Tema: Re: Nagi, tai kur pilates ?
Autorius: VNO
Data: 2010-12-17 12:54:55
> O akcizas, PVM pagal tave eina Lenkijai ar Rusijai? O MN dirba tik lenkai?
O tu uz ES nebalsavai?
Kodel tau rupi kam yra mokamas pvm'as jei teigiamai balsavai uz ES?

Tu paziurek kokie yra pajamu saltiniai 2010 metu biudzete.
Apsiverkti galima.
is pelno mokescio miliardo neirinks!!!!!!!!!
Cituoju:
"Iš pelno mokesčio kitąmet planuojama gauti apie 907,7 mln. litų, o tai sudarys 6,8 proc. visų valstybės biudžeto pajamų."
Palyginimui: Is ES fondu gausime 2010 ~ 8 miliardus.

Tu pats pagalvok - cia gi shudu shudas - rinki miliardus is gyventoju pajamu mokescio 3.3 miliardo,  o is pelno 900 milionu.
Nors tau gal ir svente cia - kai is gyventoju renka biudzeta, is pensininku, o is pelno nieko nesurenka.

> Lenkija kol kas gauna. Ateis laikas ir mokes. Bet cia pats irgi paziurejai
> tiesmukiskai. Galima butu skaiciuoti ne butinai konkrecia suma, kuri ikrenta

Cia info de to mokejimo si kur?
ar siaip teoriskai tik rasai?

> Briuselyje, o prisidejima prie bendro evrosajuzo katilo.

WTF per nesamone? i katila ka ne pinigais priidedama?

>Tebunie tos lesos
> lieka Lenkijoje, bet katilas tas pats. Pvz jos bus naudojamos tiems patiems
> ES keliams tiesti, reiskia is evrosajuzo lesu jau maziau tam reikes lesu.
> Galbut tada tas lesas skirs musu keliams. Sutik, kad bent teorines logikos
> cia yra. Ir ja padauginus is milijonu pilieciu galima pritempti prie
> realybes.

sorry, teorija nedomina, nebent desta ekonomika ar turi atitinkama issilavinima.
man asmeniskai ar Lenkija ar LT - nematau jokio skirtumo.

> Aukstosios technologijos.. Idomu, kiek Lietuva turi sancu jas irasti? Ypac,
> kai nera is ko tu isradeju samdyti, nes kazkas gaili tam skirti pinigu
> (nemoka mokesciu).

Tau laikas i ejma, ten tokiu megsta.
Is kur Airijoje Intel gamyklos, is kur Estijos ekonomine padetis geresne, is kur lovakijoje ir Cekijoje automobiliu gamyklos.
Ar teko pasidometi, kodel pries kazkiek metu BMW neatidare gamyklos Lietuvoje?
Atsipeikek is POPSO miego zmogau.

> Nekalbu apie privacias imones, kurios ta daro gan
> sekmingai ar apie didziasias/turtingasias valstybes (kuriose, beje, mokesciu
> slepimas yra nusikaltimas, o ne "apsukrumo" rodiklis)

Tu isivaizduoji kas yra sekminga valstybe?
Tu jau liaukis atskirineti valstybe nuo zmoniu ir imoniu i atskira vieneta.
Sekmingos imones - tai ir yra ekminga valstybe.

> Taip, investicijos gera mintis, bet kadangi musu salyje tokios tradicijos
> nera, tai net nepagalvojau. Cia pripazistu. Velgi, investuot reikia tureti
> ka. Reiskia, reikia arba skolintis arba gauti mokesciu pavidalu is verslo.
> Skolintis, kad investuot, ypac su tokiomis skolomis kurias turim - ne
> variantas. Cia, manau sutiksi.

Investavimas - tai ne tradicija.
Investuoti visada yra ka - pasaulyje yra pinigu erteklius - bet itariu to tu irgi nezinai.
Kaip pvz: paziurek kaip graziai per krize investuoja TVF'as

> Neskirstau moeksciu pagal svarbuma. Galiu su jais nesutikt, reikalauti
> (aisku, ne vienas, o jei bus ir kitu tuo nepatenkintu), kad jie butu
> keiciami.
> Pavyzdziui kuriu mokesciu nesurinkimas didina iplaukas i biudzeta? Gal ir
> yra tokiu variantu, nesigincyju. Idomu isgirst.

