Tema: Re: Ar galima išvaryti darbuotoją atostogų?
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2009-05-12 13:34:47
Kas tas kindzadza:) vistiek be gravicapos pepeladzas neskrenda, arba kūūū.

Žinai, berūkydamas paplepėjau su kolektyvu, ir minčių eiga gavosi tokia:

174 straipsnis. Kasmetinių atostogų perkėlimas ir pratęsimas

1. Perkelti kasmetines atostogas leidžiama tik darbuotojo prašymu arba sutikimu. Kasmetinės atostogos taip pat perkeliamos, kai darbuotojas:

1) yra laikinai nedarbingas;

2) įgyja teisę į tikslines atostogas, nurodytas šio Kodekso 178 straipsnyje;

3) įgyja teisę į nemokamas atostogas, nurodytas šio Kodekso 184 straipsnio 1 dalyje;

4) atleidžiamas nuo darbo valstybinėms ar visuomeninėms pareigoms atlikti šio Kodekso 183 straipsnio 1 ir 3 dalyse nustatytais atvejais;

5) dalyvauja likviduojant stichinių nelaimių ir avarijų pasekmes, nepaisant to, kokia tvarka jis buvo pašauktas šiems darbams.

2. Jeigu šio straipsnio 1 dalyje nustatytos arba kitos priežastys, dėl kurių kasmetinės atostogos negali būti panaudotos, atsirado iki kasmetinių atostogų pradžios, darbuotojui susitarus su administracija kasmetinės atostogos perkeliamos kitam laikui. Jei tokios priežastys atsirado kasmetinių atostogų metu, kasmetinės atostogos pratęsiamos atitinkamą dienų skaičių arba darbuotojui susitarus su administracija nepanaudotų kasmetinių atostogų dalis perkeliama į kitą laiką.

3. Perkeltos kasmetinės atostogos paprastai suteikiamos tais pačiais darbo metais. Darbuotojo prašymu arba sutikimu nepanaudotų kasmetinių atostogų dalis gali būti perkeliama ir pridedama prie kitų darbo metų kasmetinių atostogų.
-------
Taigi, 174.1 suponuoja, jog būtinas D prašymas (o žodis "leidžiama" nesukuria DD pareigos sutikti su D prašymu), arba būtinas DD pasiūlymas (ir + D sutikimas), tam, kad kasmetinės atostogos būtų perkeltos kitam laikui.
174.3 kalba, jog "paprastai" (aš taip suprantu, kad nesant kitų sąlygų ir aplinkybių) suteikiamos "tais pačiais darbo metais". Darbo metai - 12 mėnesių. 174.3 antras sakinys - vėlgi D prašymas arba sutikimas ("gali būti perkeliama" reiškia DD neprivalo nei pritarti D prašymui, nei privalo siūlyti).

Visais šiais atvejais yra būtinas tiek D sutikimas, tiek DD sutikimas. T.y., jeigu DD nei siūlo perkelti į kitus metus, nei sutinka su D prašymu perkelti - preziumuojama, kad NĖRA susitarimo perkelti nepanaudotas atostogas vėlesniam laikui arba kitiems metams.
Jeigu nėra galiojančio susitarimo perkelti į kitus metus, tai 169str. sako, kad leidžiam šiais metais.

CONCLUSION:
Jei darbovietėje nesudarytas atostogų grafikas, o D niekada neprašė jokių atostogų, ir neprašė perkelti į kitus metus, (o jei ir prašė perkelti, tai DD motyvuotai atsisakė), tai DD yra _prievolė_ rašyti įsakymą išleisti kasmetinių atostogų darbuotoją, kuris be atostogų jau išdirbęs 11 mėn.

Vat kaip drąsiai aš čia. Ir tuo labiau, kad sutampa su dėstytojo, dirbančio darbo teisės sferoje, dėstymu.
Ir bus kaip senais gerais laikais prie tarybų. Jei įsidarbinai gruodžio 1 dieną į gamyklą, tai ir planuokis atostogas lapkričio mėn.

Johnas