Tema: Re: Ar galima išvaryti darbuotoją atostogų?
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2009-05-12 12:40:40
Aš visiškai sutinku su T:) išaiškinimu.
Dėl siūlymo primygtinai - tai direktorius gi esi, įsakymus rašai? Vat įsakymais tu ir vadovauji savo darbo barui.
Toliau - dėl PRIVERTIMO - tai čia dar labai didelis klausimas. Tikrai neturiu LR teismų praktikos, bet galim pamąstyti ta linkme:

1. Atostogos yra GĖRIS darbuotojui. T.y., darbuotojas absoliučiai nieko nepraranda. Atlyginimas mokamas, dirbi nebūtina. Viskas čiki. Nematau šioje vietoje, kur teismas galėtų išaiškinti apie kažkokį mistinį darbuotojo sąlygų pabloginimą. Taigi išleidi atostogų - tai lai džiaugiasi!!

2. Aspektas iš darbdavio pusės. Man pvz visiškai nereikia pervargusių užsigliučinusių darboholikų, per raudonas akis nematančių dienos šviesos. Kaip administracijos vadovas aš turiu teisę daryti išvadą, kad vienam ar kitam darbuotojui BŪTINA paatostogauti, ypač, jei jis jau 12 mėn aria, YPAČ, jei jo darbo funkcijos (darbo našumas, darbo kokybė) turi ypatingos svarbos mano kuriamam produktui, jo kokybei, kitų darbuotojų _saugumui_ (apsimiegojęs ar išprotėjęs nuo rutinos tik pys ir įjungs kombainą, kol ten mechanikas remontuoja). Aš manau, kad mano darbuotojai privalo gauti teisę į poilsį. Ir net jei jie to nesupranta - tai aš, KITŲ darbuotojų saugumui ir visos įmonės darbo našumo labui esu priverstas išleisti tokį maniaką pailsėti.

3. Susitarimas turi būti ne su darbuotoju, o tarp šalių. Šalys - mano giliu įsitikinimu - yra darbdavys (atstovaujamas dyriko) iš vienos pusės, ir darbuotojai - iš kitos pusės. Grafikas - tai susitarimas su VISAIS. Prašymas išleisti atostogų ir įsakymas išleisti atostogų - jau tiesiogiai su konkrečiu darbuotoju.

4. (174 str.) - tai būtent aš traktuočiau kaip susitarimą. ("1. Perkelti kasmetines atostogas leidžiama tik darbuotojo prašymu arba sutikimu. "). Pirmas atvejis - darbuotojo prašymas. Tai dar nereiškia, kad būtinas darbdavio SUTIKIMAS. O jei jis būna (būtina sąlyga), tai tik tokiu atveju įvyksta atostogų perkėlimas. T.y., šalių susitarimu (D prašė, DD sutiko). Antras atvejis - "sutikimu". Reiškia, DD prašo, o D sutinka. Vėlgi - šalių susitarimu.
Abu atvejai - šalių susitarimu. Ergo, nesant nei DD prašymo, nei DD sutikimo, kasmetinių atostogų perkėlimas laikytinas NEĮMANOMU. Dar daugiau - nesant D prašymo arba D sutikimo - perkėlimas IRGI neįmanomas. :))) Reiškia, pa defaultu perkėlimas yra kaip papildomas susitarimas, ir tai daugiau išimtis iš taisyklės, nei norma.

5. Kolektyvinė sutartis nebūtina, pakaktų šiandien sudaryti keletą grafikų. Pagal vieną - visiems atostogos lapkričio mėn. Pagal kitą - atostogos visiems gražiai išskirstytos 05-06-07-08-09 mėnesiais. Galima siaurinti iki 06-08. Manau kolektyvas drąsiau pasirašys po antruoju susitarimu, o darbdavys turės tą papildomą teisinį pretekstą išleidinėti darbuotojus pagal šį grafiką.

Johnas