Neskiti, nes nenusimanai, o rasai daug.
Pvz tu paciu akcizu mazinimas didina pardavimus.
Pasidomek kodel laisvu ekonominiu zonu imones moka mazesnius mokescius.

Tavo tiesmukiskas paziuris i investavima, i mokesciu surinkima parodo, akd tu visai ta tema neismanai.
O varai tik popsines patriotines praplautu smegenu mintys.

> Kalbame lyg apie nauda valstybei (pilieciams), o ne konkreciam
> kontrabandininkui. Jo neskaitau pilieciu, nes jis neprisideda prie valstybes
> gerbuvio, o tik juo naudojasi.

Vasltybe? Kas cia per zodis?
As maatau tik zmones, kurie gyvena tam tikroje ekonomineje terotorijoje, dirba jje ir aguna nauda.
Bendrai ju gauta nauda ekonomikoje ir statitokoje yra skaiciuojama ir vertinama.
Tada tai galima vienu ar keliais skaiciukais pavadinti valstybine nauda.
Na cia aisku as supaprastinu - kad aiskiau butu.

> Ekonominiai desniai veikia, to negincyju. Klausimas - ar valstybei
> (pilieciams) nuo to geriau?

Butinai. Is esmes nauda valstybes poziuriu tai yra: nauda is veiklos minus sanaudos.
Pvz:
tabako pardavmo nauda minus sanaudos serganciuju gydymui ir praradimai del is mirusiuju negautu pajamu.

Kuo didesnes sanaudos - to daugiau valstybes kontrole ideda darba toms sanaudos mazinti.
Todel formule galima prapliesti. Bet esme del to nesikeis.

aiskiau dabar?

> Pas lenkus nera nelegalu. Nelegalu yra varyti furomis is Rusijos ir
> Baltarusijos nemokant muitu ir kitu mokesciu.

Pats sau priestarauji - jei jau mokesti mokescius - tai pirkti galima butu tik is LT pardaveju.
Ko tais negirdziu tavo minciu del sienu uzdarymo.

> Keista, kad labai stebiesi juodaisiais statybininkais. Ne toks jau retas
> reiskinys musuose. Sakai, kontrabandininkas samdys imone jo namo sienas
> tinkuoti? Apmokes saskaitas fakturas, gal net pavedimu? Kuris is musu
> fantazuojam?

Nelegalus darbas yra visoje ES. Negi manai jo UK nera?
Fantazuoji tai tu - pagrinde del ziniu stokos.
Bet cia nieko baisaus.

> Deja, pro langa jau matosi tamstos realybes reuzultatas. Kai visi slepia,
> kad gauna pajamas, kai kiekvienas ziuri kaip nusukti mokesti. Tada ir turime
> "kas antra uz normalaus gyvenimo ribu".

KAS MATOSI? :DDDDDDDDDD
Pagrisk savo isvedziojimus.
Kiek pats nuslepei?

> Ne paslaptis - aukstasis. Aisku, kaip matyti is mano pasvaiciojimu - tikrai
> ne ekonominis. Negeda pripazint, kad galbut kazkur ir prasaunu savo
> spaminimu, bet prasom mane taisyti - mokysiuos.

nu tai bandau taiyti.
tik nezinua ar isgiri.
tiesigo matosi, kad tau truksta paprastu ziniu.

> Mokescius moka imones, kurias sudaro zmones. Buna, kad moka ir zmogelis (pvz
> isivezdamas apmuitinama daikta is uzsienio salies, kuri nera ES). Kur cia as
> neteisus?

neteisus.
mokescius moka imones is uzdirbtu pajamu. Negi taip sunku suprasti.
surinkti mokesciu is zmoniu yra pats blogiausias variantas.
zmones pas  mus nieko nemoka.
pabandyk pats sumokek sodrai savo kasmenesines imokas dirbdamas pvz uab'e.

o va kai imones moka mokescius - cia jau gerai.
juokinga manyti, akd imone sudaro zmones.
mokeciu mokejimo plotmeje imone sudaro jos pelninga veikla ir viskas.

> ok, perfrazuok tada savo teigini "vartojimas (net nelegalus) varo salies
> ekonomika". Kas palenda po zodziu "varo"? Skatina?

Neskatina. "Varo" siuo atveju kaip benzinas varo masinos varikli.

