Tema: Re: Ar galima išvaryti darbuotoją atostogų?
Autorius: T:\)
Data: 2009-05-12 08:40:58
Na is vienos puses Linas teisus, bet is kitos puses paziurejus darbdavys, mano manymu, turi daugiau svaresniu argumentu isleisti darbuotoja atostogu. Siaip, jau atsotogos suteikiamos saliu susitarimu. Bet:
1. pagal dk 169 str. "Už kiekvienus darbo metus kasmetinės atostogos suteikiamos tais pačiais darbo metais." Todel jei darbuotojas dirba 12 menesiu ir neina atostogu kaip ir ligiska butu jam primygtinai pasiulyti 12 menesi paatostogauti.
2. pagal ta pati straipsni "atostogos suteikiamos bet kuriuo darbo metų laiku pagal kasmetinių atostogų suteikimo eilę". Eile gali buti sudaroma kolketyvineje sutartyje numatytomis slaygomis arba nustatoma saliu susitarimu. Manyciua, kad jei darbdavys is anksto paskelbia, kad xx menesi atostogauja visas cechas, tai nelabai ir ka pasirinksi. Butina salyga, garfikas turi buti is anksto paskelbtas ir darbuotojai supazindinti.
3. pagal ta pati straipsni atostogu laika pasirinkti gali... ir ten yra gana baigtinis sarasas. Jei jis nepatenka i tuos kurie gali rinktis, tai manau jis turetu laikytis imoneje sudaryto atostogu grafiko.
4. pagal 174 str. numatytos atostogu perkelimo salygos. Is ju irgi galima ispesti keleta argumentu, kad atsotogos uz metus suteikiamos ir tik isimtiniais atvejais, esant darbuotojo prasymui ir esant saliu susitraimui atostogos gali buti perkeliamos.
5. darbo inspekcija irgi manau neziures labai teigiamai radusi darbuotoju dirbanciu kelis metu be atostogu, ypac jei tokiu daug ir dar kurisnors pasiskus, kad ju neisleidzia atostogu.

Apibendrinant imoneje turi buti isanksto sudarytas atostogu garfikas, jis turi buti paskelbtas visiems darbuotojams. Darbuotojai turintys teise pasirinkti atostogu grafika gali prasyti koreguoti atostogu grafika, darbdavys turetu i juos atiszvelgti (jei yra galimybe). Visi kiti darbuotojai laikosi atostogu grafiko ir tik slaiu susitarimu perkelia atostogas i kitus laikotarpius, jei paaiskeja, kad tuo metu atostogauti negali.
Bet tai mano nuomone. Ji gali buti saliska, neteisinga ir visaip kitaip neatitinkanti tikroves :)

T:)