
buvima/nebuvima ir mokama.

> tu gauni alga, is jos imone uz tave sumoka mokescius.
> is likusiuju pinigu tu vel sumoki visus mokescius - nuo perkamu prekiu 21%
> pvm'a, nuo kitu prekiu akciza.
> t.y. tavo pajama  apmoekstina kelis kartus. Ir is apmoekstinos sumos.
> as to nedarau.
> arteko apie tai susimastyti?
Ne, ka jus. Tikrai nemastom. Jus tik vienas gudrus. Aiskum, kad suvokiu toki
elementaru dalyka. Suvokiu ir tai, kad taip veikia mokesciu surinkimas. As
neimu spresti ar jis teisingas ar ne. Jei neteisingas - keiciam. Bet tu
siulai kita buda - ju vengti. O cia jau neteisinga.

> Oh wait :D vastybes imones, rinkadamos mokescius uz savo paslaugas, negali
> saves islaikyti?:D
Tai ir islaiko. Ir tai vyksta renkant mokescius nuo juos mokanciu. Va tau ir
atsakymas. Ar tu noretum, kad jos visiskai priklausytu nuo tikrinamu imoniu?
Tada turetume paprasciausia prekybininku reketa. Komisijos eitu
reikia/nereikia, trukdytu verslui, reikalautu is ju moketi uz patikrinimus,
kurios pacios inicijuoja. Negali cia buti tiesiogines priklausomybes..