> [...]
> pan. Viskas grazu.
> Jonas turi dirbtuvele, bet viska varo juodais. Akmeni perka juodais, dirba
> nedraustas (dar pasiima bedarbio pasalpa).
> Naturalu, kad Petro gaminio galutine kaina a nei kaip nekonkuruoja su Jono.
> Petras uzdaro savo kioska ir eina i darbo birza arba atidaro nelegalia
> dirbtuvele kaip ir Jonas.
> Finale: valstybe praranda viena mokesciu moketoja (kencia viesosios
> paslaugos, Petras nebemoka uz savo gydyma, sauguma, soc garantijas). Tai,
> pagal tave, yra "salies ekonomikos varymas"?

toks tavo pvz butu tinkamas tik tuo atveju, jei eseline ekonomika sudarytu labai didele dali visos salies ekonomikos.
o tai nera tiesa ir atvo pvz - vel gi popsine bobuciu pasakojimas.
Citata:
"2010 m. nacionalinio biudžeto, kuris apima valstybės ir savivaldybių biudžetus pajamos be ES paramos lėšų sudarys 16 507 mln. litų".
Kitais metais,. kovodama su seseli ekonomika LT nori isgauti 1 miliarda.
Tai tarkime - "is akies" tai bus 1/16 biudzeto islaidu.
Todel tavo pvz visai nerealus. Bet tinka destyti per TV ir pries rinkimus.

> O vat bankas dar ir mokescius moka. Ir moka visi jo darbuotojai (apsimoka uz
> savo gydyma, sauguma, soc.garantijas).  Sorry, kad kartoju ta pati sakini.
> Ir taip - padeda pinigu cirkuliacijai.

Tai visi moka mokescius.
Tau matomai atrodo, kad dauguma ju nemoka? :)

> O kelius tiesia kas ir uz kokius pinigus? Ar verslui keliai itakos neturi?
> Keliai - tik mazas pavyzdyis aibes kitu viesuju paslaugu, kurios butinos
> normaliam verslui.

Nu tai butent!
apie ka as ir sneku - kelias - tai butinas dalykas sekmingam verslui.
kodel ES tiek pinigu duoda keliams kodel manai?
kodel ES neduodap inigu Sodrai pensijoms?
Pagalvok del siu dveju klausimu ir tau gal taps aisku apie ka as cia tiek daug rasau.

> O kodel taip negali buti? Negi nera pavyzdziu su kinietiskom prekem Maximose
> ar pesticidais perpursktomis vynuogemis? Kas jas nutvere? Oi, gi valstybine
> veterinarijos inspekcija. Pala, o kas jiems uz tai moka? Oi, gi mokesciu
> moketojai..

Tai ne tik, kad :gali buti". Taip yra.
Ir daug kas taip galvoja.
Bet jei tu dirbi uzienio imoneje, tai kada prie kavos pasnekes su atsakingu zmogumi pas jus - kas investavo i Lietuva ir kodel.
pasnekek gal net ne prie kavos, o vakare prie viskio - suzonosi daug idmiu dalyku ir apie mokescius irgi.

> O kaip apsimoka? Gi statoile bene brangiausias kuras.

na jeigu pasidomesi is kur atirado pvm ir pelno mokesti, tai suzinosi, kad kai tik jie atsirado, is karto atsirado ir atitinkami istatymai ju nemoketi.
as esu UAB'as ir pvm uzskaita darau.
tu, kaip privatus asmuo, moki pirkimo pvm.
pasakysiu tau dar viena baisia istorja.

tu gauni alga, is jos imone uz tave sumoka mokescius.
is likusiuju pinigu tu vel sumoki visus mokescius - nuo perkamu prekiu 21% pvm'a, nuo kitu prekiu akciza.
t.y. tavo pajama  apmoekstina kelis kartus. Ir is apmoekstinos sumos.
as to nedarau.
arteko apie tai susimastyti?

> Pasakei A, pasakyk ir B. Kas ta kontrole turi vykdyti? Turbut valstybines
> institucijos? Bet joms irgi reikia pinigu algoms, irangai? Oh, wait, mes
> nenorim uz tai moketi.. Tegu moka durneliai, kurie nemoka "prasisukti"
> slepdami mokescius. Taip bus teisingiausia!

Oh wait :D vastybes imones, rinkadamos mokescius uz savo paslaugas, negali saves islaikyti?:D

VNO